۱۰ خودروی جذابی که در حراجی‌های سال ۲۰۱۹، با بالاترین قیمت به فروش رفتند

  سال گذشته میلادی، بهترین و جذاب‌ترین سال برای کسانی که خودروهای قدیمی را جمع‌آوری می‌کند و در اصطلاح، به آن‌ها کلکسیونر گفته می‌شود، نبود. یکی از شاخصه‌های نمود این افت حراج برای سال ۲۰۱۹ را می‌توانیم در هفته خودرویی مونتری (Monterey) شاهد باشیم.  

چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۱۲ |

حراج‌های سال ۲۰۱۸ با عدد نهایی ۳۷۱ میلیون دلار به پایان رسید که رشد ۱۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌داد. با این ‌حال، این رشد ادامه نیافت و در سال ۲۰۱۹، مبلغ این حراج به عدد ۲۴۵.۵ میلیون دلار رسید. حال چه بخواهیم این افت فروش را به خاطر جنگ تجاری بدانیم و چه برای جمع شدن تعداد زیادی خودرو در یک مکان و یا برای نبودن علاقه برای خرید، می‌توانیم بدون شک و با اطمینان، به این نکته برسیم:

اینکه پورشه تایپ ۶۴ در این فهرست ما نبوده و علیرغم اینکه این خودرو با یک شور و هیجان خاصی به این حراجی رفت و می‌توانیم آن را به‌عنوان اولین نیاکان پورشه ۹۱۱ مدرن بدانیم، اما نتوانست به هدف حراجی خود، دست پیدا کند. این خودرو درواقع، یکی از سه مدل باقی‌مانده از تایپ ۶۴ بوده که خودروی شخصی خود فردیناند پورشه و پسرش فری پورشه بوده است. درواقع این خودرو باید در صدر این فهرست ازنظر قیمت حراج قرار می‌گرفت که بنا به دلایلی، حراج آن متوقف شد. در عوض بالاترین قسمت این لیست، در اختیار یک مدل از مک لارن، قرارگرفته است.

۱۰- خودروی مسابقه‌ای فراری F۲۰۰۲ مدل ۲۰۰۲
قیمت:۶,۶۴۳,۷۵۰ دلار

این خودرو که در یک حراجی در ابوظبی، پایتخت کشور امارات به فروش رفت، درواقع همان خودروی مسابقه‌ای جذاب و پرسرعتی است که توانسته بود در مسابقات سان مارینو اتریش و گرند پریکس فرانسه توسط مایکل شوماخر در سال ۲۰۰۲، به قهرمانی برسد. البته باوجوداینکه این خودرو باقیمت بالای بیش از شش و نیم میلیون دلار به حراج رفت اما در آن هفته، بازهم خودروهای گران‌قیمت‌تری نیز وجود داشته‌اند.

۹-فراری ۲۵۰ جی تی سری کابریولت مدل ۱۹۵۸
قیمت:۶,۸۰۰,۰۰۰ دلار

فراری ۲۵۰ GT توسط شرکت ایتالیایی پینینفارینا (Pininfarina) طراحی‌شده بود و در درون خود، یک قلب تپنده ۱۲ سیلندر را مشاهده می‌کند که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو همچنین به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای اسپرت دهه ۵۰ میلادی شناخته‌شده و چهاردهمین نسخه از تنها ۴۰ دستگاه کابریولتی بوده که در آن سال های تولیدشده است.

۸-پاگانی زوندا آتر مدل ۲۰۱۷
قیمت:۶,۸۱۲,۵۰۰ دلار

این خودروی جذاب با بدنه از جنس فیبر کربن، گران ترین خودرو در حراج ابوظبی بوده و همچنین با این قیمت، توانست تبدیل به گران ترین خودروی تولیدشده توسط برند پاگانی نیز شود. اگرچه در هر حراجی، یک خودروی پاگانی، مدلی نادر محسوب می‌شود اما این رودستر (Roadster) خاص با موتور ۷.۳ لیتری ۱۲ سیلندر که توانایی تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت را دارد، از همه پاگانی ها خاص‌تر است. در ابتدا نیز تصور می‌شد که این خودرو، در حراجی، باقیمت ۴,۵۰۰,۰۰۰ دلار به فروش برود که قیمت آن تا این حد افزایش پیدا کرد.

۷-فراری ۲۵۰ جی تی برلینتا SWB مدل ۱۹۶۳
قیمت:۷,۵۹۵,۰۰۰ دلار

بازهم می‌توانیم یک خودرو از اسپرت ساز ایتالیایی یعنی فراری را مشاهده کنیم. خودرویی که در آن از شیشه جلویی بزرگ‌تر نسبت به مدل های آن زمان فراری، داشبورد پوشیده شده از چرم و صندلی‌های راحت‌تری درست‌شده بود. این خودرو همچنین یکی از ۹۶ مدلی است که لوسو SWB برلینتا، آن را به تولید رساند.

۶-فورد جی تی ۴۰ رودستر مدل ۱۹۶۵
قیمت:۷,۶۵۰,۰۰۰ دلار

این خودرو که درواقع یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) بوده و ازنظر زیبایی نیز واقعآ چشم‌نواز و جذاب است، گران ترین خودروی آمریکایی بوده است که در سال ۲۰۱۹ به حراج رفت. خودروی شماره ۸ از ۱۲ نمونه GT۴۰ که توسط فورد به تولید رسید و همچنین اولین مدل از ۵ مدل رودستری که در این نسخه، به بهره‌برداری رسیده بودند، نیز بوده است.

۵-فراری ۲۵۰ جی تی SWB برلینتا مدل ۱۹۶۲
قیمت:۸,۱۴۵,۰۰۰ دلار

این فراری تنها یک سال از فراری شماره ۷ این فهرست، قدیمی‌تر بوده که توانسته مرز ۸ میلیون دلاری را در حراج، به نام خود ثبت کند. خودرویی که به صورت کامل، بازیابی شده و در درون کابین آن نیز از روکش‌های چرم برای هرچه زیباتر شدن، استفاده‌شده است.

۴-لامبورگینی وننو رودستر مدل ۲۰۱۴
قیمت:۸,۳۳۷,۱۸۲ دلار

شرکت لامبورگینی، تنها ۹ نمونه از خودروی وننو (Veneno) رودستر را تولید کرد که هر یک از آن‌ها می‌توانست با موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خود،۷۵۰ اسب بخار قدرت را در دور موتور بسیار بالای ۸,۵۰۰ دور بر دقیقه، به زیرپای راننده خود منتقل کند. لامبورگینی در ابتدای کار، هریک از مدل های وننو را باقیمت ۳,۳۰۰,۰۰۰ دلار فروخت؛ اما این‌یکی توانست با در حدود دو و نیم برابر قیمت اصلی، دیگر وننوها در حراجی سال ۲۰۱۹، به فروش برود.

۳-فراری ۲۵۰ جی تی LWB کالیفرنیا اسپایدر مدل ۱۹۵۸
قیمت:۹,۹۰۵,۰۰۰ دلار

این خودرو را هنوز هم می‌توان پادشاه بی‌منازع از خودروهای اسپرت کلاسیک دانست که این مدل، یازدهمین نسخه از تنها ۵۰ نسخه‌ای بوده است که توسط فراری به‌عنوان یک خودرو با طول محوری بلند و کشیده، به تولید رسید. خودرویی که هم ظاهر دلربا و جذابی داشته و هم در دهه ۶۰ میلادی، در رویدادهای مسابقه‌ای مانند SCCA فلوریدا شرکت کرده بود.

۲-آلفا رومئو ۸C ۲۹۰۰B تورینگ برلینتا مدل ۱۹۳۹
قیمت:۱۸,۵۶۳,۶۰۵ دلار

قدیمی‌ترین خودروی این فهرست نیز یک خودروی ایتالیایی بوده است که این شرکت تنها ۵ نسخه از به تولید رساند. خودرویی که چند ماه پیش از شروع جنگ جهانی دوم ساخته شد و می‌توانیم آن را به‌عنوان یک شاهکار طراحی و فنی بلامنازع به شمار بیاوریم. در زیر کاپوت این گنجینه ایتالیایی، یک موتور ۲.۹ لیتری خطی ۸ سیلندر وجود داشته که برای افزایش قدرت، از سامانه سوپرشارژ نیز بهره برده است.

۱-مک لارن F۱ LM اسپسیفیکیشن (Specification) مدل ۱۹۹۴
قیمت:۱۹,۸۰۵,۰۰۰ دلار

گران ترین خودرویی که در حراجی‌های سال ۲۰۱۹، به فروش رفت، همچنین به‌عنوان یک رکورد عالی برای خودروساز بریتانیایی نیز به شمار می‌رود. مک لارن تنها ۶۴ نسخه از این خودرو را به تولید رساند که تنها دو نمونه از آن‌ها به‌عنوان نسخه LM اسپسیفیکیشن تولیدشده اند.۶۸۰ اسب بخار قدرت، آئرودینامیک بی نظیر، چراغ‌های جلویی جدید و کمک‌فنرهای مسابقه‌ای و ظاهری به غایت جذاب، از ویژگی‌های این خودروی سال ۱۹۹۴ مک لارن هستند.


۱۰ خودروی جذابی که در حراجی‌های سال ۲۰۱۹، با بالاترین قیمت به فروش رفتند
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۱۹

ارسال: چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۱۲

به روز شده: چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹:۵۲

کلید واژه‌‌ها: فراری، فورد، لامبورگینی، آلفارومئو، مک لارن

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۱۲۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.