معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت اول)
چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
اتومبیلی که هیچ وقت فراموش نمی شود!
پنجشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
هفت خودروی کپی برداری شده از خودروهای موفق دنیا که در ایران وجود دارد
سهشنبه، ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
مدیران خودرو یکی از اولین خودروسازانی است که به مونتاژ محصولات چینی پرداخته و توانسته با عرضه ام وی ام X۳۳ بخشی از بازار کراس اوورها را تصاحب کند. این شرکت پس از عرضه موفق این خودرو شروع به مونتاژ محصولاتی مانند تیگو ۵، ام وی ام x۲۲، تیگو ۷ و … نموده تا بخش بیشتری از بازار را به کنترل خود درآورد.
چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۴۳ |
ام وی ام x۲۲ یا تیگو ۲ ارزانترین کراساوور مدیران خودرو بوده که در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت قرار میگیرد و در نمایشگاه پکن سال ۲۰۱۶ رونمایی شده است و شباهت بسیاری به سایر محصولات این شرکت را داراست. در این مقاله میخواهیم شما را با معایب این کراساوور مدیران آشنا سازیم. ۱ – موتور نه چندان قدرتمند ام وی ام x۲۲ به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ تجهیز شده که ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همانطور که میدانید این مقدار از قدرت برای یک خودرو ۱۲۵۰ چندان مناسب نیست و ترکیب شدن آن با یک گیربکس ۴ سرعته خودکار راندمان آن را به شدت کاهش داده است و باعث افت شتاب خودرو میگردد و قطعاً در سربالاییهای شدید و جادههای کوهستانی انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد. شتاب صفر تا صد خودرو نیز اعلام نشده است و در تستهای غیر رسمی عددی بین ۱۴ تا ۱۶ ثانیه را پر میکند که عدد چندان مناسبی نیست و شما نباید در فکر شتابهای ناگهانی باشید. ۲ – مشکلات گیربکس اتوماتیک ام وی ام x۲۲ برای انتقال قدرت از جعبه دندههای ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته خودکار استفاده میکند. هم اکنون این خودرو قیمتی بالاتر از چانگان CS۳۵ و جک S۳ دارد. و بدون شک گیربکس اتوماتیک آن حرفی برای گفتن در برابر آنها ندارد و عدم وجود قابلیت تیپ ترونیک (حالت تعویض دستی دنده) از بزرگترین معایب آن است. ۴ سرعته بودن گیربکس هم مصرف سوخت خودرو را افزایش داده و از راندمان آن کاسته است. (لازم به ذکر است CS۳۵ از گیربکس ۴ سرعته ساخت ASIAN ژاپن و S۳ از گیربکس CVT ضریب پیوسته بهره میبرد) ۳ – سواری خشک هندلینگ این خودرو با توجه به استفاده از سیستم کنترل پایداری یا همان ESP مناسب بوده و با توجه به ارتفاع زیاد اتومبیل از زمین عملکرد مناسبی را را از خود نشان میدهد ولی سواری خودرو خشک و کوبنده است و در ناهمواریها و دست اندازها حس خوبی را به سرنشینان نمیدهد پس اگر انتظار یک سواری نرم را از یک کراس اوور دارید پس بهتر است سراغ گزینههایی مانند جک S۳ بروید. ۴ – عدم شرکت در تستهای ایمنی ام وی ام x۲۲ با توجه به رنج قیمتی خود از امکانات ایمنی تقریباً مناسبی بهره میبرد ولی این خودرو در هیچ یک از تستهای ایمنی شرکت نکرده و اطلاع دقیقی از ایمنی آن وجود ندارد و معلوم نیست که آیا خودروی ۲۰۰ میلیونی شما چه عملکردی را در تصادف ها نشان خواهد داد و چه بلایی به سرتان خواهد آمد؟!! (البته بیشتر تست های ایمنی C-NCAP چین معتبر نبوده و بیش تر افراد اعتمادی به آنها ندارند) ۵ – قطعات یدکی گران قیمت به علت داخلی سازی پایین محصولات چینی قطعات یدکی این خودرو بسیار کمیاب و گران قیمت هستند و به سختی در بازار یافت میشوند و شما باید حتماً به نمایندگیهای مدیران خودرو مراجعه کنید تا قطعات بعد از مدت نسبتاً طولانی به دستتان برسد. کیفیت نه چندان بالای قطعات نیز وضعیت را بدتر میکند و باعث ایجاد مشکلاتی برای مصرف کنندگان میشوند. ۶ – صدای بیش از حد موتور در داخل کابین همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم کابین این خودرو به صورت هوشمندانهای طراحی شده است ولی سنگین بودن بدنه و موتور ضعیف و کم جان باعث شده تا در دورهای بالای ۲۵۰۰ موتور فشار زیادی به موتور وارد شود و صدای زیادی به درون کابین نفوذ کند. تا جایی که میتوان گفت بزرگترین اشکال کابین این خودرو همین مسئله است. (۴ سرعته بودن گیربکس X۲۲ نیز یکی از دلایل این موضوع بوده زیرا در این گیربکس ها دور موتور تا حد ممکن بالا رفته وسپس دنده تعویض میگردد، در این حالت صدای بیشتری به داخل کابین نفوذ کرده و باعث آزردگی سرنشنیان می گردد) کلام آخر اگر شما این خودرو را برای فعالیتهای شهری و مسافرتهای ساده خانوادگی استفاده میکنید شاید بسیاری از اشکالات بالا برایتان مهم نباشد و چندان به آنها اهمیت ندهید ولی اگر گزینههایی مانند شتاب و قدرت موتور و … اولویت شما برای خرید خودرو است بهتر است قید خرید این خودرو را بزنید و مقدار پول بیشتری را برای خرید یک خودرو قدرتمند جمع کنید.
کد محتوا: ۲۰۷۸۶
ارسال: چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۴۳
به روز شده: چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۵۷
کلید واژهها: ام وی ام، ام وی ام x۲۲، تیگو ۵، تیگو ۷
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۳۹۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.