نگاهی کوتاه به کیا ریو ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار

  کیا ریو یک خودرو کوچک مالتی کامپکت کره‌ای است که تولید نسل اول آن از سال ۲۰۰۰ میلادی آغازشده و تا به امروز پنج نسل از آن معرفی‌شده است. کیا ریو درواقع جایگزینی برای پراید خودمان است، همان خودرویی که در سال ۲۰۰۰ در بازارهای جهانی دیگر عرضه نشد اما تازه از آن سال‌ها پایش را به این خاک عزیز گذاشت. پس از به‌پایان رسیدن تولید پراید در بازارهای جهانی، کمپانی کیا تصمیم به معرفی نسل جدید آن بانام ریو گرفت و نسل اول آن در سال ۲۰۰۰ معرفی شد که این خودرو با همان ظاهر اولیه هیچ‌وقت در ایران عرضه نشد. اما این نسل از ریو در سال ۲۰۰۳ یک فیس لیفت را تجربه کرد که راه خود را به بازار ایران هم پیدا کرد و جا دارد همین‌جا بگوییم که این خودرو به محبوبیت بسیار بالایی دست‌یافت که یکی از علت‌های آن تولید و مونتاژ ریو توسط شرکت سایپا بود.  

یک‌‌شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰:۳۹ |

اما با ورود نسل دوم این خودرو به بازارهای جهانی با تحریم‌های خودرویی در سال ۹۰ مواجه شدیم که نسل دوم ریو به دلیل عدم ورود به کشور موردتوجه علاقه‌مندان خودرویی ایران هیچ‌وقت قرار نگرفت. اما سخن را زودتر کوتاه کنیم و به بررسی کیا ریو ۲۰۱۶ بپردازیم؛ خودرویی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد و توانست فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند اما نه همانند نسل اول آن در ایران. با ما همراه باشید تا به بررسی این خودرو شهری بپردازیم.

اما در همین ابتدای کار و پیش از شروع معرفی و بررسی باید بگویم که این خودرو یعنی کیا ریو با رقبای قدری که در زیر اشاره‌شده است باید رقابت کند:

  • هیوندای اکسنت
  • هیوندای ولستر
  • تویوتا یاریس
  • هیوندای i۲۰

طراحی ظاهری
این خودرو از طراحی حجیم با خطوط نرم بهره‌مند شده که تا حدی یادآور شاخصه‌های خودروهای اسپرت است. در شکل‌دهی نمای ظاهری کیا ریو نسل سوم طراحان سعی کرده‌اند بیشتر از خطوط نرم و عضلانی حجیم استفاده کنند تا این خودرو بیشتر حس آینده‌نگرانه و اسپرت بودن را به مخاطب خودالقا کند. در نمای جلوی خودرو با ظاهر بسیار خشن و اسپرت روبه‌رو هستیم که از الگوی طراحی آن زمان کیا پیروی می‌کند و شاید نکته بولد در طراحی این قسمت چراغ‌های خوش‌فرم و کشیده با گرافیک بسیار زیبا باشد که بیش‌ازحد به اسپرت بودن خودرو کمک کرده است. این الگوی طراحی، انقلابی را در طراحی این شرکت کره ایجاد کرد که منجر به خلق خودروهایی جذاب با طراحی خاص و دوست‌داشتنی شدند. در نمای جلو از جلوپنجره معروف کیا به نام Tiger Nose استفاده‌شده است که ظاهر بسیار اسپرت و خشنی را به خودرو داده است.

در نمای جانبی با طراحی پر زرق‌وبرق و پر اغراقی روبه‌رو نیستیم و سعی شده است از خطوط نرم و ساده اما بسیار شکیل و سنگین بیشتر استفاده شود که باید بگوییم یکی از علت‌های ماندگاری و جذابیت این خودرو نسبت به رقبا همین موضوع است. سبک خاص طراحی کیا در فرم ستون‌ها و شیب سقف در جهت منفی بیش‌ازپیش به زیباتر شدن این خودرو کمک کرده است.

اوضاع در نمای عقب نیز کاملاً متفاوت است به‌طوری‌که چه در شب و چه در روز ریو را با هیچ‌یک از خودروهای رقیبش اشتباه نخواهید گرفت. چراغ‌ها در ارتفاعی بالاتر از حالت معمول قرار دارند و همانند چراغ‌های جلو از چراغ‌های کشیده و تا حدودی باریک استفاده‌شده است که باعث کشیده‌تر شدن ماشین در این دو نما شده‌اند.شیشه عقب خودرو نیز هم نیز سایزی بسیار کوچک دارد. در کل کیا ریو در نگاه اول عضلانی و اسپرت به نظر می‌آید که تا حدودی درست است و می‌تواند مخاطب جوان خود را وسوسه کند؛دقیقا برعکس نسل اول این خودرو و البته این پتانسیل را هم دارد که در ذهن بیننده ماندگار شود.

طراحی داخلی
درون کابین کیا ریو شاهد فضایی با طراحی نسبتاً خوشایند و اسپرت هستیم که از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار بوده و اجزای به‌کاررفته در آن نیز از جنس تقریباً مناسبی ساخته‌شده‌اند. داشبورد این خودرو به‌صورت راننده محور طراحی‌شده و تمام کلیدها و ادوات در اختیار راننده قرار دارند در کل باید بگویم که ارگونومی کابین خودرو بسیار خوب است و راحتی مناسبی دارد. طراحی داخل کابین کیا ریو به‌اندازه بیرون آن خاص و گیرا نیست. اما کیا در طراحی داخلی ریو سعی کرده است با استفاده از اشکال و حجم‌های متعدد، حالتی پویا و اسپرت را در داخل کابین این خودرو ایجاد کند که باید بگوییم کیا دررسیدن به هدف خود نیز کاملاً موفق عمل کرده است. در مورد صندلی‌های این خودرو باید بگویم که صندلی‌های جلو باروکش چرمی فرم مناسبی دارند و بدن سرنشین را حین عبور از پیچ‌ها به خوبی در برمی‌گیرند اما مقداری سفت هستند و ممکن است در مسافرت طولانی‌مدت شمارا خسته کند. در مورد فضای پا هم، سرنشینان جلو و عقب از فضای کافی برخوردار هستند.

اما مهم‌ترین تجهیزات رفاهی کیا ریو عبارت‌اند از:

  • آینه‌های جانبی تاشونده برقی
  • رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار به همراه یونیزه کننده هوا
  • شیفترهای پشت فرمان
  • صفحه کیلومتر شمار سوپرویژن
  • صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات برقی
  • گرمکن صندلی های جلو
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی + سیستم صوتی ۶ اسپیکر
  • سنسور باران
  • سانروف
  • و…

مشخصات فنی
کیا ریو در بازار ایران به یک پیشرانه ۴ سیلندر GDi تنفس طبیعی به حجم ۱.۴ لیتر مجهز شده است که می‌تواند ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند که تمام این قدرت از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۲.۵ الی ۱۳ ثانیه و حداکثر آن سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است که برای این خودرو کافی و مناسب است به‌شرط آن‌که انتظار خیلی زیادی از این خودرو سنگین ۱۱۹۸ کیلوگرمی نداشته باشیم.

نتیجه گیری
کیا ریو خودرویی با ظاهر اسپرت، طراحی داخلی نسبتاً خوب و مشخصات فنی نسبتا خوب و کم استهلاک است. این خودرو به علت ظاهر بیرونی اسپرت و زیبا توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و باید گفت در این روزهای بازار خودرویی ما که قیمت‌ها به‌طور عجیبی در حال افزایش است خریدوفروش بسیار بالای را تجربه می‌کند.

اما این روزها بازار خودرو کشور در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌باید که علت آن، قانون منع واردات و عدم عرضه خودروهای جدید به بازار تشنه ایران است؛ با این تفاسیر شما می‌توانید با بودجه بین ۵۸۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان کیا ریو ۲۰۱۶ را خریداری کنید که عدد بسیار زیاد اما متأسفانه منطقی در این روزهای بازار ماست.

در زیر تعدادی از آگهی این خودرو در سایت‌های خرید خودرو را مشاهده می‌کنید.

نکته: تمامی قیمت‌ها از سایت دیوار و باما استخراج‌شده‌اند.

مدل خودرو

سال تولید

وضعیت بدنه

میزان کارکرد خودرو

قیمت

کیا ریو 2016 بدون رنگ 28 هزار کیلومتر کارکرد 755 میلیارد تومان
کیا ریو 2016 بدون رنگ 48 هزار کیلومتر کارکرد 710 میلیارد تومان
کیا ریو 2016 یک لکه رنگ 39 هزار کیلومتر کارکرد 650 میلیون تومان
کیا ریو 2016 دو لکه رنگ 90 هزار کیلومتر کارکرد 595 میلیون تومان

 


نگاهی کوتاه به کیا ریو ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۱۱۳۴

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰:۳۹

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۲۱

کلید واژه‌‌ها: کیا، کیا ریو، کیا ریو ۲۰۱۶

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۲۶۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.