ای سی شنیتزر؛ برترین خودروهای شرکت تیونینگ زیرمجموعه بی ام و

  حتماً تاکنون نام تیونینگ و شرکت‌های فعال در این زمینه به گوشتان خورده‌اند. شرکت‌هایی که کار آن‌ها، افزایش دادن پتانسیل یک خودروی خاص چه ازلحاظ قدرت و چه ازلحاظ زیبایی و ویژگی‌های فنی است.  

سه‌‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۲۷ |

شرکت آلمانی ای سی شنیتزر (AC Shnitzer) نیز که اکنون بیش از ۳۰ سال در این زمینه فعالیت می‌کند، تاکنون تیونینگ های جذابی را انجام داده است.

این شرکت که از زیرمجموعه‌های تیونینگ بی ام و محسوب می‌شود، در سال ۱۹۸۷ توسط ویلی کول و هربرت شنتیزر تأسیس شد تا بتواند خودروهای مسابقه‌ای خود را داشته باشد. اولین محصول این شرکت نیز، یک بی ام و E۳۲ سری ۷ بود که بانام ACS۷ شناخته می‌شد و در همان سال ۱۹۸۷، در موتورشو فرانکفورت رونمایی شد. این شرکت پس‌ازآن، باقدرت به کار تیونینگ خود ادامه داده و اکنون حتی می‌خواهد کارش را برای خودروهای برندهایی غیر از بی ام و نیز گسترش دهد.

با ما باشید تا با جذاب‌ترین محصولات این برند آلمانی بیش‌تر آشنا شویم:

ای سی شنیتزر ACS۷(بی ام و E۳۰ M۳)

این خودروی تیونر آلمانی که همان سری ۳ خودروی E۳۰ بی ام و است، با تغییراتی در طراحی خارجی همراه شد که ازجمله این تغییرات جذاب می‌توانیم شاهد، آینه‌های جانبی بازبینی‌شده، چراغ‌های عقب متفاوت با نسخه اصلی و همچنین برف‌پاک‌کن‌هایی جدید باشیم که یک چهره تهاجمی‌تر و جذاب‌تری را به خودرو بخشیده‌اند. این خودرو همچنین بافرمان خاص این شرکت و سیستم تعلیق سفارشی آن، تجهیز شده است؛ اما معجزه اصلی، زیر کاپوت ACS۷ نهفته است.

موتور عالی ۲ لیتری ۴ سیلندر موسوم به S۱۴ با یک موتور قوی‌تر ۲.۴ لیتری که توان تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت داشت، جایگزین شد. اگرچه ممکن است این اعداد، در سال ۲۰۲۰ شبیه معجزه نباشند اما در اواخر دهه ۸۰ میلادی، این اعداد برای یک موتور ۴ سیلندر، بسیار عالی و قابل‌قبول بودند.

ای سی شنیتزر V۸ رودستر (بی ام و Z۳)

این خودروی کوپه درواقع همان بی ام و Z۳ با کد خودرویی ۲.۸i بود که در سال ۱۹۹۷ تولید شد. نه‌تنها این شرکت تیونر، یک موتور ۸ سیلندر را از درون بی ام و ۵۴۰i به‌عنوان قلب تپنده این Z۳ انتخاب کرد بلکه با تغییر میل‌لنگ‌های معمول خودرو با مدل‌های سفارشی و خاص خود و ایجاد یک سیستم خروج دود بسیار مدرن و پیشرفته، خودرو را به‌مراتب، متعادل‌تر از گذشته کرد.

این Z۳ شنیتزر می‌توانست ۳۱۰ اسب بخار (۲۴ اسب بیشتر از نسخه معمولی) و حدود ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند. همچنین این تیونر آلمانی، شتاب صفرتا صد آن را به عدد ۵.۴ ثانیه رساند.

ای سی شنیتزر تنشن (بی ام و M۶)

خودروی تنشن (Tension) شنیتزر که بر پایه بی ام و M۶ E۶۳، تیون شده بود که با سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی تیون شده بی ام و بود که تا آن زمان ساخته‌شده بود. همچنین غیرازاین جذابیت سرعتی خاص، این خودرو می‌توانست با سیستم تعلیق قابل تنظیم خود، ارتفاع اش را تا ۳۰ میلی‌متر، کاهش دهد.

یکی دیگر از نقاط مثبت تنشن، بدنه خاص آن بود که هم ضریب آئرودینامیک را بهینه‌تر می‌کرد و هم نیروی چسبندگی خودرو را افزایش می‌داد. همچنین با افزایش میزان جریان ورودی هوا به داخل خودرو، موتور ۱۰ سیلندر و ترمزهای خودرو، دیرتر داغ می‌شدند.

بی ام و سری ۸- ای سی شنیتزر

یکی از آخرین خودروهایی که این تیونر آلمانی، هنرش را به‌خوبی روی آن پیاده کرده است، همین خودرویی است که با قلب تپنده ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر و استفاده از سیستم توربوشارژ دوقلو، توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار را دارد. خودرویی که شرکت شنیتزر، قدرت آن را از ۵۳۰ اسب بخار معمول، به عدد ۶۲۰ اسب بخار رسانده است.

همچنین تیونر آلمانی، برای بهینه‌تر کردن آئرودینامیک خودرو، از کیت‌های فیبر کربنی، باله و اسپلیتر (شکننده باد)، بال‌های جلویی، قسمت‌های باله‌ای کناری، دیفیوزر قسمت عقب و همچنین دریچه‌های هوای روی کاپوت، استفاده کرده است.

ای سی شنتیزر رنج روور اسپرت

از سال ۲۰۱۵، این تیونر آلمانی برنامه‌ای را برای رنج روور اسپرت بریتانیایی نیز در نظر گرفته است. بااین‌حال، به‌روزرسانی موتور خودرو تنها برای نسخه دیزل آن در نظر گرفته‌شده است و هدف ای سی شنیتزر، این بوده است که بدون افزایش دادن آلاینده‌های زیست‌محیطی، بالاترین میزان قدرت را از قلب تپنده این رنج روور دریافت کند. آنچه جالب‌توجه است، رساندن قدرت ۲۹۲ اسب بخار این خودرو به عدد ۳۴۰ اسب بخار توسط مهندسان تیونر آلمانی است.

همچنین این شرکت ادعا کرده است که مصرف نسخه قدرتمندتر این شرکت، کمتر از نسخه معمولی خود رنج روور بوده و حتی آلایندگی کمتری نیز دارد.

ای سی شنیتزر ACL۲(بی ام و سری ۲)

هیچ راه گریزی برای این تیونر وجود نداشت که به سراغ خودروهای سری ۲ بی ام و نرود. حال حاصل این هنر مهندسی، همین ACL۲ شده است که مشاهده می‌کنید. اولین کاری که مهندسان این شرکت انجام دادند، قرار دادن موتور بی ام و M۲۳۵i درون همین بی ام و M۴ بوده که توانایی تولید ۵۷۰ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین سیستم تعلیق باقابلیت تنظیم ارتفاع شنیتزر و یک دیفرانسیل قفل شونده با لغزش محدود که با میله‌های فیبر کربنی این شرکت همراه شده‌اند، نوسان خودرو و کنترل کلی راننده را، بسیار بهینه کرده‌اند.

البته این خودرو، تنها یک طرح مفهومی از طرف ای سی شنیتزر بوده که توانسته در پیست نوربرگرینگ، زمان ۷:۲۵.۸ دقیقه را به ثبت برساند. زمانی که آن را سریع‌ترین خودروی جاده‌ای بی ام و در پیست مسابقات می‌کند.


ای سی شنیتزر؛ برترین خودروهای شرکت تیونینگ زیرمجموعه بی ام و
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۱۳

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۲۷

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۳۴

کلید واژه‌‌ها: بی ام و

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۲۲۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.