تست و بررسی پژو ۳۰۰۸ خودروی سال اروپا آخرین اخبار

  به عنوان یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط، برند پژو ۳۰۰۸ به خوبی توانسته جایگاه خود را در این سگمنت پیدا کند و بسیاری از مشتریان را با خود همراه کند، اما آیا این خودرو به اندازه کافی خوب است تا رقبای خود را در بازار به چالش بکشد؟!  

شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۵۱ |



به عنوان یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط، برند پژو ۳۰۰۸ به خوبی توانسته جایگاه خود را در این سگمنت پیدا کند و بسیاری از مشتریان را با خود همراه کند، اما آیا این خودرو به اندازه کافی خوب است تا رقبای خود را در بازار به چالش بکشد؟!

اخیرا توسط کارشناسان کار ادوایس، یک نسخه ۵ سرنشین از خودروی پژو ۳۰۰۸ فراهم شده و تست های لازم بر روی آن انجام شده است، حال در این مقاله سعی داریم تست آنان را مورد بررسی قرار دهیم و جزییات آن را در خودروبانک تشریح کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا با خودروی شاسی بلند سایز متوسط پژو ۳۰۰۸ نسل جدید بیشتر آشنا شوید. هرچند این خودرو در طول شش ماه گذشته موفق به فروش بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در بازارهای بین المللی شده است که هیچ نشانه ای از کاهش تقاضای آن وجود ندارد.



در حقیقت، پژو ۳۰۰۸ بسیار بیشتر از یک مدل جدید از برند خود است، از طرفی تغییر شکل اتومبیل و هویت نام تجاری به منظور جذب یک گروه کاملا جدید از خریداران به سمت کمپانی خودروسازی پژو، از طرفی دیگر هم استفاده از سیستم محرک بهتر بر روی این شاسی بلند که باعث شده تفاوت‌های بسیار زیادی میان نسل فعلی و نسل قبل دیده شود که رقابت آن را با خودروهای مهمی همچون فولکس واگن تیگوان، مزدا CX-۵ و همچنین خودروی تویوتا RAV۴ جذاب خواهد کرد، بویژه اینکه خودروهای رقیب ازیک طراحی سنتی و نسبتا قدیمی سود می‌برند، اما طراحی بیرونی و همچنین طراحی داخل کابین پژو ۳۰۰۸ به عنوان یکی از برترین طراحی سال انتخاب شده است.

شیر مشهور پژو در طراحی ظاهری خود مغرورتر شده است، در قسمت جلوی آن شاهد یک جلوپنجره بزرگ با حاشیه‌های کرومی هستیم و در اطراف آن هم چراغ‌های پیشانی متفاوت در نظر گرفته شده است که خط بالای آن را چراغ‌های LED نواری شکل تشکیل می دهد. در اطراف سپر اتومبیل دو ورودی هوا تعبیه شده است تا هم به خنک کاری بهتر پیشرانه کمک کند و هم چهره اتومبیل را جذاب تر و اسپرت نشان دهد. نسبت به نسل قبلی، نسل جدید پژو ۳۰۰۸ حدود ۸۰ میلی متر طولانی‌تر شده است، اما ارتفاع کابین به خاطر شیبی که در انتهای آن شاهد هستیم، تاحدودی کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم یک فضای مناسب در اختیار سرنشینان اتومبیل قرار خواهد گرفت.



نه تنها نسل جدید پژو ۳۰۰۸ جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت خودروسازی را دریافت کرده است، بلکه به نظر می‌رسد که کابین پژو ۳۰۰۸ غنی‌ترین کابینی باشد که تاکنون شرکت خودروسازی پژو طراحی کرده است که نمونه آن را در خودروی شاسی بلند پژو ۵۰۰۸ نیز شاهد هستیم. به طور دقیق‌تر، طراحی داخل کابین پژو ۳۰۰۸ تحت عنوان i-Cockpit معرفی شده است که بر روی پژو ۵۰۰۸ نیز شاهد پیاده سازی چنین طرحی هستیم و علاوه بر آن، قرار است بر روی نسل جدید پژو ۵۰۸ نیز چنین طرحی پیاده شود. در مجموع، فضای کابین پژو ۳۰۰۸ به عنوان بهترین طراحی در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شده است که در پشت غربیلک فرمان آن شاهد استفاده از یک صفحه کیلومتر بزرگ ۱۲.۳ اینچی کاملا دیجیتال هستیم که بزرگ‌ترین مزیت این خودرو نسبت به رقبایش به شمار می‌رود. متاسفانه رعایت ارگونومی در این کابین کمی ناخوشایند است و شما نمی‌توانید کل صفحه نمایش کیلومتر را از داخل غربیلک فرمان و یا از بالای آن تماشا کنید، اما دیگر قسمت‌های کابین به خوبی طراحی شده و دسترسی شما به کلیدها و تجهیزات را آسان کرده است. قبل از سوار شدن به اتومبیل و راننگی با آن، تصور خواهید کرد که یک خودروی شاسی بلند عجیب و غریب سوار خواهید شد، اما پس از مدتی سواری با این خودرو لذت بخش خواهد بود.

کلیدهای تعبیه شده بر روی کنسول مرکزی، در یک سبک خلاقانه به شکل کلیدهای پیانو طراحی شده است که در بالای کنسول مرکزی، شاهد بکارگیری یک صفحه نمایشگر ۸ اینچی لمسی خازنی برای سیستم سرگرمی اتومبیل هستیم. صندلی‌های اتومبیل به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده است تا راننده بتواند تا ۵۰۰ کیلومتر بدون توقف، در راحتی کامل رانندگی کند.



در قسمت عقب اتومبیل نسبت به نسل قبل، شاهد افزایش فضای پای سرنشینان هستیم، اما برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب، قسمت زیرین صندلی‌های جلو خالی گذاشته شده است تا سرنشینان عقب بتوانند پای خود را دراز کنند که در سفرهای طولانی مدت بسیار مهم خواهد بود. فضای بار اتومبیل هم نسبت به نسل قبل حدود ۹۰ لیتر افزایش پیدا کرده است تا حالا در حالت استاندارد به عدد ۵۲۰ لیتر برسد، اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید صندلی‌های عقب اتومبیل را جمع کنید تا فضای بار شما به ۱۵۸۰ لیتر افزایش پیدا کند. علاوه بر این‌ها، پژو ۳۰۰۸ در مدل‌های پایه خود به سیستم مسیریاب ماهواره‌ای با قابلیت تشخیص صدا، اپل کارپلی، آندروید، سیستم تهویه مطبوع ۲ کاناله، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه، چراغ‌های LED مخصوص روز، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های الکتریکی مجهز به گرمکن، سقف ساخته شده از آلیاژهای آلی و... مجهز شده است.

در مدل‌های بالاتر این خودرو می توان به شارژر بی سیم، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کمک پارک، شیشه‌های حرارتی و آینه‌های تاشو الکتریکی اشاره داشت، این درحالیست که نسخه اکتیو به سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشت کیسه هوای ایمنی، کروز کنترل قابل برنامه ریزی با محدود کننده سرعت مجهز شده است.

در مدل فول آپشن Allure نیز علاوه بر تجهیزات استاندارد، از امکانات مهم دیگری از جمله کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و همچنین چراغ‌های اصلی و مه شکن LED اشاره داشت.

در بازار استرالیا، خودروی پژو ۳۰۰۸ با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر بنزینی و همچنین یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به مشتریان عرضه می شود که هر دوی آنان برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی خود از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند که در این بین پیشرانه بنزینی دارای ۱۶۲ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و همچنین دارای ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۴۰۰ خواهد بود، درحالی که با خرید پیشرانه دیزلی می توانید ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه داشته باشید. برخلاف رقبای پژو ۳۰۰۸ در بازار، این خودرو تنها به صورت محور جلو محرک ساخته شده است، اما برای کسانی که به دنبال انعطاف پذیری بیشتری در این خودرو هستند، می‌توانند از ۵ سطح مختلف رانندگی استفاده کنند که به ترتیب شامل حالت‌های عادی، برف، گل، شن و ماسه و در پایان ESP خاموش می شود.



نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژر بنزینی شاید در حد رقبای خود نباشد، اما بهتر از برخی خودروهای شاسی بلند موجود در بازار است و مهم‌تر از آن، رانندگی آرام و تصفیه شده آن خواهد بود. هنگام شتاب گیری پاسخ موتور به درخواست راننده بسیار خوب است. درحالی که تغییرات جعبه دنده عمدتا بدون مشکل است، اما آنان خروجی کمتری از پیشرانه را در اختیار اتومبیل قرار می دهند و گاها عکس العمل آنان با تاخیر اندک خواهد بود، هرچند این موضوع به هیچ وجه برای رانندگان آزار دهنده نخواهد بود، اما به هیچ وجه عالی و سرگرم کننده هم نیست.

با این حال، پیشرانه دیزلی بر روی پژو ۳۰۰۸ می تواند بسیار جالب باشد، زیرا این پیشرانه با حجم بالاتر و نیروی بیشتر، می تواند به راحتی مسیرهای ناهموار خارج از جاده را پشت سر بگذارد و تپه نوردی کند، اما به هیچ وجه مناسب رانندگی در مسیرهای آفرودی سنگین نخواهد بود.



در نسل جدید پژو ۳۰۰۸ همانطور که انتظار می رفت، سروصدای کابین بویژه صدای باد در حین حرکت به شدت پایین آمده است و حتی در سرعت های بالا هم صدای موتور و یا صدای باد سرنشینان داخل کابین را اذیت نخواهد کرد و واضح است که یک تحول بزرگ در عایق بندی این خودرو بوجود آمده است.

برای طراحی و ساخت این خودرو، شرکت سازنده از پلتفرم EMP۲ استفاده کرده که به طور خالص ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، اما با نصب قطعات فنی و تجهیزات مورد نیاز اتومبیل، وزن آن به چیزی معادل ۱۳۷۵ کیلوگرم افزایش پیدا خواهد کرد که در کلاس خود به عنوان یکی از سبک ترین‌ها به شمار می‌آید. این خودرو به طور استاندارد بر روی چهار عدد رینگ ۱۸ اینچی آلیاژی سوار می شود که در جاده های استاندارد بسیار عالی عمل می کند.



در پایان هم کارشناسان پس از انجام آزمایشات مختلف بر روی خودروی شاسی بلند پژو ۳۰۰۸ نسل جدید، نمره نهایی خود را ثبت کرده اند که از مجموع نمرات ۷ برای کارایی و اقتصاد، نمره ۸ برای فضای کابین و راحتی، نمره ۸ برای تکنولوژی و قابلیت های اتصال و همچنین نمره ۷.۵ برای سطح رانندگی و هندلینگ، در مجموع نمره ۷.۵ بدست آمده است که شاید در مقایسه با تعریف و تمجیدهای بسیار زیادی که از این اتومبیل شد، نمره چندان زیادی به شمار نیاید، اما در مجموع خودروی شاسی بلند پژو ۳۰۰۸ می تواند رقیبی جدی برای دیگر خودروهای موجود در کلاس خود باشد.


تست و بررسی پژو ۳۰۰۸ خودروی سال اروپا آخرین اخبار
یادداشت

کد محتوا: ۱۱۲۸۶

ارسال: شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۵۱

به روز شده: شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۲۳

کلید واژه‌‌ها: پژو ۳۰۰۸،خودروی شاسی بلند، فولکس واگن تیگوان، مزدا CX-۵ ، تویوتا RAV۴ ، پژو ۵۰۸

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرو بانک

بازدید: ۱۳۵۹

زبان: پارسی

(۵ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.