تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
نگاهی عمیق به فولکس واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
یکشنبه، ۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت سوم)
اگر دوست دارید با تاثیر گذارترین خودرو های جهان که در حال حاضر هنوز در دست تولید هستند آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.
دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹:۵۳ |
Toyota Prius اما باز هم تویوتا اما این بار با پر تیراژ ترین خودرو هیبریدی جهان. در سال ۱۹۹۷ بود که اولین ایده های مربوط به یک خودرو هیبریدی در کارخانه تویوتا زده شد. البته در همان سال با توجه به قوی بودن این بحث در اروپا ، ژاپنی ها تصمیم گرفتند تا ساخت این خودرو را در همان سال آغاز کنند. البته ساخت این خودرو در کارخانه تویوتا در آمریکا انجام شد و در سال ۱۹۹۷ در خاک آمریکا به جهانیان معرفی شد. تویوتا از همان ابتدا این خودرو را به عنوان یک خودرو بسیار خوش مصرف با آلایندگی پایین معرفی کرد. در زمان معرفی تویوتا برای این خودرو ادعای جالبی داشت. این خودرو کارایی بالاتری را نسبت به خودرو های بنزینی عرضه خواهد کرد. درست است که این ادعا در آن زمان با واقعیت بسیار فاصله داشت اما در نهایت نزدیک ۲۲ سال بعد به واقعیت بدل شد تا جایی که امروزه خودرو های هیبریدی در واقعیت کارایی بسیار بالاتری نسبت به خودرو های بنزینی دارند. خودرو پریوس اولین خودرو هیبریدی تولید انبوه جهان است. اولین شکل از این خودرو به فرم یک هاچبک طراحی شده بود اما بعد ها و با توجه به استقبال عمومی مردم از این خودرو پلتفرفم سدان آن نیز ساخته شد که البته امروزه این خودرو به هر دو صورت خود موجود است. با اینکه این خودرو در سال ۱۹۹۷ معرفی شد اما هنوز قابلیت عرضه عمومی را نداشت به همین خاطر تویوتا عرضه جهانی آن را تا سال ۲۰۰۰ به تعویق انداخت. فروش این خودرو آن قدر بالا بود که کارخانه مجبور شد چند خط مهم دیگر خود در سراسر جهان را در اختیار تولید آن قرار دهد. این خودرو تا سال ۲۰۰۸ توانست به فروش فوق العاده ۱ میلیونی برسد و تا سال ۲۰۱۰ این عدد به دو برابر افزایش یافت. این خودرو تا سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۴ میلیون در سراسر جهان فروش داشته است که آمار فوق العاده ای برای آن محسوب می شود. البته بدون شک این آمار تا به الان که سال ۲۰۲۰ است به بیش از ۵ میلیون نیز رشد کرده است. پریوس به واسطه آلایندگی و صرف سوخت پایین توانست مشوقهای ایالتی و دولتی مختلفی را از کشورهای مختلف از آن خود کرد. قیمت پایه نسل یک از حدود ۲۰ هزار دلار شروع می شد. نسل دوم پریوس در سال ۲۰۰۳ در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. این خودروی لیفت بک میان سایز در ابعادی مابین کرولا و کمری قرار می گرفت. این مدل از آیرودینامیک فوق العاده ای بهره می برد. باتری های جدید این مدل به مدل ۱۰ سال و ۲۴۰ هزار کیلومتر گارانتی داشتند. این نسل پریوس توانست پنج ستاره ایمنی در تست تصادف یورو انکاپ را کسب نماید. اما سومین نسل پریوس را باید آغاز بلوغ این خودرو دانست. زیرا پریوس به خوبی جای خود را در بازار باز کرده بود و به عنوان یک شاخص در بین خودروهای هم تیپش شناخته می شد. این خودرو از سال ۲۰۰۹ و با مصرف سوخت ۴.۷ لیتری باید به مصاف رقیبانی می رفت که به تازگی برای رقابت با آن متولد شده بودند. ازجمله هوندا اینسایت که مصرفی تا ۳.۹ لیتر در هر صد کیلومتر داشت. اما نهایتاً نتوانست موفقیت های پریوس را به دست آورد. در نسل سوم پریوس از یک موتور ۱.۸ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با قدرت خالص ۹۸ اسب بخار و یک موتور الکتریکی مجموعاً با قدرت خروجی ۱۳۴ اسب بخار سود می برد. هرچند موتور بنزینی بزرگ تر به معنی مصرف سوخت بیشتر بود اما در عوض قابلیت های شتاب و سرعت خودرو بهبود یافته بود. اما مهم ترین نسل پریوس را باید همین نسل اخیر یا نسل چهارم آن دانست. این مدل که از سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده، همان موتور ۱.۸ لیتری را حفظ کرده اما مصرف سوخت آن به ۴.۵ لیتر کاهش یافته است. ابعاد خودرو همچنان رشد کرده و البته تبدیل به یک سدان جمع و جور شده است. شاسی این خودرو کاملاً برای یک خودروی هیبریدی توسعه یافته است. این شاسی و تعلیق باعث سواری بسیار بهتر این خودرو شده است. نسل جدید همچنین به تجهیزات فراوانی نظیر سیستم کمکی پارک، کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد از جلو و نگه داشتن خودرو در بین لاین جاده مجهز شده است. چرخهای ۱۷ اینچی این مدل با تایرهایی بریجستون یا دانلوپ با مقاومت چرخشی پایین پوشیده شدهاند بدین ترتیب باز هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود در عوض احساس ترمزگیری کاهش یافته و کمی سروصدا افزایش یافته است. اکنون بسیاری از خودروسازان نسخه های هیبریدی مختلفی در این کلاس تولید می کنند اما پریوس همچنان به عنوان یک شاخص مطرح است. شاید نسل بعدی پریوس باز هم یک خودروی پیشتاز و الگویی برای یک خودروی آینده نگرانه باشد. Tesla Model S تسلا مدل اس نام نوعی خودروی برقی و اولین محصول چهار در شرکت تسلا موتورز است. نام آن از نام نیکولا تسلا مخترع صربستانی-آمریکایی موتورهای برق متناوب گرفته شده است. تاریخ تحویل اولین نمونه آن ۲۰۱۲ بود. این اتومبیل نیروی خود را تماماً از باتری به دست می آورد. مدل پایه تسلا اس در ۶.۵ ثانیه از صفر به صد می رسد، و با شارژ کامل باتری ۱۶۰ ۲۶۰ کیلومتر مسافت را می پیماید. ۱۰۰۰ نمونه اول این ماشین از نوع Signature Series هستند که مجهز به باتری هایی با توانایی پیمودن ۴۸۰ کیلومتر می باشند. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کردن باتری های آن بستگی به ظرفیت باتری ها و جریان و ولتاژ شارژر دارد. با یک شارژر ۲۴۰ ولت و ۲۰ کیلو ولت به ازای هر ساعت شارژ ۱۰۰ کیلومتر را می پیماید. شارژ کامل باتری ۸۵ کیلوواتی ۵ ساعت طول می کشد. همچنین با تجهیزات سیستم Quick charge به مدت ۴۵ دقیقه می توان ۸۵٪ باتری را شارژ نمود. تعویض باتری آن هم در کمتر از ۲ دقیقه امکان پذیر است. شتاب مدل پایه بر طبق اعلام شرکت سازنده ۶.۵ ثانیه برای سرعت صفر تا صد کیلومتر است. مدیر شرکت تسلا موتور ایلان ماسک در۲۰۱۱ اعلام کرده است که یک نوع اسپرت مدل اس هم تولید خواهد شد که بر طبق ادعای شرکت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۴٬۴ ثانیه طول می کشد. در سال ۲۰۱۶، تسلا مدل P۱۰۰D که بالا ترین مدل می باشد را معرفی نمود. P۱۰۰D یک باتری ۱۰۰kwh دارد و صفر تا ۹۷ کیلومتر را در ۲٫۵ ثانیه طی می کند. این خودرو می تواند ۳۰۰ مایل معادل ۴۸۵ کیلومتر را طی نماید. مدل پایه آن با باتری ۴۲ کیلووات ساعتی در حالت شارژ کامل ۲۶۰ کیلومتر را می پیماید یعنی ۱۰۸ مایل به ازای هر گالن سوخت مصرف می شود. باتری های بزرگتر با ظرفیت بیشتر هم وجود دارند که شامل نوع ۶۵ کیلووات ساعتی با برد ۳۷۰ کیلومتر و ۸۵ کیلووات ساعتی با برد ۴۸۰ کیلومتر است. این ماشین دارای باتری های قابل تعویض و یک رایانه با نمایشگر ۱۷ اینچ به منظور اتصال به سرویسهای آنلاین مانند کنترل باتری از راه دور است. شرکت سازنده تسلا مدل s باتری های این خودرو را ۷ سال ضمانت نموده است. لازم است ذکر شود باتری این خودرو به صورت کاملاً مسطح در کف خودرو جاسازی شده است و وزنی معادل ۵۰۰ کیلوگرم دارد. . وزن کلی این خودرو برابر ۱۷۳۵ کیلوگرم است. در نهایت می توان این خودرو را جزو برترین ها و حتی انقلابی ترین خودرو های صنعت خودروسازی نام برد. Mazda MX-۵ Miata و اما آخرین خودور. مزدا MX-۵ که بسیاری آن را با نام دیگرش یعنی میاتا می شناسند، به تازگی تولد ۳۱ سالگی خود را جشن گرفته است. در سال ۱۹۸۴ یعنی سال تولد این خودرو محبوب، پیش از تولید مزدا میاتا به صورت دیفرانسیل عقب با پیشرانه در بخش جلویی که امروزه محبوب همگان است، سه پلتفرم برای استفاده در این خودرو کاندید شده بودند که یکی از آنها با آرایش انتقال قدرت به چرخ های عقب و پیشرانه در بخش میانی خودرو طراحی شده بود. تصور کنید اگر این مدل به تولید رسیده بود امروز تا چه حد می توانست محبوب باشد. در نهایت قرعه تولید به نام پلتفرمی با آرایش پیشرانه در جلو و انتقال نیرو به محورهای عقب افتاد. براساس همین پلتفرم نیز دو مدل مفهومی ساخته شد که یکی از آن ها تنها برای نمایش بوده و قابلیت حرکت نداشت. اولین نسل مزدا میاتا در سال ۱۹۸۹ و در جریان نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شد. تولید این خودرو تا سال ۱۹۹۷ ادامه داشت. یکی از مهمترین ویژگی های طراحی این نسل میاتا را می توان چراغ های مخفی شونده جلو دانست. نمونه پیش تولید از مدل MX-۵ در سال ۱۹۹۳ با همکاری شرکت Chugoku ساخته شد که با نیروی برق به حرکت در میآمد. این خودرو توان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۲۸ کیلومتر برساعت را داشت و می توانست با یک بار شارژ تا شعاع ۱۷۶ کیلومتر حرکت کند. البته به دلیل فناوری هایی که در آن زمان در دسترس بود، وزن MX-۵ برقی بسیار سنگین تر از نمونه معمولی آن و در حدود ۱۴۱۰ کیلوگرم بود. مدتی بعد مدل آزمایشی هیدورژن سوز MX-۵ نیز معرفی شد. کانسپت میاتا M اسپید ستر در حالی در سال ۱۹۹۵ معرفی شد که شیشه جلو و ستونهای جلوی آن کوتاه تر از خودروهای معمول بوده و آینه های جانبی آن در موقعیتی بالاتر از سایر خودروها نصب شده بود. در سال ۱۹۹۶ کانسپت میاتا M کوپه در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. این خودرو به پیشرانه ۱.۸ لیتری مجهز شده بود که قدرتی برابر با ۱۳۳ اسب بخار تولید می کرد. با وجود طراحی جالب ظاهری و پیشرانه به نسبت قدرتمند، متاسفانه این خودرو هیچگاه به خط تولید وارد نشد. نسل دوم مزدا MX-۵ برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در معرض دید عموم قرار گرفت، ولی فروش آن از سال ۱۹۹۸ و به عنوان مدل ۱۹۹۹ آغاز شد. با وجود وفاداری کلی طراحی این خودرو به چارچوب طراحی نسل اول، به علت استفاده از چراغ های مسطتیلی شکل، نسبت به قبل بسیار متحول شده بود. همزمان با تولید نسل دوم MX-۵ ، نسخه کوپه این خودرو ساخته شد که تنها در بازار ژاپن به فروش رسید. ۱۷۹ نمونه از این خودرو ساخته شد که ۶۳ دستگاه نیز با پسوند S و پیشرانه ای به قدرت ۱۶۰ اسب بخار متمایز می شدند. تولید سومین نسل مزدا میاتا در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و تا ده سال بعد یعنی سال ۲۰۱۵ ادامه یافت. این خودرو اولین نسل از میاتا بود که به سقف فلزی جمع شونده برقی تجهیز شده بود. در سال ۲۰۰۹ به مناسبت بیستمین سالگرد تولید MX-۵، مزدا کانسپت سوپرلایت را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی کرد. با وجود آن که پیشرانه این خودرو تنها ۱۲۶ اسب بخار قدرت داشت اما به دلیل وزن بسیار سبک آن، تنها در ۸.۹ ثانیه توانایی دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت را دارا بود. مزدا MX-۵ GT در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، توسط متخصصان تیم Jota Sport طراحی شده بود که یکی از موفقترین تیم های شرکت کننده در مسابقات سرعت است. به غیر از سیستم تعلیق و فضای داخلی تغییر یافته، مهمترین ویژگی این خودرو را می توان پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۲۰۸ اسب بخار دانست که در زیر کاپوت این خودرو نصب شده بود. در سال ۲۰۱۲ به مناسبت گرامیداشت کسب پیروزی تاریخی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۹۱ ساخته و معرفی شد. نسل فعلی مزدا MX-۵ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و امروزه به عنوان یکی از زیباترین خودروهای روباز قابل خریداری شناخته می شود. مشتریان امکان انتخاب از میان دو پیشرانه را دارند. در سال ۲۰۱۸ نمونه ای به روز شده از این خودرو معرفی شد که ۱۸۱ اسب بخار قدرت دارد. در سال ۲۰۱۶ پس از ۲۷ سال تولید MX-۵ در چهار نسل، یک میلیون دستگاه از این خودرو که پرفروش ترین رودستر جهان لقب گرفته، از خط تولید کارخانه خارج شد.
کد محتوا: ۲۱۰۹۰
ارسال: دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹:۵۳
به روز شده: دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹:۵۸
کلید واژهها: تویوتا، تسلا، مزدا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۸۹۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.