مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
راهنمای خرید خودروی دست دوم
شنبه، ۹ بهمنماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
۱۵ خودرو اسپرت کلکسیونی ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار جهانی
جمعه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
آینده سوخت هیدروژن؛ موانع و فرصتها
شنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
آنچه که امروزه در دنیای خودروسازی جهان اتفاق افتاده، مرگ تدریجی پیشرانههای بنزینی و دیزلی است که از چندین سال پیش با ورود جدی خودروهای الکتریکی سرعت بیشتری گرفته است.
پنجشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۴۳ |
سرعت این تغییرات به قدری بالا بوده که امروزه خودروهای تمامالکتریکی تا حد زیادی مرسوم و معمول شدهاند و مشتری و بازار خود را در صنعت خودروسازی پیدا کردهاند. برندها و شرکتهای زیادی محصولات هیبریدی، پلاگاینهیبریدی و تمام الکتریکی به بازار عرضه کردهاند که این موضوع باعث فراگیرتر شدن این خودروهای پاک شده است. اما در این مقاله در نظر داریم به معرفی یکی از جدیدترین و لوکسترین خودروهای پلاگ این هیبریدی بپردازیم که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. میهمان افتخاری این شماره نشریه، بنتلی بنتایگا هیبریدی ۲۰۲۰ است که به لطف تجهیز شدن به یک باتری لیتیوم یونی، یکی از خودروهای الکتریکی سازی شده پیشرفته حال حاضر بازار به شمار میرود. این بنتلی هیبریدی تا حد زیادی شبیه به نسخههای استاندارد و درنسوز بنتایگا بوده و دنیای پیچیده و رمزآلود خود را در زیر کاپوت پنهان کرده است. مشخصات فنی بنتلی بنتایگا هیبریدی نیز مانند مدل کانتیننتال GT هشت سیلندر که مدتی پیش رونمایی شد، پیشرانه هیبریدی خود را از ارباب آلمانی خود یعنی گروه فولکس واگن وام گرفته است. با این تفاوت که بنتایگا به جای تجهیز شدن به پیشرانه توربوشارژ دوقلوی ۴ لیتری ۸ سیلندر، از یک پیشرانه توربوشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر بههمراه یک پیشرانه الکتریکی ۱۲۶ اسببخاری و یک باتری لیتیوم یونی ۱۳ کیلووات ساعتی بهره میبرد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته توانایی تولید ۴۴۳ اسببخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. موتور الکتریکی این خودرو به تنهایی قادر به تولید ۱۲۶ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور است و باتری الکتریکی آن به تنهایی میتواند پیمایش مسافت ۲۵ کیلومتری را برای این اشراف زاده هیبریدی در شرایط عملی تضمین کند. مانند بسیاری از پلاگاین هیبریدیهای دیگر، این بنتلی بنتایگای هیبریدی برای کنترل پیشرانه الکتریکی دارای سه تنظیم اختصاصی است. این تنظیمات جدای از حالتهای رانندگی معمولی بوده که بسیاری از خودروها دارند. در حالت "هیبرید" کامپیوتر خودرو مختار است که بر مبنای شرایط مختلف انتخاب کند که از کدام منبع قدرت خود را تغذیه کند، در برخی از شرایط تنها پیشرانه بنزینی، در برخی موارد تنها موتور الکتریکی و در برخی موارد نیز هر دو با تمام توان در مدار هستند. حالت Hold مانع از دریافت قدرت از پک باتری لیتیوم یونی میشود و خودرو برای حرکت تنها از پیشرانه بنزینی استفاده میکند و میزان شارژ باتریها دست نخورده باقی میماند. در حالت EV نیز پیشرانه بنزینی از مدار خارج شده و تنها پیشرانه الکتریکی فعالیت میکند، در این حالت این خودرو به بیشینه سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت میتواند دست یابد و با بهره گیری از انرژی باتریهای خود میتواند بیشینه مسافت ۲۵ کیلومتر را به صورت کاملا الکتریکی طی کند. مهارت کنترل و اداره این حالتها بسیار مهم است، چراکه اگر درست انجام شود بالاترین قدرت و خروجی را از باتری این خودرو دریافت خواهید کرد. همچنین در صورتی که الکترونهای باتری تلف شوند، شارژ دوباره این بنتلی هیبردی بسیار آسان است؛ در صورت اتصال به برق ۲۴۰ ولت، این باتری تنها به ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا شارژ شود. اما در صورت استفاده از برق ۱۲۰ ولت، این زمان به ۷.۵ ساعت افزایش مییابد. نکات منفی و مثبت بهطور کلی باید اظهار کرد که بنتلی بنتایگای هیبریدی ۲۰۲۰ با توجه به مشخصاتی که به آنها اشاره شد، خودروی بی نقصی بوده و یقینا رانندگی با آن لذتبخش است. این خودرو قادر است طی ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، بدین ترتیب این جواهر زیبای الکتریکی سازی شده تنها حدود یک ثانیه نسبت به پورشه کاین هیبریدی کندتر است. یکی از شاخصههای منفی بنتایگا هیبریدی وزن بالای آن است. این خودرو ۲۶۲۵ کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به ۳۲۰ کیلوگرم نسبت به پورشه کاین ایهیبرید سنگینتر است. علاوه بر سنگین بودن، این خودرو چند ضعف دیگر هم در آن دیده میشود که همگی جزیی و ناچیز هستند. یکی از اشکالات مربوط به پدال ترمز با قابلیت بازیابی نیرو است که البته پس از یکی دو روز سوار شدن به نحوه عملکرد آن عادت خواهید کرد. اما مورد دیگر هنگام تغییر حالت پیشرانه از الکتریکی به بنزین سوز اتفاق میافتد که باعث تکان لحظهای این خودرو میشود. هرچند این مشکلات اصلا موردهای مهمی نیستند، اما از آنجایی که این خودرو یک بنتلی است، نباید این موارد در آن دیده شوند. اما از این حرفها که بگذریم، رانندگی با این خودرو بسیار لذتبخش است و بیشک هر فردی دوست دارد آن را تجربه کند، چرا که بسیار آرام و بیصدا است و با وجود اینکه به رینگهای آلیاژی ۲۲ اینچی تجهیز شده، درون کابین آرامش کامل خواهید داشت. زمانی که در حالت الکتریکی با بنتایگا رانندگی میکنید، احساس میکنید که کابین خودرو از این دنیا رها شده؛ چراکه به لطف عایق بندی خوب کابین هیچ صدایی به داخل نفوذ نمیکند. صندلیهای چرمی ناپای این خودرو بسیار راحت بوده و به نحوی طراحی شده که سرنشینان در مسیرهای طولانی نیز در راحتی و آسایش کامل باشند. همچنین به لطف جانمایی هوشمندانه پک باتری، تقریبا هیچ فضایی از قسمت بار و ردیف دوم این خودرو کاسته نشده است که این نشان از طراحی هوشمندانه بنتلی دارد. ظاهر بنتایگا هیبریدی نیز همانند تمام محصولات بنتلی شیک و گیرا است. در واقع، بنتلی با تدبیر خاص خود، در طراحی این نسخه هیبریدی استایل کلی مدل بنزینی را حفظ کرده و باید گفت تنها تفاوت این نمونه الکتریکی سازی شده با نسخههای درونسوز، نصب سه لوگوی هیبرید روی بدنه و یک در اضافی برای شارژ باتری است. از این رو، تشخیص ظاهری این مدل از مدلهای ۸ و ۱۲ سیلندر به سادگی امکان پذیر نیست.
در فضای داخلی این خودرو، تودوزی چرمی بسیار باکیفیتی از نوع ناپا در بسیاری از قسمتهای آن از جمله صندلیها و رودریها به چشم میخورد که بنتلی ۱۵ رنگ مختلف برای آن درنظر گرفته که آن را بسته به سفارش مشتری روی خودرو نصب میکند. اما همه چیز به چرم ختم نمیشود، بلکه این خودرو با المانهای چوبی نیز راهی بازار میشود، البته افرادی که علاقه دارند کابینی با استایل اسپرتتر داشته باشد، میتوانند این المانهای چوبی را از جنس فیبرکربن سفارش دهند. با توجه به تمام ویژگیها و ظاهر جذاب و شیک این خودرو، انتخاب برچسب قیمت ۱۵۷ هزار دلار برای آن کاملا منطقی است. این عدد به نسبت پایین در مقایسه با سایر محصولات این برند، میتواند بهترین دلیل برای خرید این خودرو باشد. به عبارت دیگر، این بنتلی هیبریدی، ارزانترین مدل جدید این کمپانی لوکسساز انگلیسی است.
کد محتوا: ۲۰۸۳۶
ارسال: پنجشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۴۳
به روز شده: دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۱۹
کلید واژهها: بنتلی بنتایگا هیبریدی ۲۰۲۰، بنتلی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۷۶۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.