نسل نو آکورا MDX
مشتری مداری به سبک ژاپنی! 
طبق اعلام «هوندا»، مالکین مدل فعلی «آکورا MDX» در نظر سنجی های صورت گرفته، از آنها خواهان اتومبیلی با کنترل های آسان تر، فرمان سبک تر، فضای داخلی لوکس با مواد مرغوب تر و امکان دسترسی بهتر به صندلی های ردیف سوم بودند، برخی از آنها نیز تمایل خود را به راندن دو گونه دیفرانسیل جلوی این اتومبیل اعلام کرده بودند. از همین رو، مهندسین آکورا با ارائه نسل نو MDX سعی کرده اند تمامی این خواسته ها را پاسخگو باشند. 
پلت فرم استفاده شده در این کراس اور 7 نفره، پایه و اساس نسل آینده برخی از مدل های هوندا مانند «پایلوت» و «ادیسه» خواهد بود. پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 5/3 لیتری این اتومبیل با قدرت 290 اسب بخار، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که مصرف سوخت مناسبی معادل 8/11 لیتر در شهر و 43/8 لیتر در بزرگراه را، برای گونه دیفرانسیل جلو MDX به ارمغان آورده، ضمن اینکه گونه دو دیفرانسیل این اتومبیل به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در شهر 12/13 لیتر و در بزرگراه 74/8 لیتر بنزین مصرف می کند. 
طرح سیستم تعلیق عقب، از مجموعه میله پیچشی به نوع چند میله ای با سیستم الکترونیکی کنترل کمک فنرها تغییر کرده که این امکان را به وجود آورده تا از ارتفاع صندلی های ردیف دوم، حدود 50 میلی متر کاسته شود. سیستم چهار چرخ متحرک Super Handing نیز، نیروی موتور را به نسبت 10-9 تا 70-30 بین چرخ های جلو و عقب یا به طور متناوب، بین چرخ های راست و چپ تقسیم می کند. این سامانه همچنین هنگام ورود اتومبیل به پیچ جاده و با استفاده از ترمزها، به کنترل گشتاور موتور می پردازد. سیستم فرمان هیدرولیک نسل قدیم نیز با سامانه فرمان هیدرولیک تعویض شده که به خاطر داشتن میل فرمان ضخیم تر، اصطکاک آن کاهش یافته و از نسبت گردش سریع تری سود می برد. 
یکی دیگر از ویژگی های نسل نو MDX کاهش وزن قسمت های مختلف بوده، بدین صورت که حدود 56 کیلوگرم از بدنه، 12 کیلوگرم از سیستم تعلیق عقب، 20 کیلوگرم از صندلی ها، 7 کیلوگرم از ساب فریم ها و 5/4 کیلوگرم از وزن سیستم کنترل دمای اتومبیل کاسته شده و در نتیجه، MDX جدید حدود 475 از آئودی Q7 نیز سبک تر است! 
تقریباً 60 درصد اتومبیل از فولاد پر کشش ساخته شده که اینکار، به منظور اجتناب از کاربرد مواد گران قیمت و کمیاب نظیر آلومینیوم انجام گردیده است. سازه درهای جلو از نوع فریم یک تکه بوده که با روش قالب زنی داغ یا شکل دادن فلز گرم شده در پرس، تولید شده است. توضیح اینکه، فریم های به کار رفته در اغلب خوردوهای کراس اور، دارای قطعات جداگانه هستند که با روش قالب زنی داغ تولید شده و سپس به یکدیگر جوش داده می شوند. در پاسخ به انتقاد خریداران از مدل قبلی، تعداد دکمه های موجود در کنسول مرکزی از 41 به 9 کاهش یافته که این مهم، به لطف برخورداری از صفحه لمسی جدید میسر شده است. صندلی های ردیف دوم نیز 152 میلی متر جای حرکت دارند و این در حالی بوده که دکمه دسترسی به ردیف سوم در کنار و پشت صندلی های ردیف دوم تعبیه شده اند. 
صندلی های ردیف دوم و سوم به جای نمونه های موج دار قبلی، به طور کامل قابل تا شدن و خواباندن هستند که این قابلیت، سبب سهولت استفاده از فضای داخل اتومبیل هنگام جابجایی وسایل بزرگ خواهد شد. 
مهندسین آکورا، برای کاهش میزان سر و صدا و لرزش داخل اتاق، از دسته موتورهای قوی تر، سیستم حذف سر و صدا و صداگیرهای هوشمند در داخل کابین استفاده کرده اند. همچنین عایق بندی ستون ها، کف اتاق و درها نیز افزیاش یافته و شیشه آکوستیک به فهرست تجهیزات استاندارد اتومبیل افزوده شده ا ست. 
در کنار محاسن متعدد اگر بخواهیم به معایب این اتومبیل اشاره کنیم اول از همه باید گفت که صندلی های ردیف سوم آن، فقط برای نشستن بچه ها مناسب هستند. مورد دیگر اینکه در صورت استفاده از حالت نرمال فنربندی اتومبیل بیش از حد نرم می شود و مورد آخر نیز، به کیفیت پایین برخی قطعات پلاستیکی داخل اتومبیل بر می گردد که در مقایسه با رقبای اروپایی این ماشین، کاملاً به چشم می آید. 
مقایسه دو نسل آکورا MDX
سال ساخت 2013 2014
فاصله بین دو محور (میلی متر) 8/2750 4/2819
طول/ عرض/ ارتفاع (میلی متر) 4866، 1994، 1719 4917، 1960، 1694
گنجایش موتور (لیتر) 7/3 5/3
حداکثر قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه) 300/6300 290/6200
حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه) 4500/270 267/4500
مصرف سوخت شهری (لیتر) 76/14 12/13
وزن خالص (کیلوگرم) 2085 1936
قیمت پایه (دلار) 44 هزار و 175 45 هزار و 185
مربوط به گونه دو دیفرانسیل