شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ

  تا چند ماه قبل همه حدس می زدند که احتمالا با نسخه ای جدید از Hellcat طرف هستند اما کمتر کسی فکرش را می کرد که دوج قصد عرضه یک خودرو سریعتر از مدل ۷۰۷ اسب بخاری فعلی را داشته باشد، اما مدیران این کمپانی دست از تلاش بر نداشتند و حالا محصول جدید دوج که Demon نام دارد توان تولید ۸۰۸ اسب بخار قدرت با بنزین معمولی را دارد و به شکل اعجاب آوری قدرتمند و سریع به نظر می رسد.  

چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷:۱۹ |

فرض کنید پشت فرمان این شیطان برخاسته از آمریکا با لاستیک های کوچک جلو و لاستیک های مخصوص درگ عقب، ساعت ۸:۳۴ دقیقه بعد از ظهر در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بنزین با اکتان ۱۰۰ نشسته اید.

سوئیچ رو در جای خود قرار می دهید و موتور استارت میزند غرش اولیه قویترین V۸ دنیا، لرزه بر تنتان می اندازد.

روی خط استات پیست می روید و از اینجا به بعد خودرو وظایف خود را انجام میدهد. دیفرانسیل روی بهترین حالت قفل می شوند و خودرو شروع به تیکاف درجا می کند تا زمانی که دمای لاستیک های ۳۰۰ درجه سانتیگراد برسد (این دما بیشترین میزان چسبندگی بین لاستیک و زمین را فراهم می کند) حالا اماده شلیک هستید.

چراغ سبز می شود و ۸۴۰ اسب بخار و ۷۱۷ نیوتن بر متر گشتاور شما را به جلو شلیک می کند. هنگام استارت چرخ های جلو بلند می شوند و در همان لحظه بیشترین میزان فشار جی که در یک خودرو تولید کارخانه حس می شود را حس می کنید، در عرض یک ثانیه به سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت و پس از گذشت ۲.۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسید.

لحظاتی بعد رکورد غول هایی همچون بوگاتی و مک لارن را به آسانی هرچه تمام تر شکسته اید.

چند ماه قبل دوج یک دمون در اختیارمان قرار داد تا ثابت کند ادعایش دروغ نیست.

این خودرو ۹ مرتبه تست شد و ثابت کرد که دوج بلوف نزده است. اما دوج داغ خرید این خودرو را به دل مشتریان اروپایی و آسیایی خود گذاشت.

چرا که تنها ۳۰۰۰ دستگاه برای خود آمریکا و فقط ۳۰۰ دستگاه برای مشتریان کانادایی در نظر گرفته شده است. حداقل قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو ۸۷۷۹۰ دلار است که در مقابل عملکرد عجیب آن پول چندان زیادی نیست.

در واقع مشتریان محتاج این نیز هستند که با پرداخت یک دلار پک Demon را نیز خریداری کنند. این پک شامل لاستیک های عقب و جلو مخصوص درگ، فیلتر های مخصوص، قطعات آیرودینامیکی تکمیلی، ست تعمیرات تایرهای باریک جلو و موارد مسابقه ای دیگری می شود که برای استفاده از دمون بر روی پیست مسابقه الزامی به نظر می رسند.

تیم طراحی دمون توانسته اند نسبت به Hellcat آن را ۲۰۰ پوند (معادل حدود ۱۰۰ کیلوگرم) سبک تر کنند، درون پک دمون صندلی کمک راننده و سرنشین عقب به همراه سیستم صوتی نیز وجود دارد که بیشتر از یک دلار قیمت دارد.

یادگیری این که شما چگونه در مقابل یک بوگاتی پیروز شوید کار بسیار آسانی است و به راحتی می توانید Demon را تبدیل به یک قاتل کنید. اما دسترسی به transbrake برای کنترل میزان گشتاور مقداری چالش آمیز خواهد بود.

(قبل از انجام این کار ها هشدار می دهیم حواستان به قرار گیری جای سرتان باشد.) برای انجام این کار ابتدا خودرو را در حالت درگ قرار داده و با پای چپ پدال ترمز را فشار می دهیم. حالا هر دو پدال تعویض دنده را نگه داشته و با پای دیگر خود دور موتور را به ارامی بالا می بریم (تا جایی که بهترین میزان دور برای شروع لازم است) هنگامی که به حداقل دور موتور لازم رسیدید یکی از پدال ها سپس ترمز را رها می کنیم ( خودرو در حالت ایستاده خود باقی می ماند در حالی که دور موتور را ثابت نگه داشته ایم) حالا پدال اخر را نیز رها می کنیم. حالا خودرو به جلو شلیک می شود. باز هم تاکید می کنیم مراقب سر خود باشید.

باید اعتراف کنیم که برداشتن پا از روی ترمز و نگه داشتن ان با یک پدال تعویض دنده آن هم برای خودرویی که سیستم تعلیقش بر روی حالت درگ قرار داده شده و دور بالای موتوری با اون توان واقعا ترسناک است، در واقع ترس از انجام نشدن درست کار ها و لانچ ناگهانی دارید.

در هنگام شتاب گیری چرخ های جلو از زمین جدا می شوند؟
فکر می کردیم که می توانیم همانند عکس هایی که منتشر شده این کار را بکنیم اما خیر، موفق به انجامش نشدیم. اما اتفاقات به قدری سریع رخ می دهد که جای هیچ اشتباهی ندارید.

مهمترین صدایی که در شروع حرکت به گوش می رسد صدای لاستیک های مخصوص درگ عقب است که به دنبال چسبندگی می گردند. آنقدر فشار و قدرت به چرخ های عقب وارد می شود که حتی لاستیک های ردیال مخصوص درگ و زمین صاف و VHT پیست هم توان ایجاد چسبندگی مورد نیاز را ندارند. هماهنگی و زمان بندی مهم ترین عنصر هنگام رانندگی با Demon است. اما بعد از صدای لاستیک ها این صدای سوپر شارژ هاست که فضا را پر می کنند. اما در آخر بعد از گذر از خط پایان تنها صدایی که به گوش میرسد صدای فریاد های راننده از شدت هیجان است که دوست ندارد پای خود را روی پدال بردارد.

باز هم تاکید می کنیم که از سمت دوج اجازه نداشتیم تا تایمر های پیست را روشن کنیم اما، طبق گفته های برنامه دودج Performance ما به رکورد ۱۱ ثانیه دقیق رسیدیم.

لازم است اشاره کنیم که خودروی که در اختیار داشتیم صندلی با گرم کن به صورت آپشن، فرمان تلسکوپی و floor/trunk mats داشت که باعث افزایش وزن آن نسبت به نسخه های ساده تر شده بود. ما با یک صندلی توانستیم به رکورد ۱۰.۵ ثانیه ای برسیم. همچنین شرایط هوایی که ما در ان Demon را تست کردیم با شرایط هوایی که دوج، Demon را تست کرد متفاوت بوده است.

می توانید در مقابل رقبا شرط بندی کنید، این خودرو آنچنان سریع است که از پس همه خودرو های استوک شهری بر بیاید.

درست است که گفتیم شرایط اب و هوایی در رکورد دوج دمون تاثیر گذارند اما شرایط اب و هوایی همه چیز نیست و نتیجه تا حدی زیادی نیز به مهارت رانندگی شما بستگی دارد.


شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۴۹

ارسال: چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷:۱۹

به روز شده: چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰:۳۴

کلید واژه‌‌ها: دوج، دمون

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۱۰۲۸

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.