مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیکهای آینده خواهند شد
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
برترین خودرو های تولید شده توسط ABT
یکشنبه، ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
نقاط ضعف و قوت مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
سهشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۵۰ |
ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی خودروساز نیز در ماه آوریل پیرامون همین مساله اعلام نمود که سیستم اتوپایلوت می تواند تا ۵۰ درصد از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کند. اما سیستم اتوپایلوت تسلا نیز درست مانند هر فناوری مشابه دیگر، با کاستی هایی روبروست و نمی توان آن را کامل خواند؛ برای نمونه لازم است که راننده تمام مدت حواسش را به آن معطوف نماید و نمی توان این سیستم را به حال خود رها کرد. اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما می دانید که چندی پیش فردی به خاطر استفاده از این سیستم با خودروی تسلای خود دچار سانحه شده و جانش را از دست داد. البته اطلاعات اندکی در مورد این اتفاق منتشر گردید اما تسلا اعلام نموده که در زمان تصادف، ماشین در وضعیت اتوپایلوت بوده است. با در نظر داشتن مناقشات به وجود آمده در خصوص کارایی و عملکرد این سیستم در نظر داریم در ادامه این مطلب نگاهی دقیق تر به آن داشته باشیم. سیستم اتوپایلوت از سنسورهای مختلفی تشکیل شده که دورتادور ماشین کار گذاشته می شوند. این حسگرها به خودرو کمک خواهند کرد تا درک بهتری از محیط پیرامونی اش پیدا کند و با ایمنی و امنیت کامل هدایت ماشین را غالبا در اتوبان ها و بزرگراه ها بر عهده بگیرد. سخت افزار مورد استفاده در سیستم خودران تسلا دربرگیرنده یک رادار جلویی، دوربین جلو، سیستم الکتریکی کمک ترمز کنترل شونده دیجیتالی و ۱۲ حسگر دوربرد فراصوت می شود که دورتادور بدنه کار گذاشته شده اند. سنسورهای التراسونیک یا فراصوت به شکلی استراتژیک دورتادور بدنه خودرو را احاطه کرده اند و قادرند تا ۴.۸ متر آنطرف تر را در هر جهتی و با هر سرعتی حس کنند. این حسگرها به ماشین امکان می دهند که وقتی چیزی بیش از اندازه به خودرو نزدیک شد، فاصله مناسب را با آن حفظ نموده و مثلا با عوض کردن لاین، از بروز سانحه جلوگیری نمایند. با این همه، لازم است اشاره نماییم که مواردی نظیر گرد و غبار می تواند روی این حسگرها را بپوشاند و مانع از دید محیط پیرامونی توسط آنها شود. رادار شناسایی ماشین ها و دیگر اشیاء در حال حرکت را میسر می کند. دوربین جلویی که در بالا به آن اشاره شد در راس شیشه جلوی ماشین تعبیه شده. کامپیوتری که درون این دوربین قرار دارد امکانی را برای خودرو فراهم می کند تا موانع پیش روی خود را تشخیص دهد. دوربین جلویی که در بالا به آن اشاره شد در راس شیشه جلوی ماشین تعبیه شده. کامپیوتری که درون این دوربین قرار دارد امکانی را برای خودرو فراهم می کند تا موانع پیش روی خود را تشخیص دهد. این دوربین را در اصل می توان به منزله چشم سیستم دانست چراکه به ماشین امکان می دهد ترافیک، عابرین پیاده، علائم جاده ای، خطوط جدا کننده لاین و هرچیز دیگری که ممکن است در مسیرش باشد را تشخیص دهد و این اطلاعات در واقع به ماشین کمک می کنند تا خود را هدایت نماید. برای فعال نمودن اتوپایلوت صرفا باید دکمه کروز کنترل را دوبار به داخل فشار داد تا ماشین هدایت خود را به دست بگیرد. برای فعال نمودن اتوپایلوت صرفا باید دکمه کروز کنترل را دوبار به داخل فشار داد تا ماشین هدایت خود را به دست بگیرد. برای غیرفعال کردن اتوپایلوت هم باید دکمه ای که در بخش انتهایی ساقه کروز کنترل قرار دارد را فشار داده و ساقه را به سمت جلو حرکت دهید یا اینکه ترمز را بگیرید. با اندکی حرکت دادن فرمان هم البته می شود این سیستم را غیرفعال نمود. در زمانی که سیستم اتوپایلوت فعال است ماشین می تواند در داخل یک لاین به صورت خودکار حرکت نماید، لاین عوض کند، سرعت خود را مدیریت نماید و کنترل ترمز را ضمن رانندگی در اختیار بگیرد. ماشین های تسلا همچنین قابلیت پارک دوبله و پارک خودکار در موقعیت های عمود را هم دارند. در ماه ژانویه، این شرکت سیستم خود را به روز رسانی کرد به نحوی که حالا به لطف آن یک خودرو می تواند بدون حضور راننده در ماشین نیز وارد پارکینگ شده یا از آن خارج گردد. راننده ها همچنین می توانند ماشین خود را فراخوانی کنند تا به صورت خودکار به موقعیت رفته و سوارشان کند. البته سیستم اتوپایلوت تسلا هنوز با محدودیت های زیادی روبروست و مثلا نباید در مناطق مسکونی حاوی چراغ های راهنمایی یا تابلوی توقف از آن استفاده نمود. در واقع این سیستم صرفا برای استفاده در بزرگراه ها طراحی شده است. کنترل پنل این خودروها نوع ترافیک، موانع و علائم مربوط به لاین را که سیستم در حال دنبال نمودنش است در خود نشان می دهد. با وجود آنکه سیستم اتوپایلوت می تواند هدایت خودرو را در بزرگراه ها بر عهده بگیرد، راننده ها باید همواره دستانشان را روی فرمان داشته باشند تا در صورت نیاز بی درنگ کنترل آن را بر عهده بگیرند. تسلا در بیانیه ای که در ماه اکتبر در مورد سیستم اتوپایلوت خود منتشر کرد اعلام نمود: راننده همچنان مسئول ماشین است و کنترل آن را در اختیار دارد. نکته دیگر اینکه شما همواره به اطلاعاتی که ماشین تان مورد استفاده قرار می دهد نیز دسترسی خواهید داشت. سیستم اتوپایلوت به گونه ای طراحی شده که تشخیص می دهد آیا دستان شما روی فرمان قرار دارند یا خیر. اگر دستان روی فرمان نباشد سیستم به صورت تصویری به شما هشدار خواهد داد و با انتشار یک فرمان صوتی درخواست می کند که کنترل فرمان را در اختیار بگیرید.
سیستم اتوپایلوت تسلا همچنین مرتبا از دیگر خودروهای تولیدی توسط این شرکت یاد می گیرد و خود را بهبود می دهد. دوربین، رادار، حسگرهای فراصوت و GPS همگی با یکدیگر تعامل دارند و به صورت آنی فیدبک های خود را ارسال می کنند. در مرحله بعد این داده ها برای بهبود کلی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.
شرکت تحت سرپرستی ماسک همچنین به صورت نوبه ای آپدیت های OTA خود را برای بهبود عملکرد سیستم هایش ارائه می دهد و درست مانند به روزرسانی های نرم افزاری برای دستگاه های موبایل، از این طریق قابلیت های آن ها را نیز بهبود می دهد.
کد محتوا: ۲۰۸۲۲
ارسال: سهشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۵۰
به روز شده: سهشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۱۳
کلید واژهها: تسلا، ایلان ماسک
نوع: دانشنامه
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۲۳۸۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.