معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
نگاهی عمیق به فولکس واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
خودروهای رولز-رویس بینظیری که با تیونینگ به سرحد پتانسیل خود رسیدهاند
شنبه، ۱۹ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
خاص ترین "ب ام و" سری۷ در جهان
برای طرفداران برند آلمانی ب ام و (BMW)؛ محصولات سری۷ این کمپانی نقطه اوج تمامی ماجراجویی های خودرویی است! بزرگترین و لوکس ترین گزینه در کاتالوگ فروش ب ام و از سال ۱۹۷۷ تا کنون؛ همین محصولات سری۷ بوده اند که این وضعیت نشانگر جایگاه برتر سدان های خانواده "۷" است.
چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۰۴ |
محصولات سری۷ مجهز به آخرین دستاوردهای فناورانه ب ام و با موتورهای متنوعی تا ۱۲ سیلندر و در مدل های بنزینی، دیزلی و هیبریدی برپایه سامانه تمام چرخ محرک عرضه شده اند ولی خاص ترین ب ام و سری ۷ مدل ۷۵۰ آی ال ویی۱۶ است که با نام های گلدفیش، سکرت ۷ و ۷۶۷ آی ال نیز شناخته می شود. اما ماجرای شکل گیری چنین پروژه ای در ب ام و و عدم حضور آن در خیابان ها نیز در نوع خود برای مخاطبان دنیای خودرو شنیدنی و جالب است: ایده ساخت چنین خودرویی اولین بار توسط کارل هاینز لانه از مهندسان ارشد ب ام و در دهه ۸۰ میلادی، مطرح شد. وی که در پروژه توسعه موتور های قدرتمند ام۳ و ام۵ حضور داشت به فکر ارائه مدلی فوق قدرتمند از سری۷ افتاد که در واقع می توانست به عنوان یک ام۷ یا سوپر۷ معرفی شود. لانه و همکارانش طی زمانی کمتر ۶ ماه(آغاز پروژه ژوئیه ۱۹۸۷) موتور ام۷۰ ویی۱۲ را با ۴ سیلندر اضافه تقویت کردند تا این نمونه ۵ لیتری ۱۲ سیلندر تبدیل به یک موتور ۱۶ سیلندر ۳۲ سوپاپ شود. البته زاویه ۶۰ درجه موتور بدون تغییر باقی ماند اما حجم به ۶.۷ لیتر افزایش یافته و طول موتور نیز نزدیک به ۳۰ سانتیمتر بیشتر شد. موتور ۱۶ سیلندر در نهایت ۲۴ دسامبر ۱۹۸۷ کار تولید موتور جدید پایان یافت و این هیولای ۳۱۰ کیلوگرمی که ۶۰ کیلوگرم از موتور ۱۲ سیلندر ام۷۰ سنگین تر بود، برای ورود به فاز آزمایش، تحویل شد. واحد بررسی از موفقیت و عملکرد قابل توجه موتور جدید با خروجی ۴۰۸ اسب بخار و گشتاور ۴۶۱ پوندفوت خبر داد. این آمار به مفهوم حدود ۱۰۸ اسب افزایش خروجی در مقایسه با موتور ۱۲ سیلندر پایه بود. افزایش ۱۳۰ پوندفوتی نیز برای گشتاور ثبت شد. شاید این آمار در مقایسه با موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی یک فاجعه باشد اما اینجا مساله زمان و سطح پیشرفت تکنولوژی مطرح است. خودروی سری۷ ب ام و با این موتور می توانست طی ۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای دهه ۸۰ آمار قابل توجهی است. بیشینه سرعت ثبت شده برای این موتور ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت است. پس از آزمایش موفقیت آمیز موتور نوبت به نصب آن روی یکی از محصولات سری۷ رسید که طبیعتا با توجه به زمان این رویداد، مدل ۷۵۰ آی ال از پلتفرم ایی۳۲ انتخاب شد. در آن زمان ب ام و محصولی نداشت که از منظر ابعاد بزرگ تر از مدل مذکور باشد، بنابراین مرحله نصب موتور آغاز شد اما افزایش طول موتور مشکل فضای محدود برای قرارگیری آن در محفظه موتور را ایجاد کرد و عملا دیگر جایی برای اجزای اصلی سیستم خنک کننده موتور و بطور شاخص رادیاتور وجود نداشت. با این شرایط تنها گزینه ای که پیش روی لانه و همکارانش قرار داشت فضای خالی صندوق عقب بود! بدین ترتیب سیستم خنک کننده موتور کاملا به قسمت مذکور انتقال یافت و هواکش های بزرگی نیز روی فندر(گلگیر) عقب ایجاد شد تا کاهش دمای پیشرانه تسهیل شود. اجرای این طرح؛ علاوه بر هواکش های روی فندر تغییراتی را نیز در شکل چراغ ها و بامپر(سپر) عقب موجب شد. تقریبا تمامی صندوق عقب به انحصار سیستم خنک کننده در آمد و به جای یک رادیاتور بزرگ از دو نمونه کوچک تر استفاده شد تا فشار وارده بر سیستم کاهش یافته و کنترل دمایی به شکل بهینه مدیریت شود. بدین ترتیب موتور روی ۷۵۰ آی ال نصب شد تا هیولای دهه هشتادی ب ام و وارد تست جاده شود. موتور با یک جعبه دنده دستی ۶ سرعته هماهنگ شد. این تپنده ۶.۷ لیتری میل بالایی به بلعیدن بنزین داشت! بطوریکه در شهر حدود ۲۱.۵ لیتر و در بزرگراه ۱۴.۷ لیتر بنزین را در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کرد. البته با مقداری فشار بیشتر روی پدال و تلاش برای رکوردگیری سرعت، میزان مصرف سوخت به ۲۵ لیتر هم نزدیک می شد که این محصول را از نظر قوانین زیست محیطی مردود می ساخت. در نهایت، سال ۱۹۸۸ پروژه گلدفیش در تمام مراحل موفقیت عملکردی را ثبت و تبدیل به گزارشی برای مدیران رده بالای ب ام و شد تا شاید شانس تولید انبوه را بدست آورد. اما همانطور که انتظار می رفت این خودرو به دلیل مشکلات زیست محیطی، حذف فضای بار صندوق عقب، طراحی نامتعارف در قسمت انتهای خودرو و فروش محدود سری۷ در مقایسه با سایر محصولات نتوانست موافقت تولید انبوه را بدست آورد و پروژه در سطح همان یک نمونه اولیه تولید لانه و همکارانش به پایان رسید. این خودرو هم اکنون در مجموعه ب ام و به عنوان یک اثر هنری و نوستالژیک نگهداری می شود و البته خاص ترین سری۷ استاندارد جهان است.
کد محتوا: ۲۰۸۳۵
ارسال: چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۰۴
به روز شده: چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۱۲
کلید واژهها: ب ام و، BMW، ب ام و سری ۷
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۳۵۹۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.