فیس لیفتی ساده و به موقع

معرفی سایپا ساینا S

  شرکت خودروسازی سایپا روز پنج شنبه همزمان با برگزاری آئین خداحافظی با خودروی پراید، از نسخه فیس لیفت ساینا با پسوند S پرده برداشت.  

یک‌‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۵۶ |

فیس لیفت یا همان تغییر چهره در صنعت خودرو به معنی به روزرسانی یک محصول پس از گذشت چند سال از عرضه آن است. از آنجایی که سایپا در اواخر سال ۱۳۹۵ اقدام به عرضه ساینا کرد، معرفی مدل فیس لیفت این خودرو با فاصله زمانی کمتر از چهار اقدام مثبتی از سوی این کمپانی قلمداد می شود.
 
تولید ساینا S در کنار نسخه معمولی
در تعاریف بین المللی، هنگامی که خودرویی فیس لیفت می شود دیگر خودروساز به تولید نسخه قدیمی آن ادامه نمی دهد و آن را از چرخه تولید خارج می کند. البته به ندرت دیده شده که برخی از خودروسازان در صورتی که تقاضا برای خرید نسخه پیش از فیس لیفت زیاد باشد، حتی پس از معرفی مدل به روزرسانی شده به تولید و عرضه نسخه قدیمی ادامه می دهند.

داستان صنعت خودروی ایران هم به همین صورت است. یعنی سایپا قصد دارد که نسخه فیس لیفت ساینا یعنی ساینا S را در کنار مدل استاندارد این خودرو تولید کند. شاید این اقدام برای شما بی معنی و غیر عقلانی باشد، ولی به اعتقاد من سایپا در این لحظه و با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد و صنعت خودروی کشور تصمیم درست و عقلانی را گرفته است.

ایران هم اکنون در شرایط سخت تحریم از جمله تحریم خودرویی به سر می برد و توسعه و معرفی محصول جدید عملا کار بسیار دشواری است. بدین ترتیب اگر سایپا بخواهد که تولید ساینا معمولی را متوقف کند، با خروج مدل های مختلف پراید از چرخه تولید عملا تنوع محصولات قابل عرضه این خودروساز بزرگ داخلی بسیار محدود می شود.

همچنین ساینا S یقینا مقداری نسبت به مدل پیش از فیس لیفت خود گرانتر خواهد بود که دلیل این افزایش قیمت تجهیزات بیشتری است که روی آن نصب شده. بدین ترتیب تصمیم عقلانی این بود که سایپا نسخه فیس لیفت و پیش از فیس لیفت ساینا را در کنار هم به بازار کشور عرضه کند تا فعلا بتواند تنوع محصولات قابل عرضه خود را در سطح قابل قبول حفظ کند.

تغییرات ساینا S نسبت به مدل معمولی
سایپا تغییرات ظاهری خوب و هوشمندانه ای را در نمای بیرونی ساینا S نسبت به ساینا اعمال کرده است. در پروفیل جلو شاهد تغییر کلی دیزاین شامل نصب جلوپنجره جدید با قاب طرح کرومی، سپر جدید، مه شکن ها با دیزاینی متفاوت و همچنین چراغ روشنایی در روز هستیم. این تغییرات باعث شده ساینا S چهره شکیل تر و مدرن تری نسبت به مدل قبل داشته باشد.

در نمای جانبی هیچ تفاوتی بین ساینا S و ساینا معمولی دیده نمی شود و متاسفانه سایپا همچنان اقدام به نصب قالپاق به جای رینگ آلیاژی برای این خودرو کرده است. البته با نگاه به پروفیل جانبی، شما به راحتی می توانید ساینا S را از مدل پیش از فیس لیفت تشخیص دهید. چراکه طراحی قسمت عقب این خودرو کاملا نسبت به قبل دگرگون شده و انحنای زیاد موجود در قسمت عقب ساینا S به سادگی در نمای کناری قابل تشخیص است.

در قسمت عقب سایپا درب صندق با قالب و دیزاین جدیدی را برای ساینا S نصب کرده است. همراه با آن گرافیک و قالب کلی چراغ های عقب هم تغییر کرده است. به علاوه اینکه سایپا اقدام به نصب سپری جدید و متفاوت نسبت به نمونه نصب شده در ساینا اولیه کرده که همه این تغییرات موجب بهبود چهره ساینا S نسبت به قبل شده اند. در زیر سپر هم دیفیوزری طوسی رنگ مشابه نمونه نصب شده در کوییک، برای ساینا S نصب شده است.

کابین
تغییرات اعمال شده درون کابین نسبت به نمای بیرونی محدودتر هستند. بارزترین تغییر اعمال شده درون کابین، نصب نمایشگر پشت فرمان جدید با طراحی متفاوت نسبت به گذشته است. همچنین فرمان D شکل جدیدی برای ساینا S تعبیه شده که خبری از کلید های کنترلی برای آن نیست.

البته یکی دیگر از اقدامات مثبت صورت گرفته در ساینا S، نصب سیستم اتو لایت بوده که کلید فعال و غیر فعال سازی آن در جلوی زانوی چپ راننده قرار دارد.

مشخصات فنی
از آنجایی که ساینا S تنها یک فیس لیفت ساده به حساب می آید، سایپا تغییری در مشخصات فنی آن نسبت به مدل قبلی اعمال نکرده. این خودرو همچنان از پیشرانه M۱۵ تنفس طبیعی سایپا به حجم ۱.۵ لیتر بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت ۸۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر است. تنها گیربکس قابل سفارش برای این خودرو هم یک نمونه پنج سرعته دستی است.

با توجه به عرضه ساینا در دو مدل دستی و اتوماتیک، سایپا قطعا در آینده نزدیک اقدام به عرضه مجدد نسخه اتوماتیک برای ساینا و همچنین ساینا S خواهد کرد. قائم مقام فروش و خدمات پس از فروش سایپا مدتی پیش خبر داده بود که سایپا در حال تست پیشرانه M۱۵ توربوشارژ روی ساینا و کوییک بوده و نسخه های پروتوتایپ آن نیز تولید شده اند. این خبر نوید آن را می دهد که سایپا به زودی نسخه های توربوشارژ ساینا و کوییک را نیز راهی بازار خواهد کرد.
 
ورود به بازار
سایپا اظهار کرده که هم اکنون قادر به تولید ساینا S به صورت انبوه بوده و بنا دارد که آن را از مهر ماه راهی بازار کشور کند.

فيس ليفتي ساده و به موقع
معرفي سايپا ساينا Sفيس ليفتي ساده و به موقع
معرفي سايپا ساينا Sفيس ليفتي ساده و به موقع
معرفي سايپا ساينا S


فیس لیفتی ساده و به موقع
معرفی سایپا ساینا S
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۱۰۵۶

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۵۶

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۲۴

کلید واژه‌‌ها: سایپا، پراید، ساینا، ساینا S

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۲۲۶۴

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.