با سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید

  شاید حدود یک دهه پیش سخت می‌شد تصور کرد که شاسی‌بلندها بتوانند شتاب و سرعتی در حد سوپراسپرت‌ها را ارائه کنند اما امروزه اوضاع کاملاً تغییر کرده و خودروسازان شاسی‌بلندهایی را روانه بازار کرده‌اند که در شتاب حتی می‌توانند برخی از سوپرکارها را هم مغلوب کنند. در حال حاضر بخش سوپر شاسی‌بلندها بسیار پررونق است و خودروهای زیادی در آن حضور دارند ولی ما در اینجا سریع‌ترین‌ها را معرفی کرده‌ایم یعنی مدل‌هایی که در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.  

پنج‌‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰:۴۴ |


۱۰-جگوار F-Pace SVR
شتاب: ۳.۸ ثانیه
قدرت: ۵۵۰ اسب بخار

F-Pace SVR سریع‌ترین شاسی‌بلند گروه جگوار-لندروور محسوب می‌شود. این ماشین به نیروگاه ۵ لیتری V۸ سوپرشارژ آشنای این گروه بریتانیایی مجهز است که در اینجا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شاسی‌بلند اسپرت جگوار را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.



۹-مازراتی لوانته تروفئو
شتاب: ۳.۸ ثانیه
قدرت: ۵۹۰ اسب بخار

لوانته تروفئو خوی وحشی و درنده محصولات سنتی مازراتی را در قالب یک شاسی‌بلند ارائه می‌کند. این ماشین به موتور ۳.۸ لیتری V۸ توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در تروفئو به لطف سوپاپ‌ها، میل بادامک‌ها، شاتون‌ها و توربوشارژهای توئین اسکرول جدید، ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.



۸-بنتلی بنتایگا اسپید
شتاب: ۳.۸ ثانیه
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

بنتلی بنتایگا اسپید تنها خودروی این لیست است که از نیروگاه دوازده سیلندر استفاده می‌کند. در سینه این شاسی‌بلند اشرافی موتور ۶ لیتری W۱۲ توئین توربوی بنتلی قرار گرفته که در نسخه اسپید ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بنتایگا اسپید با این نیرو ظرف ۳.۸ ثانیه خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.



۷-آئودی RS Q۸
شتاب: ۳.۷ ثانیه
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار

RS Q۸ قوی‌ترین شاسی‌بلند آئودی و پرچم‌دار خانواده Q این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو از همان پیشرانه ۴ لیتری V۸ توئین توربویی استفاده می‌کند که در سینه مدل‌های RS۶ و RS۷ هم قرار دارد و مثل آن‌ها، در اینجا هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.



۶-ب‌ام‌و X۵ M کامپتیشن
شتاب: ۳.۷ ثانیه
قدرت: ۶۲۵ اسب بخار

X۵ M و برادر کوپه آن X۶ M هردو به پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی آشنای ب‌ام‌و مجهز هستند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما اگر پکیج ۹ هزار دلاری کامپتیشن سفارش داده شود، ۲۵ اسب بخار به قدرت این موتور اضافه و ۰.۱ ثانیه از عدد شتاب آن‌ها کاسته می‌شود.



۵-مرسدس GLE۶۳ S AMG
شتاب: ۳.۶ ثانیه
قدرت: ۶۱۲ اسب بخار

مرسدس GLE۶۳ S AMG هرچند پیشرانه مشترک و قدرت یکسانی با مدل بزرگ‌تر GLS۶۳ S دارد اما به دلیل وزن کمتر، سریع‌تر از آن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به همین دلیل پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز محسوب می‌شود. این خودرو ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد که توسط موتور ۴ لیتری V۸ توئین توربو تولید می‌شود.



۴-پورشه کاین توربو S هیبریدی
شتاب: ۳.۶ ثانیه
قدرت: ۶۸۰ اسب بخار

کاین توربو S هیبریدی به‌عنوان تنها خودروی هیبریدی این لیست، در رقابت قدرت، پسرعموی خود، لامبورگینی اوروس را مغلوب می‌کند اما در شتاب نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این خودرو در بین پیشرانه ۴ لیتری V۸ توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خود، یک موتور الکتریکی ۱۳۵ اسب بخاری دارد.



۳-جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک
شتاب: ۳.۵ ثانیه
قدرت: ۷۰۷ اسب بخار

پیوند نیروگاه ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ هلکت با جیپ گرند چروکی، یک خرس وحشی بنام ترک‌هاوک را ایجاد کرده است. البته این موتور در اینجا به دلیل سیستم اگزوز پیچیده‌تر، ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به چلنجر و چارجر تولید می‌کند اما در عوض به لطف سامانه چهارچرخ محرک، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای به ترک‌هاوک می‌دهد.



۲-دوج دورانگو هلکت
شتاب: ۳.۵ ثانیه
قدرت: ۷۱۰ اسب بخار

دورانگو هلکت نتیجه برداشت دوج از جیپ ترک‌هاوک است اما طبق اعداد اعلامی، قوچ وحشی دوج ۳ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد. بااین‌وجود، این دو شاسی‌بلند قدرتمند گروه کرایسلر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت شانه‌به‌شانه هم پیش می‌روند.



۱-لامبورگینی اوروس
شتاب: ۳.۲ ثانیه
قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

سوپراسپرت دنیای شاسی‌بلندها پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین، آئودی RS Q۸ و بنتلی بنتایگا دارد اما جالب اینکه از همه آن‌ها قوی‌تر است. اوروس در پیشرانه ۴ لیتری V۸ توئین توربوی خود هم با کاین و RS Q۸ اشتراک دارد اما مهندسان لامبورگینی خروجی این موتور را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت رسانده‌اند تا پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا را خلق کنند.


با سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید
مقاله

کد محتوا: ۲۲۲۷۱

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰:۴۴

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳:۰۵

کلید واژه‌‌ها: شاسی بلند،جگوار، مازراتی، بنتلی، آئودی، ب‌ام‌و، مرسدس، پورشه، جیپ، دوج، لامبورگینی

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۳۶۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.