خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ
چهارشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
خودرانهایی در سطوح مختلف
هشت حقیقت مهم درباره ماشینهای خودران
سهشنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مغایرت افزایش تعرفه واردات خودرو با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
رونمایی از هیوندای توسان چینی
یکشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا
سهشنبه، ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مجهز به پیشرانه های جدید و استایلی مدرن سازی شده
هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱ معرفی شد
هیوندای به تازگی به روزرسانی های گسترده و هوشمندانه ای را روی مدل ۲۰۲۱ سانتافه اعمال کرده تا این نسخه جدید را نسبت به مدل پیشینی که تنها دو سال از عمر عرضه آن گذشته بود، متمایز کند. هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱، دارای دو پیشرانه جدید، استایلی مدرن تر شده و یک تریم لاکچری جدید به نام کالیگرافی است تا توان رقابت با رقبای جدید و به روزرسانی خود در بازارهای مختلف جهانی را داشته باشد.
سهشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۹ |
یکی از بارزترین تغییراتی که هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ فیس لیفت اعمال شده، نصب دو پیشرانه جدید بوده که امیدوارم عملکرد ضعیف این کراس اوور جذاب کره ای را بهبود ببخشد. هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۱ دو پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر (یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ) را عرضه کرده تا این خودرو نسبت به مدل پیشین قدرت و عملکرد بهتری داشته باشد و مصرف سوخت آن نیز بهینه تر شود. همچنین هیوندای بیان کرده که قصد عرضه یک نسخه مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هیبریدی و همچنین یک نسخه پلاگین هیبریدی را نیز در آینده نزدیک برای سانتافه دارد. مشخصات فنی همانطور که اشاره شده، بارزترین تغییر اعمال شده در سانتافه ۲۰۲۱، به پیشرانه آن مربوط می شود. نسخه پایه این خودرو دیگر از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره نمی برد و دیگر به صورت آپشنال یک پیشرانه دو لیتری توربو برای سانتافه در دسترس نیست. به جای آنها نسخه پایه سانتافه از این پس به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور است. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه ۲.۴ لیتری سانتافه پیش از فیس لیفت، قادر به تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور بود. همانند مدل پایه پیش از فیس لیفت، سانتافه ۲۰۲۱ نیز برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت جلو یا تمام چرخ محرک مجهز شده است. این پیشرانه ۲.۵ لیتری اسمارت استریم هم با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت و هم تزریق مستقیم سوخت، سازگار است. این تغییرات باعث بهینه تر شدن مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو شده و هیوندای ادعا کرده نسخه جلو محرک و تمام چرخ محرک سانتافه ۲۰۲۱ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی به ترتیب ۹ و ۹.۸ لیتر بنزین مصرف می کنند. اما قدرتمندترین پیشرانه سانتافه ۲۰۲۱، یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که به صورت آپشنال روی برخی تریم ها قابل سفارش است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است که ارتقا چشمگیری نسبت به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسب بخاری و ۳۵۲ نیوتن متری نسخه پیش از فیس لیفت داشته است. نکته مهم تر اینجاست که این پیشرانه با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه خیس کوپل شده که تعویض دنده های سریع تر و عملکردی بهتر را برای این خودرو به ارمغان زده است. اولین اسیووی هیبریدی هیوندای سانتافه ۲۰۲۱، لقب اولین اسیووی هیبریدی هیوندای را هم به خود نسبت داده است. سانتافه هیبرید از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، یک ژنراتور استارتر ۱۳ کیلوواتی و یک موتور الکتریکی ۵۹ اسب بخاری بهره می برد که انرژی آن توسط یک باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی تامین می شود. این مدل هیبریدی سانتافه در مجموع بیشینه قدرت ۲۲۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر را تولید می کند که نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ خودرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک منتقل می شود. نسخه کالیگرافی سانتافه تریم لاکچری کالیگرافی برای اولین بار روی پالیسید ۲۰۲۱ معرفی شد، حال هیوندای این تریم لوکس را برای سانتافه ۲۰۲۱ نیز تدارک دیده است. همانند پالیسید، سانتافه ۲۰۲۱ کالیگرافی نیز از چرم ناپا با کیفیتتر، جلوپنجره ای به روزرسانی شده، تریم پریمیوم رودری ها و تودوزی جذاب صندلی ها، تودوزی متفاوت سقف از داخل کابین و برخی ویژگی های دیگر مجهز شده است. همچنین سانتافه کالیگرافی به تجهیزات مدرن دیگری مانند هد آپ دیسپلی رنگی، نورپردازی گسترده و جذاب کابین، شیشه های اتوماتیک جلو و عقب و رینگ های ۲۰ اینچی مجهز شده است. این نسخه لاکچری، تنها روی نسخه ۲.۵ لیتری توربوشارژ و عقب محرک سانتافه قابل سفارش است. کابین هیوندای چندین تغییر مثبت درون کابین سانتافه ۲۰۲۱ اعمال کرده که برجسته ترین آنها افزایش سایز نمایشگر مالتی مدیا این خودرو بوده است. سانتافه ۲۰۲۱ از این پس به یک نمایشگر لمسی هشت اینچی به جای نمونه ۷ اینچی مجهز شده است؛ ضمن اینکه به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی نیز وجود دارد. همچنین به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی در پشت فرمان نیز وجود دارد. کلید دیجیتالی هیوندای، پکیج کمکی راننده بزرگراه دارای تکنولوژی نیمه خودران، شارژ بدون سیم تلفن همراه و درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو از جمله تجهیزاتی هستند که برای اولین بار روی سانتافه نصب شده اند.
کد محتوا: ۲۱۱۰۸
ارسال: سهشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۹
به روز شده: سهشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۱۰
کلید واژهها: هیوندای، هیوندای سانتافه، سانتافه ۲۰۲۱، سانتافه فیس لیفت
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۲۸۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.