مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا
دوشنبه، ۳۰ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
نگهبانان تکنولوژیک برای حفظ جان بشر؛ راهنمای جامع سیستم های ایمنی خودرو
چهارشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
راهنمای خرید خودروی دست دوم
شنبه، ۹ بهمنماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
۱۰ خودروی جذابی که در حراجیهای سال ۲۰۱۹، با بالاترین قیمت به فروش رفتند
چهارشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی به خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران؛ پیرمردهای آلمانی که هنوز در خیابانها حضور دارند
نوستالژیهای زیادی وجود دارند که ایرانیان را به دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ شمسی گرهزدهاند؛ اما برای عاشقان خودرو، آن روزگاران یادآور خودروهای جعبهای شکل کوچک، با چراغهای دوگانه جذاب و پرسرعت بی ام و است. خودروهایی که بعضی از آنها علاوه بر ایران در سراسر جهان به عنوان خودروهای افسانهای شناخته میشوند. خوشبختانه بعضی از این نوستالژیها همچنان با صلابت در خیابانها دیده میشوند و هنوز هم بعد گذشت دههها نگاهها را به خود جلب میکنند.
دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۱ |
معمولاً خودروهای کلاسیک عاشقان زیادی در ایران دارند که با علاقه خاصی از آنها نگهداری میکنند. خودروهای بی ام و در این میان جایگاه ویژهای دارند. به دلیل کیفیت ساخت بالای خودروهای آلمانی و البته نگهداری و مراقبت صاحبان ایرانی آنها، تعداد زیادی از این پیرمردهای خسته همچنان قابلیتهای خود را حفظ کردهاند. این موضوع سبب شده است که خریدوفروش بی ام و کلاسیک امروزه طرفداران زیادی داشته باشد. به همین بهانه میخواهیم در این مقاله با خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران آشنا شویم. بی ام و ۲۰۰۲ بی ام و ۲۰۰۲ با ظاهری شبیه به ستارههای هالیوودی دهه ۵۰ میلادی یکی از آن خودروهایی که است که چیزی فراتر از یک وسیله برای رانندگی هستند. این ستاره کوچک ۲ در ابتدا در اواخر دهه ۶۰ میلادی درست در زمانی که خودروهای معمول تقریباً دو برابر بزرگتر از بی ام و ۲۰۰۲ بودند به بازار عرضه شد. شاید در نگاه اول این خودرو چندان هیجانانگیز نباشد اما وقتی پشت فرمان آن مینشینید این فلفل کوچک، تند و تیز بودن خود را به رخ میکشد. این خودرو در دهه ۵۰ شمسی دل بسیاری از جوانان ایرانی را به دست آورده بود. حتی حالا نیز با گذشت اینهمه سال هنوز هم رانندگی با بی ام و ۲۰۰۲ بسیار جذاب است و از راحتی این خودرو کوچک شگفتزده خواهید شد. اگر قصد خرید بی ام و ۲۰۰۲ را داشته باشید کافی است که سری به آگهیهای خرید و فروش بی ام و ۲۰۰۲ در سایت دیوار بزنید. بی ام و ۵۱۸ بی ام و ۵۱۸ یکی از خودروهای همدوره بی ام و ۲۰۰۲ است. اگر بی ام و ۲۰۰۲ را آن پسر کوچک شر خانواده بدانیم، بی ام و ۵۱۸ نیز آن پسر بزرگ، جا افتاده و با کلاس است که اعتبار بالایی نیز نزد همگان دارد. سری ۵ ها همواره دسته لوکس بی ام و محسوب میشدهاند و این سدان زیبا نیز از این قاعده مستثنا نیست. چهره جذاب و گیرای ۵۱۸ به همراه لیستی از امکانات سطح بالا در زمان عرضه باعث شده بود قشر متوسط و بالایی جامعه به خرید این خودرو علاقه زیادی نشان بدهند. البته زیبایی و لوکس بودن تنها ویژگیهای مثبت این خودرو نیست، موتور نهچندان بزرگ بی ام و ۵۱۸ عملکرد بسیار خوبی داشت که حتی با خودروهای امروزی تولید امروز با ۴۰ سال فاصله سنی نیز قابلمقایسه است. رانندگی پشت فرمان این خودرو بسیار لذتبخش است و دید زیادی نسبت به جاده نیز وجود دارد. البته تر و فرز بودن بی ام و ۲۰۰۲ در این مدل دیده نمیشود. خوشبختانه تعدادی از بی ام و ۵۱۸ های کلاسیک هنوز هم شرایط خوبی دارند و گهگاه آگهی فروش بی ام و ۵۱۸ نیز در سایت دیوار دیده میشود. بی ام و e۳۰ m۳ بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس برای مدتی ستارههای آلمانی جایی در بازار ایران نداشتند تا نوبت به ورود به یکی از افسانهایترین خودروهای جهان رسید که راهش را به ایران پیدا کند. ستارهای که جادهها را به آتش میکشید و درون پیست مسابقات خدایی میکرد. بی ام و m۳ نسل اول با طراحی تکرار نشدنی و موتوری که یک شاهکار مهندسی در زمان خود محسوب میشد یک خودرو رؤیایی برای بسیاری از مردم جهان بود. فروش بی ام و m۳ خیلی محدود انجام شد و در حال حاضر تعداد بسیار کمی از آن در سراسر جهان موجود است. خوشبختانه تعدادی از آنها وارده ایران شدهاند و هر از گاهی خیابانها را به حضور خود مفتخر میکنند. این خودروهای کلاسیک از ارزش بالایی برخوردار هستند و طرفداران خودروهای اسپرت کلاسیک در ایران رؤیای داشتن همچین خودرویی را در سر میپرورانند. به همین دلیل قیمت بی ام و m۳ نسبت به سایر بی ام و های کلاسیک بیشتر است. اگر قصد خرید یکی از اسطورههای خودروهای اسپرت را دارید، میتوانید با جستجو در بین آگهیهای خرید و فروش بی ام و m۳ در سایت دیوار خاصترین بی ام و های کلاسیک ایران را خریداری کنید.
کد محتوا: ۲۰۶۸۷
ارسال: دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۴۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۵۰
کلید واژهها: بی ام و، بی ام و ۲۰۰۲، بی ام و ۵۱۸، بی ام و e۳۰ m۳
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۲۳۸۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.