مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
محبوبترین رنگهای بدنهی خودرو در بازار جهانی
شنبه، ۱۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۹ با قیمت مقرونبهصرفه
یکشنبه، ۲۵ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
رویارویی نسخه های کروکی فوردماستنگ ۲۰۱۲ و کامارو RS
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
تاریخچه خودروهای گرن توریزمو یا GT
سهشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
برترین مدلهای شورولت کامارو
شنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
معرفی هیوندای توسان N Line مدل ۲۰۲۱
پس از رونمایی نسخه N Line برای نسل قبلی توسان در مارس ۲۰۱۹، وقت آن رسیده که نسخه اسپرت از نسل جدید این خودرو هم به علاقمندان معرفی شود.
پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹:۰۸ |
”نسخه N Line از توسان تنها در بخش ظاهری با نمونه استاندارد متفاوت بوده و از نظر فنی تغییر نکرده است.“ همین ابتدای مطلب، ذکر این نکته الزامی است که نسخه N Line از توسان تنها در بخش ظاهری با نمونه استاندارد متفاوت بوده و از نظر فنی تغییر نکرده است. در گام اول، هیوندای سیستم تعلیق این خودرو را تقویت کرده تا کمکفنرها در عین عملکرد اسپرت، در برابر لرزشهای مسیر عملکرد بهتری ارائه داده و از تکانهای بدنه بکاهند. هیوندای اعلام کرده سیستم فرمان توسان N Line براساس حالت انتخاب شده، عملکرد متفاوتی از خود به نمایش گذاشته که متاثر از تغییرات اعمال شده بر سیستم تعلیق خواهد بود. ظاهر هیوندای توسان N Line مدل ۲۰۲۱ هم به لطف کیت بدنه، رینگهای ۱۹ اینچی و خروجی دوگانه اگزوز، نسبت به نسخه استاندارد خشنتر شده ضمن اینکه طیف خاصی از رنگ خاکستری به صورت انحصاری برای این مدل پیشنهاد شده است. در صورت تمایل مشتری، امکان سفارش این رنگ یا ۴ رنگ اختصاصی دیگر شامل دارک نایت، قرمز سانست، قرمز Engine یا سفید قطبی هم برای بدنه هیوندای توسان N Line فراهم شده که در کنار پوشش مشکی رنگ سقف قرار گرفته و جلوهای خاص به این مدل خواهد بخشید. رنگهای نقرهای و مشکی فانتوم هم روی بدنه نمونههایی از هیوندای توسان N Line قرار خواهد گرفت که به صورت تک-رنگ سفارش داده شوند. در فضای کابین هم موارد تازهای همچون حروف N روی روکش صندلیهای جلو با دوخت قرمز، سطوح مشکی براق، پدالهای فلزی و پادریهای جانبی به چشم میخورد. همانطور که قبلاً اشاره شد، مشخصات فنی هیوندای توسان N Line با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد و خریدار میتواند یکی از پنج پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینسوز (در دو نسخه معمولی و هیبرید خفیف) ، ۱.۶ لیتری هیبرید-خفیف دیزل، ۱.۶ لیتری بنزینسوز هیبرید یا ۱.۶ لیتری پلاگین هیبرید را انتخاب نماید که به ترتیب ۱۵۰، ۱۸۰، ۱۳۶، ۲۳۰ یا ۲۶۵ اسببخار قدرت تولید میکنند. هرچند شایعاتی مبنی بر عرضه یک نسخه کامل از هیوندای توسان N Line با پیشرانه تقویت شده به گوش میرسد، اما هنوز هیچ خبر رسمی در این رابطه منتشر نشده است.
کد محتوا: ۲۲۱۹۵
ارسال: پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹:۰۸
به روز شده: پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸:۴۲
کلید واژهها: هیوندای، هیوندای توسان، توسان، توسان N Line مدل ۲۰۲۱
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: با ما
بازدید: ۱۰۹۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.