مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
موپار ۷۱؛ خودرویی متفاوت از دهه طلایی!
پنجشنبه، ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
نگاهی عمیق به ولوو S۶۰ T۵ + فیلم
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
با همه شاسیبلندهای کیا آشنا شوید، از کوچکترین تا بزرگترین!
چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
برترین خودروهایی را که در ساخت بدنهی آنها از الیاف شیشه یا همان فایبرگلاس استفاده شده است، در ادامهی این مطلب مشاهده کنید.
دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۴۷ |
در ۷۰ سال گذشته خودروهای زیادی با بدنهی فایبرگلاس تولید شدهاند. حتی در موارد نادر، خودروهایی دیدهایم که در ساخت شاسی یکپارچهی آنها نیز از فایبرگلاس استفاده شده است. در بیشتر خودروها استفاده از فایبرگلاس تنها در بخشهای سپر یا گلگیرها دیده میشود اما در ادامه میخواهیم به معرفی ۱۰ مورد از بهترین خودروهایی بپردازیم که در بدنهی آنها استفادهی گستردهای از فایبرگلاس شده است. الپین A۶۱۰ سال ساخت: ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ الپین A۶۱۰ با طرح موتور جلو و دیفرانسیل عقب حداکثر سرعتی بیش از ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت داشت. الپین A۶۱۰ در حقیقت نسخهای تقویتشده از رنو الپین GTA بود. در قلب این خودرو از پیشرانه ۳ لیتری V۶ مجهز به توربوشارژر استفاده شده بود. این موتور با پیشرانه برخی مدلهای پژو و ولوو یکسان بود و قدرت آن به ۲۵۰ اسببخار میرسید. تقسیم وزن در الپین A۶۱۰ بهصورت ۴۳ درصد در جلو و ۵۷ درصد در عقب است. این در حالی بود که اعداد ذکرشده برای نسخهی عادی GTA معادل ۳۷ درصد در جلو و ۶۳ درصد در عقب بودند. از مشخصههای مثبت A۶۱۰ باید به چسبندگی بالا و فرمان پذیری بسیار خوب اشاره کرد. شورولت کوروت C۷ سال ساخت: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ زمانیکه شورولت تصمیم گرفت تا هفتمین نسل کوروت را فراتر از مرزهای ایالات متحده و در بازار اروپا به فروش برساند، نیاز داشت تا مشخصات آن را مطابق با خودروهای اسپرت اروپایی تطبیق دهد. نتیجهی کار کوروت C۷ بود که در بدنهی آن برای سبکسازی از پلاستیک مقاومسازیشده استفاده شده بود. در برخی بخشهای این خودرو مانند کاپوت و سقف هم از فیبر کربن استفاده شد. در نهایت شورولت برای کاهش وزن بیشتر شاسی خودرو را نیز از آلومینیوم ساخت. پیشرانه ۶.۲ لیتری V۸ تنفس طبیعی کوروت C۷ میتواند به ازای هر لیتر حجم ۷۵ اسببخار قدرت تولید کند. نوبل M۱۲۰ GTO سال ساخت: ۲۰۰۰ زمانیکه لی نوبل، طراح و مهندس خودروهای مسابقهای تصمیم به ساخت اولین خودروی سوپر اسپرت خود گرفت، همگان متعجب شدند. این خودرو M۱۰ نام داشت و در زمان خود یکی از سریعترین و بهترین خودروهای اسپرت دو نفرهای بود که در انگلستان تولید شده بود. با وجود این، انتقاداتی نسبت به M۱۰ وارد شده بود و سبب شد تا نوبل محصول دیگری را به نام M۱۲ GTO معرفی کند. نوبل M۱۲ GTO از بدنهی فایبرگلاس روی یک شاسی فضایی فولادی استفاده میکند و در این خودرو از موتور V۶ تویین توربو ساخت فورد استفاده شده است. مونتاژ نهایی خودرو نیز در آفریقای جنوبی انجام شد. سرانجام نوبل امتیاز این خودرو را به یک شرکت آمریکایی به نام Rossion Automotive واگذار کرد. لانچیا استراتوس سال ساخت: ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۸ سال ۱۹۷۳، لانچیا مدل استراتوس را برای شرکت در مسابقات رالی طراحی کرد. قسمت جلو و عقب این خودروی اسپرت موتورمیانی از فایبرگلاس ساخته شده بودند. لانچیا استراتوس از پیشرانه ۲.۴ لیتری V۶ متعلق به فراری دینو استفاده میکرد. طراحی استراتوس را مارچلو گاندینی بر عهده داشت. وی ایدهی اولیهی استراتوس را از لانچیا فولویا، یکی از دوستانش گرفت. نتیجهی کار وی، خودرویی بهنام لانچیا استراتوس زیرو بود که برتونه نیز خود با آن رانندگی کرد. کیترهم Seven سال ساخت: ۱۹۷۳ تاکنون تمام بدنهی کیترهم Seven از فایبرگلاس ساخته نشده ولی در بخشهای دماغه و بالهها از فایبرگلاس استفاده شده است. استفاده از فایبرگلاس در این خودرو باعث کاهش وزن شد و این مسئله برای رانندگانی که با کیترهم مسابقه داده بودند، بسیار خوشایند بود. کیترهم Seven در ابتدا براساس لوتوس Seven مدل ۱۹۵۷ شکل گرفت ولی از آن زمان تاکنون روی خط تولید باقی مانده و بهروزرسانیهای زیادی رو آن انجام گرفته است. فراری ۳۰۸ GTB سال ساخت: ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۷ فراری ۳۰۸ در آمریکا محبوبیت زیادی دارد چون در آن زمان، تام سلک در یک سریال جنایی با آن رانندگی میکرد. نسخهی GTB این خودرو اولین مدل فراری است که در ساخت بدنهی آن از فایبر گلاس استفاده شد. طراحی بدنهی ۳۰۸ GTB توسط پینین فارینا انجام شد و ساخت آن نیز بر عهدهی کاروزرا اسکاگلیتی قرار گرفت. اسکاگلیتی مورد علاقهی انزو فراری بود و بعدها فراری مدل ۶۱۲ اسکاگلیتی را هم به افتخار وی تولید کرد. از فراری ۳۰۸ GTB تنها به تعداد محدود ۷۱۲ دستگاه تولید شد و پس از آن فراری به بدنههای فولادی و آلومیینومی روی آورد. لوتوس الیز S۱ سال ساخت: ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ لوتوس یکی از پیشگامان استفاده از فایبر گلاس در صنعت خودرو است. این خودروساز بریتانیایی در سال ۱۹۵۷ با معرفی مدل الیت با شاسی مونوکوک و سیستم تعلیق خاص، انقلابی را در صنعت خودرو رقم زد. لوتوس برای قرن بیستویکم مدل الیز را روی خط تولید فرستاد. این مدل با وجود برخی مشکلات، آغازگر راه لوتوس در قرن جدید بود. سپس لوتوس مدل S۱ این خودرو را با شاسی آلومینیومی و بدنهی فایبرگلاس تولید کرد. طراحی این مدل را جولیان تامسون بر عهده داشت. مدل الیز S۱ آغازکنندهی راه درستی بود که لوتوس تا امروز در آن باقی مانده است. TVR Griffith سال ساخت: ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲ مدل گریفیت یکی از بهترین محصولات TVRاست. خطوط نرم و زیبای بدنه این خودرو در کنار پیشرانه قدرتمند V۸ همگی دست به دست هم دادند تا گریفیت تبدیل به خودرویی ناب و لذتبخش برای رانندگی شود. TVR گریفیت یکی از بهترین محصولات این شرکت پیش از تصمیم TVR برای تولید همهی بخشهای خودرو از موتور گرفته تا بخشهای الکتریکی به شمار میرود. این تصمیم TVR پس از به وجود آمدن مشکلاتی در خصوص قابلیت اطمینان خودروها اتخاذ شد. ماترا رانچو سال ساخت: ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۴ تالبوت ماترا رانچو خودرویی جلوتر از زمان خود بود. این خودرو از بدنهی فایبر گلاس با روکش پلاستیکی استفاده میکرد. ماترا رانچو را باید آغازگر عصر کراساورهای مدرن امروزی دانست. چون رانچو ظاهری مانند خودروهای ۴×۴ داشت، ولی یک خودروی تک دیفرانسیل براساس سیمکا ۱۱۰۰ بود. ماترا در این مدل از پیشرانه ۱.۴ لیتری کرایسلر استفاده کرده بود. در نسخهی Grand Raid این خودرو امکانات اضافی مانند دیفرانسیل لغزش محدود، سینی محافظ زیر خودرو و لاستیک یدکی روی سقف هم موجود بودند. رنو اسپس سال ساخت: ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ رنو اسپس (Espace) شاید خودروی خیلی جالب و سریعی نباشد ولی در زمان خود بسیار کاربردی و جالب بود. رنو اسپس بهعنوان یک ون از ۷ صندلی مجزا برخودار بود. صندلیهای ردیف دوم و سوم این خودرو قابلیت جدا شدن یا تا شدن را داشته و صندلیهای ردیف اول توانایی چرخش ۱۸۰ درجهای داشتند تا رو در روی سرنشینان عقب قرار گیرند. استفاده از فایبرگلاس در بدنهی رنو اسپس باعث شد تا این خودرو با وجود ارتفاع بالا و ابعاد بزرگ، وزن زیادی نداشته باشد.
کد محتوا: ۲۰۷۶۱
ارسال: دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۴۷
به روز شده: دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۱۴
کلید واژهها: شورولت، فراری، رنو
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۳۲۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.