معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
بهترین فیلتر روغن در بازار کدام است ؟
فیلتر روغن نقش مهمی در فرآیند سوخت خودرو دارد. قطعاً نمیتوانید ارزانترین یا اولین فیلتر روغن را برای خودروی خود خریداری کنید، بلکه باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و بهترین فیلتر روغن را نصب کنید.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیکهای آینده خواهند شد
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
راهنمای خرید خودروی دست دوم
شنبه، ۹ بهمنماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
۱۰ ابرخودرو جذاب با بیشترین فضای باردر صندوق عقب
شنبه، ۲۶ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
مرسدس بنز مدل ۲۰۱۹ خودرو GLE را معرفی کرده که اتاق جادارتر و فناوریهای جدیدی دارد. این شاسیبلند اولین خودرو مرسدس بنز است که از سیستم تعلیق E-Active استفاده میکند.
چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۱۱ |
چهارمین نسل از مرسدس بنز GLE از زمان معرفی خود در آمریکا توجه بسیاری را بهخود جلب کرده است. این خودرو همهی آنچه از خودرو شاسیبلند بزرگ انتظار میرود، یعنی تودوزی چرمی، اتاق جادار، قوای فنی قدرتمند، ابعاد بزرگ و سواری راحت را بههمراه دارد. مدل جدید این خودرو در بخش سواری بهدلیل استفاده از سیستم تعلیق جدید مرسدس بنز با نام E-Active کیفیت سواری در حد کلاس S را ارائه میدهد. مدل بازار آمریکا از پیشرانهی EQ-boost بنزینی ۶ سیلندر خطی به حجم سه لیتر بهره میبرد؛ ولی مدل چهار سیلندر دیزلی هم در اروپا عرضه میشود. در مدل دیزلی از سیستم تعلیق جدید بادی خبری نیست. بههرحال، پیشرانهی دولیتری این خودرو چندان هم دستوپا بسته نیست و با قدرت ۲۴۲ اسببخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتری خود بهخوبی از پس وظایف محوله برمیآید. همچنین، برای انتقال نیرو به هر چهارچرخ نیز از جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار استفاده شده است. با وجود حجم موتور کم، پیشرانهی دیزلی این خودرو بهخوبی بدنهی ۲.۲ تنی این خودرو را حرکت میدهد و در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. از این نظر، GLE ۳۰۰d میتواند با خیلی از هاچبکهای قدرتمند بازار رقابت کند. مشکل موجود در رانندگی با GLE این است که تواناییهای حرکتی آن درحدانتظار مرسدس بنز چشمگیر نیست. برای مثال، با فشردن پدال گاز صدای پیشرانه خیلی جذاب نیست و حس خوبی منتقل نمیکند. این مشکل احتمالا در مدل GLE ۳۵۰d کمتر است که دو سیلندر بیشتر دارد. نکتهی دیگر مربوطبه جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار این خودرو است. این جعبهدنده عملکردی نرم و توأم با آرامش دارد؛ اما مشکلش این است که گهگاه برای سبککردن دندهها دیر اقدام میکند و این موضوع باعث افزایش دور موتور شود. این در حالی است که خودرو در حالت اسپرت قرار ندارد و همین نکته باتوجهبه صدای نهچندان جذاب پیشرانهی دیزلی، میتواند تاحدودی آزاردهنده باشد. همانطورکه در ابتدا اشاره کردیم، مدل بررسیشده فاقد سیستم تعلیق E-Active بود؛ ولی درعوض، از AirMatic استفاده کرده است. در این مدل، بهنظر میرسد تعادل رضایتبخشی بین فرمانپذیری و نرمی سواری وجود ندارد و با E-Active مقایسهکردنی نیست. با وجود این کموکاستیها، همچنان نرمی و راحتی سواری GLE تحسینکردنی است و بهخوبی میتواند دستاندازها و چالههای مسیر را در در خود جذب و از انتقال ضربات به کابین جلوگیری کند. دراینبین، رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای ۲۷۵ میلیمتری نیز به کمک سیستم تعلیق آمدهاند تا سواری بهتری فراهم کنند. باوجوداین، همین نرمی هنگام رانندگی تهاجمی به نکتهای منفی تبدیل میشود و در پیچهای تند، چرخش زیادی در بدنه احساس میشود. برای کاهش یا رفع این نکتهی منفی بهتر است حالت رانندگی خودرو را در وضعیت اسپرت قرار داد. در حالت اسپرت، رانندگی کمی بهتر میشود و فرمان نیز اطلاعات بیشتری دراختیارتان قرار میدهد؛ اما همچنان ایدهآل نیست. سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز با نام ۴Matic بهخوبی از پسِ وظایف خود برمیآید و بهترین تقسیم گشتاور را بین چرخها انجام میدهد تا خودرو چسبندگی بهتری داشته باشد. درمقابل، وجود این سیستم در پیچها اندکی کمفرمانی با خود بههمراه دارد؛ اما در حدی نیست که آزاردهنده باشد و بهنوعی مهارکردنی و پیشبینیپذیر است. یکی از اصلیترین قوتهای GLE جدید کابین آن است. فضای داخلی این خودرو عالی است و مواد بهکاررفته در آن نیز کیفیت درخورتوجهی دارند. خروجیهای چهارگانهی سیستم تهویه در کنسول مرکزی طراحی هوشمدانهای دارند و سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX نیز با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، بسیار کارآمد و هوشمندانه است. یکی از مشکلات GLE قیمتش است؛ چون برای مثال، بیامو X۵ xDrive۳۰d تنها ۲ هزار و ۲۸۳ دلار از آن گرانتر است؛ درحالیکه درعوض، پیشرانهی ۶ سیلندر قویتری دارد. افزونبراین، سیستم تعلیق بادی این مدل که از نوع E-Active نیست، چندان چنگی به دل نمیزند و نمیتواند طرفداران رانندگی را کاملا راضی کند. بههمیندلایل، عاشقان فرمانپذیری بهتر ترجیح میدهند بهسراغ بیامو X۵ بروند که دینامیک رانندگی راضیکنندهای ارائه میدهد.
کد محتوا: ۲۰۷۰۷
ارسال: چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۱۱
به روز شده: پنجشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰:۳۹
کلید واژهها: مرسدس بنز، مرسدس بنز GLE
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۶۴۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.