مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
خودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین هزینههای نگهداری
شنبه، ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو
دوشنبه، ۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
چالش ۱۰ سال خودروهای پرفروش جهان
چهارشنبه، ۳ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
مرسدس بنز مدل ۲۰۱۹ خودرو GLE را معرفی کرده که اتاق جادارتر و فناوریهای جدیدی دارد. این شاسیبلند اولین خودرو مرسدس بنز است که از سیستم تعلیق E-Active استفاده میکند.
چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۱۱ |
چهارمین نسل از مرسدس بنز GLE از زمان معرفی خود در آمریکا توجه بسیاری را بهخود جلب کرده است. این خودرو همهی آنچه از خودرو شاسیبلند بزرگ انتظار میرود، یعنی تودوزی چرمی، اتاق جادار، قوای فنی قدرتمند، ابعاد بزرگ و سواری راحت را بههمراه دارد. مدل جدید این خودرو در بخش سواری بهدلیل استفاده از سیستم تعلیق جدید مرسدس بنز با نام E-Active کیفیت سواری در حد کلاس S را ارائه میدهد. مدل بازار آمریکا از پیشرانهی EQ-boost بنزینی ۶ سیلندر خطی به حجم سه لیتر بهره میبرد؛ ولی مدل چهار سیلندر دیزلی هم در اروپا عرضه میشود. در مدل دیزلی از سیستم تعلیق جدید بادی خبری نیست. بههرحال، پیشرانهی دولیتری این خودرو چندان هم دستوپا بسته نیست و با قدرت ۲۴۲ اسببخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتری خود بهخوبی از پس وظایف محوله برمیآید. همچنین، برای انتقال نیرو به هر چهارچرخ نیز از جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار استفاده شده است. با وجود حجم موتور کم، پیشرانهی دیزلی این خودرو بهخوبی بدنهی ۲.۲ تنی این خودرو را حرکت میدهد و در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. از این نظر، GLE ۳۰۰d میتواند با خیلی از هاچبکهای قدرتمند بازار رقابت کند. مشکل موجود در رانندگی با GLE این است که تواناییهای حرکتی آن درحدانتظار مرسدس بنز چشمگیر نیست. برای مثال، با فشردن پدال گاز صدای پیشرانه خیلی جذاب نیست و حس خوبی منتقل نمیکند. این مشکل احتمالا در مدل GLE ۳۵۰d کمتر است که دو سیلندر بیشتر دارد. نکتهی دیگر مربوطبه جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار این خودرو است. این جعبهدنده عملکردی نرم و توأم با آرامش دارد؛ اما مشکلش این است که گهگاه برای سبککردن دندهها دیر اقدام میکند و این موضوع باعث افزایش دور موتور شود. این در حالی است که خودرو در حالت اسپرت قرار ندارد و همین نکته باتوجهبه صدای نهچندان جذاب پیشرانهی دیزلی، میتواند تاحدودی آزاردهنده باشد. همانطورکه در ابتدا اشاره کردیم، مدل بررسیشده فاقد سیستم تعلیق E-Active بود؛ ولی درعوض، از AirMatic استفاده کرده است. در این مدل، بهنظر میرسد تعادل رضایتبخشی بین فرمانپذیری و نرمی سواری وجود ندارد و با E-Active مقایسهکردنی نیست. با وجود این کموکاستیها، همچنان نرمی و راحتی سواری GLE تحسینکردنی است و بهخوبی میتواند دستاندازها و چالههای مسیر را در در خود جذب و از انتقال ضربات به کابین جلوگیری کند. دراینبین، رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای ۲۷۵ میلیمتری نیز به کمک سیستم تعلیق آمدهاند تا سواری بهتری فراهم کنند. باوجوداین، همین نرمی هنگام رانندگی تهاجمی به نکتهای منفی تبدیل میشود و در پیچهای تند، چرخش زیادی در بدنه احساس میشود. برای کاهش یا رفع این نکتهی منفی بهتر است حالت رانندگی خودرو را در وضعیت اسپرت قرار داد. در حالت اسپرت، رانندگی کمی بهتر میشود و فرمان نیز اطلاعات بیشتری دراختیارتان قرار میدهد؛ اما همچنان ایدهآل نیست. سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز با نام ۴Matic بهخوبی از پسِ وظایف خود برمیآید و بهترین تقسیم گشتاور را بین چرخها انجام میدهد تا خودرو چسبندگی بهتری داشته باشد. درمقابل، وجود این سیستم در پیچها اندکی کمفرمانی با خود بههمراه دارد؛ اما در حدی نیست که آزاردهنده باشد و بهنوعی مهارکردنی و پیشبینیپذیر است. یکی از اصلیترین قوتهای GLE جدید کابین آن است. فضای داخلی این خودرو عالی است و مواد بهکاررفته در آن نیز کیفیت درخورتوجهی دارند. خروجیهای چهارگانهی سیستم تهویه در کنسول مرکزی طراحی هوشمدانهای دارند و سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX نیز با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، بسیار کارآمد و هوشمندانه است. یکی از مشکلات GLE قیمتش است؛ چون برای مثال، بیامو X۵ xDrive۳۰d تنها ۲ هزار و ۲۸۳ دلار از آن گرانتر است؛ درحالیکه درعوض، پیشرانهی ۶ سیلندر قویتری دارد. افزونبراین، سیستم تعلیق بادی این مدل که از نوع E-Active نیست، چندان چنگی به دل نمیزند و نمیتواند طرفداران رانندگی را کاملا راضی کند. بههمیندلایل، عاشقان فرمانپذیری بهتر ترجیح میدهند بهسراغ بیامو X۵ بروند که دینامیک رانندگی راضیکنندهای ارائه میدهد.
کد محتوا: ۲۰۷۰۷
ارسال: چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۱۱
به روز شده: پنجشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰:۳۹
کلید واژهها: مرسدس بنز، مرسدس بنز GLE
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۶۹۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.