آیا «هوگار» می‎تواند جای «لوگان» را بگیرد؟

وانت پژو۲۰۷ گزینه جایگزینی وانت تندر

  مهم‌ترین مزیت این وانت استفاده از قطعات مشترک با پژو ۲۰۷ آی در بخش جلو بدنه و استفاده از پیشرانه‌های TU۳ و TU۵ است.  

پنج‌‌شنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۱۳ |

با توقف تولید وانت تندر که باکیفیت‎ترین وانت تولید داخل با سه ستاره کیفی ISQI محسوب می‎شد، وانت پژو۲۰۷ می‎تواند به‌عنوان یکی از گزینه‎ها برای جایگزینی در نظر گرفته شود، به‎ویژه آن‎که تولید تیپ‎های مختلف پژو۲۰۷ با آپشن‎های گوناگون در ایران‎خودرو ادامه دارد و به نظر نمی‎رسد تولید این محصولات مانند محصولات خانواده لوگان اعم از تندر۹۰، ساندرو و تندر پیکاپ متوقف شود.

اوایل آبان‎ماه امسال تصاویری از خطوط تولید گروه ایران‎خودرو منتشر شد، تصاویری که نشان می‎داد تولید تعدادی پژو۲۰۷آی و پژو۲۰۷آی صندوقدار با سقف شیشه‌ای (پانارومیک یا مونروف) شروع شده است. نکته دیگر درخصوص پژو۲۰۷ صندوقدار این است که بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‎خودرو در سال ۹۵، این خودرو از طراحی ایرانی برخوردار است. ه

هر چند در شرایط حاضر به نظر نمی‎رسد ایده جایگزینی وانت پژو۲۰۷ با وانت تندر فعلا قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، اما در صورت حل مشکلات کنونی خودروسازان و رسیدن به شرایط ثبات دور از دسترس نیز نخواهد بود.

مزیت‎های وانت پژو ۲۰۷
پژو هوگار (HOGGAR) از مزیت‌های بسیاری بهره می‌برد و تولید آن می‌تواند برای ایران‎خودرو نسبتا کم‌هزینه باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلو بدنه آن با پژو ۲۰۷آی بوده و امتیاز دیگر هم استفاده از پیشرانه‌های TU۳ و TU۵ است.

پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن نیز طرح ظاهری زیباتر و جذاب‌تر آن است، طرحی که می‌تواند نه‌تنها کاربران این خودرو بلکه بسیاری از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب کند.

درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درون‌شهری‌مان را کمی دگرگون کند و دستکم جلوه بهتری را برای فضاهای درون‌شهری کشورمان به ارمغان بیاورد.

طول وانت پژو نسبت به مدل پژو۲۰۷ هاچ‌بک ۶۵۳میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل ۲۹۰میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار ۱۱۵۱ لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند ۷۴۱کیلوگرم بار را با خود حمل کند. پژو هوگار با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود

هوگار از کجا آمد؟
هوگار محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ میلادی روانه بازار شد. هوگار از پلت‎فرمی همسان با پژو ۲۰۶ برخوردار است. نمای جلو هوگار کاملا با پژو ۲۰۷آی یا همان ۲۰۶ پلاس یکسان است و کاپوت، گلگیرها و چراغ‌های جلو و خطوط به کار رفته کاملا مشابه یکدیگر هستند.

در این میان، تنها رنگ پس‌زمینه طلقی چراغ‌های جلو و قالب پلاستیکی سپر جلو اندکی با نسخه سواری آن تفاوت دارند. اما باید گفت نمای عقب هوگار کاملا با نسخه سواری ۲۰۷آی تفاوت دارد و دو چراغ نسبتا بزرگ دارد که با دقتی مثال‌زدنی به کناره‌های بدنه کشیده شده‌اند. ضمن آن‎که بدنه هوگار هم توسط پژو کاملا تقویت شده است تا بیشترین میزان راحتی برای سرنشینان و انعطاف لازم برای حمل بار فراهم آید.

مشخصات فنی
طول این خودرو نسبت به مدل ۲۰۷ هاچ‌بک به میزان ۶۵۳ میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل ۲۹۰ میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار به میزان ۱۱۵۱لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند ۷۴۱کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

شاکله کابین این خودرو نیز با آن‎چه ما از آن به نام پژو ۲۰۷آی می‌شناسیم کاملا همسان است، اما شرکت پژو برای آن‎که هیجان بیشتری را به آن تزریق کند، طرح آن را کمی جوان‌پسندتر کرده و حتی از مواد باکیفیت‌تری هم نسبت به نسخه‌های سواری در داخل کابین آن استفاده شده است.

سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مک‌فرسون و آنتی‎رول‌بار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترل‌کننده و سیستم ضدشوک هیدرولیکی بهره گرفته است.

پژو هوگار با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول نیز برخوردار است. همچنین پیشرانه ۱.۴لیتری آن از توانی معادل ۸۲اسب‌بخار بهره می‌برد و به‌همراه یک گیربکس ۴سرعته دستی عرضه می‌شود.


آیا «هوگار» می‎تواند جای «لوگان» را بگیرد؟
وانت پژو۲۰۷ گزینه جایگزینی وانت تندر
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۹۵۸۶

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۱۳

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۳

کلید واژه‌‌ها: لوگان،‌هوگار، وانت پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۷ آی،‌ وانت تندر

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: اخبار خودرو

بازدید: ۱۵۲۹

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.