بورگوارد

BORGWARD

تاسیس: ۱۹۱۹

آلمان

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

یک برند خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ توسط مهندس و طراح معروف آلمانی یعنی کارل اف دبلیو بورگوارد (۱۰ نوامبر ۱۸۹۰ – ۲۸ ژوئیه ۱۹۶۳) در شهر برمن آلمان تأسیس شد. این کمپانی که با ۲۳ هزار پرسنل یکی از مهم‌ترین کارخانجات صنعتی آلمان به‌حساب می‌آمد تا سال ۱۹۶۱ به تولید خودرو ادامه داد. در ۲۱ می سال ۲۰۰۸ کریستین بورگوارد، نوهٔ کارل اف دبلیو بورگوارد بنیان‌گذار این کمپانی، به همراه شریک خود کارل هایز نوس، این کمپانی با اصالت آلمانی را دوباره احیا کردند. کریستین بورگوارد هدایت این شرکت را در دست گرفت و با سرمایه‌گذاری غول صنعتی چین یعنی فوتون که در زمینهٔ تولید خودروهای سنگین و تجاری فعالیت می‌کند تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این کمپانی به‌روزهای اوج موفقیت خود کرد. این کمپانی به همین منظور مدیر طراحی سابق مینی (برند آلمانی زیرمجموعهٔ ب ام و)، آندرس وارمینگ را نیز جذب خود کرد تا در حوزه طراحی، کاملاً به‌روز و مطابق با سلایق حال حاضر مشتریان در جهان باشد. این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۵ با رونمایی خودرویی با نام BX۷ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو به ثمر نشست. به بیان کمپانی بورگوارد، این تازه شروع کار است و کمپانی آلمانی بورگوارد برای بازگشتن به اوج خود برنامه‌های بسیاری در پیش دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ این کمپانی ۱۱ خودروی جدید به بازار عرضه کند.


کارل اف دبلیو بورگوارد در اواخر قرن 19 در زمانی به دنیا آمد که صنعت اتومبیل آلمان هنوز در دوران طفولیت خود قرار داشت. زندگی او از بدو تولد به نوعی با اتومبیل مرتبط شده بود. بعضی‌ها او را پیش‌قدم اتومبیل آینده می‌دانستند و بعضی دیگر او را نابغه اتومبیل ساز قلمداد می‌کردند و به‌عنوان شخصیت موفق آن زمان می‌درخشید. پدر کارل، بازرگان زغال بود ولی خانواده‌اش که شامل 12 فرزند می‌شد مرفه نبودند. آنچه کارل را از دیگر فرزندان متمایز می‌ساخت علاقه و اشتیاق او به مطالعه مهندسی مکانیک بود. او حتی به علت کنجکاوی، همیشه اجزای اسباب‌بازی‌های خود را جدا و دوباره سرهم می‌کرد. جالب است که کارل بورگوارد با فنرها، جعبه‌دنده، جعبه‌های پلاستیکی و دیگر مصالح ازکارافتاده مدل‌های کوچک اتومبیل می‌ساخت. از آن زمان به بعد، اتومبیل‌سازی بزرگ‌ترین هدف او شد. استعداد او توجه دیگران را نیز به خود جلب کرد. او مکرر با صدای بلند می‌گفت: می‌خواهم یک خودرو بسازم. سال‌ها سپری شد و کارل 18 ساله شد. او در مکتب مهندسی هامبورگ و انستیتو سلطنتی هانور درس می‌خواند و به‌طور سیستمی دانش‌های مهندسی مکانیکی را می‌اندوخت. مطالعه این سال‌ها بود که زیربنای محکمی برای خلق برند برجسته بورگوارد بنا نهاد. کارل جوان یک مهندس با دیدگاه بازاریابی بود. از نیاز مشتریان آگاه بود و خوب می‌دانست چگونه به نیاز آن‌ها پاسخ دهد. با مشاهده، بررسی و تحلیل دریافت که برندهای بزرگ و مهم مثل مرسدس بنز و ب ام و، از بازار محدودی بهره می‌بردند و برای دست یافتن به دیگر بازارهای بالقوه بیرون از آلمان یا اروپا تلاش نمی‌کردند. آن‌ها به بزرگ‌ترین شهر بندری آلمان یعنی برمن توجه نمی‌کردند که در واقع از امتیازات بالقوه زیادی برخوردار بود. این بود که کارل گام مهمی برداشت و بر موضوع صادرات تأکید کرد و به سرعت خط تولید محصولات صادراتی را گسترش داد. خیلی زود این حرکت مهم و خلاقانه برایش موفقیت بزرگی در توسعه فروش به ارمغان آورد. در واقع این تصمیم آینده نگرانه بود که این شرکت کوچک را مشهور ساخت و به‌سرعت به بزرگ‌ترین صادرکننده اتومبیل آلمان تبدیل شد. تا سال 1939، نابغه اتومبیل ساز، کارل بورگوارد یک امپراطوری بزرگ اتومبیل که شمال آلمان را تحت کنترل خود داشت ساخته بود. این موفقیت بزرگ می‌تواند ناشی از علاقه او به خودرو از دوران کودکی قلمداد شود. وقتی‌که بار دیگر از او انگیزه‌اش را پرسیدند، جواب او همچنان ساده و محکم بود: «می‌خواهم یک خودرو بسازم.» کارل بورگوارد با شور و شوق به رؤیای کودکی‌اش اصرار کرد و برند بورگوارد را به سطح بالایی رساند. با پایداری، جسارت و توانایی سرانجام توجه و احترام سراسر جهان را به سمت خود معطوف کرد.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.