معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
دوشنبه، ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دلالان خشنود، قطعهساز و خودروساز در زیان
دندان لق قیمتگذاری دستوری خودرو را بکشید
دوشنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
مغایرت افزایش تعرفه واردات خودرو با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
نگاهی عمیق به ولوو S۶۰ T۵ + فیلم
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
تمامی خودروهای متنوع و جذابی که از برند معتبر و نامآشنای باواریایی بی ام و میشناسیم، به دهه ۲۰ قرن بیستم بازمیگردند. اولین خودرویی که توسط بی ام و تولید و عرضه شد، موسوم به Dixi بود که درواقع، یک نسخه قانونی از روی خودروی بریتانیایی آستین ۷ بوده است.
شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۴۳ |
در پس تولید حدود ۱۰۰ سال خودرو توسط این برند آلمانی، میتوان هر نوع مدلی از تولید محدود گرفته تا خودروهای تولید انبوه محبوبی که توجه همه را به خود جلب کردهاند مشاهده کرد؛ اما دراینبین، مدلهایی را نیز میتوان مشاهده کرد که چندان در توجه رادارهای جهانی نبودهاند و در نسبت به دیگر خودروهای این شرکت،کمتر شناختهشدهاند. با ما باشید تا با این خودروهای کمتر شناختهشده بی ام و، بیشتر آشنا شویم: بی ام و M۳ وانت خودروی E۳۰ M۳ محصول سال ۱۹۸۶ این شرکت که در مدل پیکاپ تولید شد، دارای یک قلب تپنده ۲ لیتری چهار سیلندری بود که میتوانست قدرت قابل قبولی را برای راننده خود تولید کند. این خودروی بی ام و، چیزی حدود ۲۵ سال در خط تولید این شرکت قرار داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۲، این شرکت آن را از خط تولید خارج کرد. البته غیرازاین وانت مدل ۱۹۸۶، بی ام و، یک وانت دیگر را نیز هماکنون در اختیار دارد که مجوز حضور در جادههای معمولی را نگرفته است. بی ام و X۵ LM همهی عاشقان برند بی ام و، ممکن است تاکنون تصویر مدل اولیه X۵ این شرکت که محصول سال ۲۰۰۰ است را دیده باشند؛ اما تعداد کمی در جهان وجود دارند که این خودرو را با قرار گرفتن موتور V۱۲ LMR بی ام و، در زیر کاپوت و بهعنوان قلب تپندهاش مشاهده کرده باشند. موتور ۶ لیتری مسابقهای درون این خودرو، توانایی تولید حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت را به این خودرو بخشیده بود. سرعت نهایی آن نیز در پیست نوربرگرینگ، حدود ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت اعلامشده بود. بی ام و ۷۰۰ اسپرت کوپه شاید بتوان این خودروی بی ام و با طراحی خاص و جالب را بهعنوان مهمترین خودروی تولیدی این شرکت در سالهای پس از جنگ جهانی دوم دانست. خودرویی که در اواخر دهه ۵۰ میلادی و در سال ۱۹۵۹ در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد. در آن سال، بی ام و ۷۰۰ توانست توجه همه را به سمت خود معطوف کرده و باعث شد بی ام و، حدود ۲۵,۰۰۰ دستگاه از این خودرو را سفارش گرفته و عملاً فروش این خودرو، تبدیل به یک موفقیت برای این شرکت شد. بی ام و M۳ CRT نسخه سی آر تی از خودروی E۹۰ M۳ با موتور ۸ سیلندر را میتوان یک خودروی خاص و البته کمتر شناختهشده از طرف این شرکت باواریایی دانست. خودرویی که تنها ۶۷ دستگاه از آن به تولید رسید. بی ام و توانست با به لطف استفاده از فیبر کربن فراوان در این خودرو، چیزی حدود ۷۰ کیلوگرم از وزن M۳ CRT را کاهش داده که البته تمامی این موارد، قیمت این خودرو را تا حدود ۳۰۰,۰۰۰ دلار بالابرده است. بی ام و ۷۵۰iL V۱۶ با بازگشت به دهه ۸۰ میلادی، میتوانیم پرچمدار سری ۷ بی ام و را مشاهده نماییم که با موتور غولآسا و حجیم ۱۶ سیلندر، تولید شد. خودرویی که قلب تپنده پرحجم آن، میتوانست قدرت نهایی ۴۰۸ اسب بخار را در دور موتور ۵,۲۰۰ و همچنین، گشتاور نهایی ۶۲۵ نیوتون متر را در دور موتور ۳,۹۰۰ به راننده خود هدیه کند. البته این میزان قدرت و گشتاور، در کنار این موتور بزرگ، نیاز به تغییراتی در طراحی خودرو، سیستم انتقال قدرت و شاسی نیز داشت تا بتوانند با موتور هماهنگ شوند. شتاب صفرتا صد ۷۵۰iL تنها ۶ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت بود؛ اما به دلایل فنی و طراحی، هیچگاه این خودروی قدرتمند نتوانست، از سطح نمونه اولیه و آزمایشی به نمونه تولیدی ارتقا پیدا کند. بی ام و E۳۴ M۵ تورینگ زمانی که خودروی E۳۴ M۵ برای اولین بار چهره خود را به جهان نشان داد، چندان مقبول واقع نشد و نتوانست طرفداران زیادی را دوروبر خود جمع کند. خودرویی که قدرتی یکسان با نسل قبلی خود داشته اما به دلیل وزن بیشتر، کمی کرختتر از مدلهای پیشین بود. در سال ۱۹۹۵، یک نسخه بروز شده از این خودرو با موتور ۶ سیلندر تخت از خودروی افسانهای M۱ عرضه شد. نسخه تورینگ از E۳۴ M۵ نیز یک نسخه خاص بود که تنها ۸۹۱ دستگاه از آن به تولید رسید. بی ام و ۳۲۸ ۳۲۸ درزمانی ناخوشایند در کشور آلمان متولد شد. خودرویی که از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ و در سالهای ابتدایی جنگ جهانی دوم تولید شد. درزمانی که این خودرو به کار خود پایان داد، توانسته بود برنده جایزههای مسابقه ۲۴ ساعته لمانس (Le Mans) سال ۱۹۳۹، رالی RAC سال ۱۹۳۹، رالی آلپاین و میگلیا میل، شود. در سال ۲۰۰۴ نیز، توانست در ادامه موفقیتهای بزرگ خود، برند مسابقه خودروهای کلاسیک در عصر مدرن شده و خود را بیشازپیش به یک خودروی تمامعیار کلاسیک تبدیل کند. بی ام و Z۸ آلپینا بیشتر عاشقان صنعت خودرو، ممکن است تاکنون در مورد خودروی جذاب بی ام و بانام Z۸ و نحوه طراحی آن توسط هنریک فیسکر، چیزهایی شنیده باشند. موتور ۴.۹ لیتری ۸ سیلندر این خودرو با جعبهدنده ۶ سرعته دستی، به یک موتور ۴.۸ لیتری ۸ سیلندر با جعبهدنده ۵ سرعته خودکار تبدیل شد تا بتواند آرامش بیشتری را به خودرو اعطا کند؛ اما هنوز هم یک خودروی اسپرت تمامعیاری بود که تنها ۵۵۵ دستگاه از آن به تولید رسید.
کد محتوا: ۲۰۷۴۷
ارسال: شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۴۳
به روز شده: شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۱۴
کلید واژهها: بیامو،
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۶۳۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.