معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
خودروهای کلاسیک آمریکایی که زمانی در ایران محبوب بودند
چهارشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
بررسی نیسان پاترول جدید به همراه تجربه رانندگی + فیلم
یکشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
شنبه، ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ با سیستم هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک معرفی شد
تویوتا از جدیدترین کراساوور کوچک خود رونمایی کرد. تویوتا یاریس کراس در ردهای پایینتر از C-HR قرار میگیرد و با سیستم هیبریدی به فروش میرسد.
یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۵۵ |
تویوتا قصد داشت در ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ از کراساوور جدید خود یعنی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ رونمایی کند اما این نمایشگاه به علت شیوع کرونا لغو شد. به همین علت شرکتها مجبور به تغییر در برنامهریزیهای خود شدند و تصمیم گرفتند محصولات خود را به صورت جداگانه معرفی کنند. تویوتا در گذشته اعلام کرده که شاید رونمایی از خودروهای جدید آن چندین ماه با تاخیر مواجه شود، اما اکنون این برند ژاپنی محبوب کراساوور جدید خود برپایه یاریس را معرفی کرده است. طراحی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ تویوتا یاریس کراس در ردهای پایینتر از تویوتا C-HR قرار میگیرد. فاصله دو محور چرخهای این کراساوور کوچک تفاوتی با مدل اصلی خود ندارد، اما طول آن با افزایش ۲۴۰ میلیمتری به ۴۱۸۰ میلیمتر رسیده است. عرض این خودرو ۲۰ میلیمتر و ارتفاع آن نیز ۹۰ میلیمتر نسبت به یاریس افزایش پیدا کرده، اما همچنان با یک خودروی کوچکتر از تویوتا C-HR روبرو هستیم. این خودروی ژاپنی نسبت به C-HR طراحی سادهتر و محافظهکارانهتر دارد و در حالت کلی شبیه به تویوتا RAV۴ است. خریداران میتوانند این کراساوور را با رینگهای ۱۸ اینچی، رنگ جدید Brass Gold و درب عقب الکتریکی سفارش دهند. راننده میتواند فضای حمل بار این خودرو را به دو قسمت تقسیم کند، همچنین در این بخش از چندین گیره استفاده شده که میتوان خریدهای خود را به آنها وصل کرد. کراساوورهای کوچک اروپایی معمولا با سیستم چهار چرخ محرک به فروش نمیرسند، اما تویوتا تصمیم گرفته یاریس کراس را در مدلی با این سیستم به فروش برساند. مشخصات فنی ۲۰۲۱ Toyota Yaris Cross این مدل به سیستم هیبریدی نیز مجهز شده که یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر بنزینی و موتور برقی را در اختیار خریداران قرار میدهد. راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با ۴۰ درصد بوده و راننده میتواند قدرت تولیدی را تنها به چرخهای جلو منتقل کند. زمانی که خودرو در شرایط نامناسبی قرار بگیرد، سیستم چهار چرخ محرک میتواند به راننده کمک کند و خودرو را از برف یا شن خارج کند. مجموع قدرت تولیدی موتور بنزینی و برقی این خودرو به ۱۱۶ اسب بخار میرسد که چندان زیاد نیست، اما برای یک کراساوور شهری کوچک قابل قبول به نظر میرسد. تویوتا ادعا کرده که مدل محور جلوی این خودرو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن تولید میکند و این میزان برای نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با ۱۳۵ گرم بر اساس WLTP است. این شرکت ژاپنی به دنبال تولید سالانه ۱۵۰ هزار تویوتا یاریس کراس در کارخانه والنسین خود در فرانسه است. در این کارخانه تویویا یاریس اصلی نیز به تولید میرسد. خریداران در ژاپن میتوانند از پاییز امسال این خودرو را سفارش دهند، اما خریداران در کشورهای اروپایی از تابستان ۲۰۲۱ میتوانند تویوتا یاریس کراس را تحویل بگیرند.
کد محتوا: ۲۰۹۶۸
ارسال: یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۵۵
به روز شده: یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۱۷
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا یاریس، کراس اوور
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: فارنت
بازدید: ۱۰۰۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.