معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
نگاهی به خاص ترین نسخه های بوگاتی ویرون
یکشنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
ای سی شنیتزر؛ برترین خودروهای شرکت تیونینگ زیرمجموعه بی ام و
سهشنبه، ۱۵ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
برترین خودرو های SPEEDSTER جهان
سهشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
حتماً تاکنون نام تیونینگ و شرکتهای فعال در این زمینه به گوشتان خوردهاند. شرکتهایی که کار آنها، افزایش دادن پتانسیل یک خودروی خاص چه ازلحاظ قدرت و چه ازلحاظ زیبایی و ویژگیهای فنی است.
سهشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۲۷ |
شرکت آلمانی ای سی شنیتزر (AC Shnitzer) نیز که اکنون بیش از ۳۰ سال در این زمینه فعالیت میکند، تاکنون تیونینگ های جذابی را انجام داده است. این شرکت که از زیرمجموعههای تیونینگ بی ام و محسوب میشود، در سال ۱۹۸۷ توسط ویلی کول و هربرت شنتیزر تأسیس شد تا بتواند خودروهای مسابقهای خود را داشته باشد. اولین محصول این شرکت نیز، یک بی ام و E۳۲ سری ۷ بود که بانام ACS۷ شناخته میشد و در همان سال ۱۹۸۷، در موتورشو فرانکفورت رونمایی شد. این شرکت پسازآن، باقدرت به کار تیونینگ خود ادامه داده و اکنون حتی میخواهد کارش را برای خودروهای برندهایی غیر از بی ام و نیز گسترش دهد. با ما باشید تا با جذابترین محصولات این برند آلمانی بیشتر آشنا شویم: ای سی شنیتزر ACS۷(بی ام و E۳۰ M۳) این خودروی تیونر آلمانی که همان سری ۳ خودروی E۳۰ بی ام و است، با تغییراتی در طراحی خارجی همراه شد که ازجمله این تغییرات جذاب میتوانیم شاهد، آینههای جانبی بازبینیشده، چراغهای عقب متفاوت با نسخه اصلی و همچنین برفپاککنهایی جدید باشیم که یک چهره تهاجمیتر و جذابتری را به خودرو بخشیدهاند. این خودرو همچنین بافرمان خاص این شرکت و سیستم تعلیق سفارشی آن، تجهیز شده است؛ اما معجزه اصلی، زیر کاپوت ACS۷ نهفته است. موتور عالی ۲ لیتری ۴ سیلندر موسوم به S۱۴ با یک موتور قویتر ۲.۴ لیتری که توان تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت داشت، جایگزین شد. اگرچه ممکن است این اعداد، در سال ۲۰۲۰ شبیه معجزه نباشند اما در اواخر دهه ۸۰ میلادی، این اعداد برای یک موتور ۴ سیلندر، بسیار عالی و قابلقبول بودند. ای سی شنیتزر V۸ رودستر (بی ام و Z۳) این خودروی کوپه درواقع همان بی ام و Z۳ با کد خودرویی ۲.۸i بود که در سال ۱۹۹۷ تولید شد. نهتنها این شرکت تیونر، یک موتور ۸ سیلندر را از درون بی ام و ۵۴۰i بهعنوان قلب تپنده این Z۳ انتخاب کرد بلکه با تغییر میللنگهای معمول خودرو با مدلهای سفارشی و خاص خود و ایجاد یک سیستم خروج دود بسیار مدرن و پیشرفته، خودرو را بهمراتب، متعادلتر از گذشته کرد. این Z۳ شنیتزر میتوانست ۳۱۰ اسب بخار (۲۴ اسب بیشتر از نسخه معمولی) و حدود ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند. همچنین این تیونر آلمانی، شتاب صفرتا صد آن را به عدد ۵.۴ ثانیه رساند. ای سی شنیتزر تنشن (بی ام و M۶) خودروی تنشن (Tension) شنیتزر که بر پایه بی ام و M۶ E۶۳، تیون شده بود که با سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی تیون شده بی ام و بود که تا آن زمان ساختهشده بود. همچنین غیرازاین جذابیت سرعتی خاص، این خودرو میتوانست با سیستم تعلیق قابل تنظیم خود، ارتفاع اش را تا ۳۰ میلیمتر، کاهش دهد. یکی دیگر از نقاط مثبت تنشن، بدنه خاص آن بود که هم ضریب آئرودینامیک را بهینهتر میکرد و هم نیروی چسبندگی خودرو را افزایش میداد. همچنین با افزایش میزان جریان ورودی هوا به داخل خودرو، موتور ۱۰ سیلندر و ترمزهای خودرو، دیرتر داغ میشدند. بی ام و سری ۸- ای سی شنیتزر یکی از آخرین خودروهایی که این تیونر آلمانی، هنرش را بهخوبی روی آن پیاده کرده است، همین خودرویی است که با قلب تپنده ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر و استفاده از سیستم توربوشارژ دوقلو، توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار را دارد. خودرویی که شرکت شنیتزر، قدرت آن را از ۵۳۰ اسب بخار معمول، به عدد ۶۲۰ اسب بخار رسانده است. همچنین تیونر آلمانی، برای بهینهتر کردن آئرودینامیک خودرو، از کیتهای فیبر کربنی، باله و اسپلیتر (شکننده باد)، بالهای جلویی، قسمتهای بالهای کناری، دیفیوزر قسمت عقب و همچنین دریچههای هوای روی کاپوت، استفاده کرده است. ای سی شنتیزر رنج روور اسپرت از سال ۲۰۱۵، این تیونر آلمانی برنامهای را برای رنج روور اسپرت بریتانیایی نیز در نظر گرفته است. بااینحال، بهروزرسانی موتور خودرو تنها برای نسخه دیزل آن در نظر گرفتهشده است و هدف ای سی شنیتزر، این بوده است که بدون افزایش دادن آلایندههای زیستمحیطی، بالاترین میزان قدرت را از قلب تپنده این رنج روور دریافت کند. آنچه جالبتوجه است، رساندن قدرت ۲۹۲ اسب بخار این خودرو به عدد ۳۴۰ اسب بخار توسط مهندسان تیونر آلمانی است. همچنین این شرکت ادعا کرده است که مصرف نسخه قدرتمندتر این شرکت، کمتر از نسخه معمولی خود رنج روور بوده و حتی آلایندگی کمتری نیز دارد. ای سی شنیتزر ACL۲(بی ام و سری ۲) هیچ راه گریزی برای این تیونر وجود نداشت که به سراغ خودروهای سری ۲ بی ام و نرود. حال حاصل این هنر مهندسی، همین ACL۲ شده است که مشاهده میکنید. اولین کاری که مهندسان این شرکت انجام دادند، قرار دادن موتور بی ام و M۲۳۵i درون همین بی ام و M۴ بوده که توانایی تولید ۵۷۰ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین سیستم تعلیق باقابلیت تنظیم ارتفاع شنیتزر و یک دیفرانسیل قفل شونده با لغزش محدود که با میلههای فیبر کربنی این شرکت همراه شدهاند، نوسان خودرو و کنترل کلی راننده را، بسیار بهینه کردهاند. البته این خودرو، تنها یک طرح مفهومی از طرف ای سی شنیتزر بوده که توانسته در پیست نوربرگرینگ، زمان ۷:۲۵.۸ دقیقه را به ثبت برساند. زمانی که آن را سریعترین خودروی جادهای بی ام و در پیست مسابقات میکند.
کد محتوا: ۲۰۹۱۳
ارسال: سهشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۲۷
به روز شده: سهشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۳۴
کلید واژهها: بی ام و
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۶۶۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.