معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
نگاهی به برترین خودروهای لیموزین در جهان
دوشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلتفرم مستقل از ب ام و
چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
تاریخچه خودروهای گرن توریزمو یا GT
سهشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
به لطف موفقیت فراری لافراری چه در زمینه فروش و چه در زمینه عملکرد، جای خودروهای هیبریدی در این کمپانی ابرخودروسازی ایتالیایی ثابت و محکم شده است.
دوشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۳۶ |
این ابرخودروی ۹۴۹ اسببخاری هیبریدی به همه ثابت کرد که حتی فراری هم رو به تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی سازی شده آورده است. حال فراری در راستای روی آوردن به محصولات الکتریکی، خودرویی جدید را معرفی کرده تا حجت را بر همه تمام کند. این خودرو فراری SF۹۰ نام دارد که همانند لافراری، محصولی هیبریدی است. اما این خودرو برخلاف لافراری، از پیشرانه درونسوز کوچکتری بهره میبرد و بیشتر به پیشرانههای الکتریکی متکی است. اما همچنان تمام چرخ محرک بوده و نکته جالب اینجاست که قدرت تولیدی آن نیز نسبت به لافراری افزایش یافته است. این خودرو با بیشینه قدرت تولیدی ۹۸۶ اسببخار، قدرتمندترین محصول خیابانی است که تا به امروز توسط فراری تولید شده است. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۶۹ اسببخار و بیشینه گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر است. به خودی خود این پیشرانه قدرتمندترین فراری هشت سیلندر تاریخ است. علاوه بر این پیشرانه، فراری سه موتور الکتریکی با باتری لیتیوم یونی نیز برای این خودرو نصب کرده که یکی روی اکسل عقب و دو تا روی اکسل جلو جانمایی شدهاند. این سیستم هم قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۱۷ اسببخار بوده که مجموع قدرت این خودرو را به ۹۸۶ اسببخار رسانده است. تمام این قدرت توسط یک جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ این خودرو منتقل میشود. به لطف این قدرت SF۹۰ طی ۲.۵ ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی ۶.۷ ثانیه قادر به عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. بیشینه سرعت این خودرو هم ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برای اینکه راننده حس آرامش را هم با این خودرو تجربه کند، حالت رانندگی تمام الکتریکی نیز برای آن درنظر گرفته شده است. این خودرو در حالت الکتریکی قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۲۵ کیلومتر است که در این حالت سرعت از ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت. ضمن اینکه باتریها با قابلیت پلاگ این نیز شارژ خواهند شد. بنابراین حتما لازم نیست که دور موتور را به محدوده قرمز رساند، بلکه میتوان با این ابرخودروی فوق قدرتمند، در آرامش کامل هم رانندگی کرد. فراری SF۹۰ ضمن دارابودن استایلی رادیکالی، کاملا آیرودینامیک طراحی شده است. قسمت جلویی شاسی و پوزه ۱۵ میلیمتر نسبت به مرکز موقعیت بالاتری دارد. این موضوع باعث شده تا هوای بیشتری به ژنراتورها برسد. به لطف این طراحی این خودرو ۳۶۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید میکند. فراری بیان کرده این عدد یک بنچمارک جدید در بین ابرخودروهای خیابانی محسوب میشود. درون کابین زبان طراحی تمام جدید فراری که شامل یک نمایشگر ۱۶ اینچی در پشت فرمان، هدآپ دیسپلی پیشرفته و کابینی مشابه خودروهای فرمولا ۱ است، به خوبی دیده میشود. مضاف بر آن کلیدهای کنترلی روی فرمان که شامل تنظیم حالات رانندگی اعم از eDrive، هیبرید، پرفورمنس و Qualify، برای این اسب قدرتمند طراحی شدهاند. حالت eDrive، حالتی است که خودرو به صورت تمام الکتریکی حرکت خواهد کرد و قدرت تنها توسط پیشرانههای الکتریکی تامین میشود. در حالت هیبریدی، تامین قدرت به صورت هوشمندانه بر عهده پیشرانه هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی نصب شده خواهد بود. در حالت پرفورمنس پیشرانه هشت سیلندر وظیفه شارژ موتورهای الکتریکی را بر عهده دارد، اما در حالت Qualify، تمام ۹۸۶ اسببخار قدرت تولیدی در اختیار راننده خواهد بود. با این سطح از تجهیزات و تکنولوژی، فراری SF۹۰ وزنی معادل ۱۵۷۰ کیلوگرم دارد که ۱۳ کیلوگرم نسبت به لافراری سبکتر است. مضاف بر آن شاسی ۲۰ درصد سختتر است و ۴۰ درصد مقاومت پیچشی آن نیز افزایش یافته است. بدین ترتیب فراری SF۹۰ Stradale جواهری فوق لوکس است، اما این کمپانی قیمت آن را هنوز اعلام کرده نکرده است. اما نباید انتظار داشت چنین ابرخودرویی ارزان به کسی واگذار شود.
کد محتوا: ۲۰۷۱۱
ارسال: دوشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۳۶
به روز شده: شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵:۵۲
کلید واژهها: فراری، خودرو هیبریدی، فراری SF۹۰
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۰۰۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.