مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
آشنایی با نیسان ورسا ۲۰۲۰؛ خودرویی که می توانست جایگزین تندر ۹۰ در ایران شود
دوشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
نگاهی به برترین خودروهای میتسوبیشی در طول تاریخ
دوشنبه، ۱۳ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مزایا و معایب گیربکس CVT
یکشنبه، ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی کوتاه و تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰
هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ یکی از محبوبترین سدانهای میان سایز کرهای به شمار میرود که به تازگی در سبد محصولات کمپانی کرهای قرار گرفته است؛
سهشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹:۳۶ |
از این روی ما در مقاله پیش رو نگاهی به مهمترین شاخصههای آن انداختهایم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.
سال ۲۰۱۰ میلادی بود که شرکت هیوندای شمایل ساده سوناتا را کنار گذاشت و آن را با یک سبک طراحی مدرن، متفاوت و شگفتآور جایگزین کرد. در اثر این تغییر، میزان فروش سوناتا در سال ۲۰۱۲ به رقم ۲۳۰هزار دستگاه رسید که برای شرکت سازنده یک رکورد محسوب میشد. حالا کمپانی هیوندای یک بار دیگر سعی دارد تا آن حربه را به کار ببندد و با تغییر شمایل ظاهری هیوندای سوناتا در سال ۲۰۲۰، مجددا آن را به یکی از پرفروشترین محصولات خود بدل سازد. این همان استراتژی است که ده سال پیش به خوبی جواب داد اما نمیتوان درباره این که در حال حاضر نیز جواب بدهد یا نه، با اطمینان سخنی به میان آورد. در شرایط حاضر میشود گفت که استقبال بیشتر مشتریان از خودروهای کراس اوور تاثیر بسزایی در کاهش فروش سوناتا داشته است، اما نباید از ظاهر نهچندان تاثیرگذار نسل قبل این خودرو نیز به سادگی گذشت. در سال ۲۰۲۰، هیوندای از زبان طراحی جدیدی برای خلق سوناتا بهره گرفته و آن را بر روی پلتفرمی نو سوار کرده است. پلتفرم جدید موجب کاهش ارتفاع، افزایش طول و ازدیاد عرض سوناتا ۲۰۲۰ نسبت به نسل قبل شده است.
خاصترین بخش طراحی خارجی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به چراغهای دیلایت آن باز میگردد؛ این چراغها به شکل نوار به دور چراغهای جلو تاب خورده و به سمت کنارههای درب موتور رفتهاند؛ در انتها نیز به یک نوار فلزی کروم رنگ برخورد میرسند که در تمام کنارههای درب موتور تا نزدیکی فریم پنجرهها امتداد یافته و حالتی تزئینی برای بدنه هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ پدید آوردهاند. قسمت تحتانی چراغهای عقب نیز به صورت یک نوار باریک، سراسر عرض درب صندوق عقب را فرا گرفتهاند. اگر تا اینجای کار طراحی بیرونی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ نتوانسته شما را به طور کامل جذب خود کند، بهتر است مدتی را درون کابین این خودرو سپری کنید. نمای داخلی به سبک دلنشینی بازطراحی شده و اثری از نقوش بحث برانگیز در آن مشاهده نمیشود. بسیاری از بخشهای کابین همچون نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و یا پنل دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر و سلکتور تعویض دنده از هیوندای پالیسید به عاریت گرفته شده است. همچنین در نسخههای پایه از یک نمایشگر ۸ اینچی با وضوح تصویر و کیفیت تاچ بسیار خوب، مقاومت مناسب در برابر لک اثر انگشت به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، به صورت استاندارد استفاده شده است.
در نسخه های فول آپشن، کابین هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به صندلیها و غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی Bose، سانروف پانوراما و نورپردازی داخلی مجهز شده است. در تمامی چهار تیپ ارائه شده برای سوناتا ۲۰۲۰ کمتر اثری از پلاستیک خشک دیده میشود. همچنین با وجود خط سقفی قوسی شکل، فضای سر زیادی در هر دو ردیف برای سرنشینان فراهم آورده شده است. البته فضای پا در ردیف دوم اندکی کاهش یافته و نسبت به قبل محدودتر شده است. تصاویر دوربینهای جانبی سیستم کمکی تعویض لاین نیز درون نمایشگر پشت آمپر با وضوح مناسب قابل مشاهده هستند. علاوه بر آن مجموعهای از امکانات دستیار راننده نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار اضطراری، پایش هوشیاری راننده، نور بالای خودکار، نمایانگر نقاط کور و هشدار پشت سر نیز در نسخههای فول آپشن هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ موجود خواهد بود. نسخه پایه هیوندای سوناتا به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر مجهز شده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتن متر نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان این خودرو قرار داده شده است. گرچه توان نسخه توربوشارژ کمتر از پیشرانه ۲ لیتری است اما برتری آن در بحث گشتاور این پیشرانه را به گزینهای جذابتر برای رانندگی پر هیجان تبدیل کرده است. هر دو پیشرانه از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به سوی چرخها استفاده میکنند. مصرف سوخت نسخه ۲.۵ لیتری در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر ۸.۷، ۶.۳ و ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. درنمونه ۱.۶ لیتری نیز تقریبا همین مقدار سوخت مصرف میکند. تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ سهل و لذت بخش است. پیشرانه توربوشارژ توان کافی برای به پیش بردن خودرو را در اختیار راننده قرار میدهد و جعبه دنده نسبت به گذشته کاملا بهتر و دقیقتر عمل میکند. در سر پیچها هیوندای سوناتا کمی ناپایدار بوده و حالتی شناور از خود بروز میدهد؛ کمفرمانی نیز در سرعتهای بالا وجود خواهد داشت. فیدبک های نسبتا دقیقی از سمت لاستیکها به فرمان خودرو و دستان راننده انتقال داده میشود. کیفیت سواری سوناتا حتی در جادههای نهچندان هموار نیز نرم و لذتبخش است. شرکت هیوندای تلاش کرده تا سر و صداهای اضافی در کابین، لرزشها و زمختیهای سواری سوناتا را به حداقل برساند. صدای پیشرانه کاملا در حد پایینی بوده و سر و صدای زیادی از آن به گوش نمیرسد. شاسی نیز عملکرد بسیار مناسب داشته و رفتاری استوار و با صلابت از خود نشان میدهد. تیپ پایه هیوندای سوناتا موسوم به SE با بهای ۲۳هزار دلار وارد بازار شده است. بهای نسخه فول آپشن این خودرو نیز که مجهز به برخی امکانات همچون: هدآپ دیسپلی، تهویه صندلی و چراغهای LED است برابر با ۳۳,۳۰۰ دلار خواهد بود. در پایان میتوان گفت که هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ یک سدان با ظاهر و باطن نسبتا اسپرت، سرشار از امکانات رفاهی و کیفیت رانندگی بالاست که ارزش مورد توجه قرار گرفتن را دارد. با عنایت به ظاهر متفاوت این خودرو، باید منتظر ماند و دید که آیا هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ میتواند موفقیت مدل ۲۰۱۰ را تکرار کند یا خیر؟
کد محتوا: ۲۰۹۴۲
ارسال: سهشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹:۳۶
به روز شده: سهشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳:۱۱
کلید واژهها: هیوندایی، هیوندای سوناتا، سوناتا ۲۰۲۰
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۵۸۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.