میباخ

MAYBACH

تاسیس: ۱۹۰۹

آلمان

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

مایباخ (به آلمانی: Maybach) شرکت خودروسازی آلمانی است که در زمینه تولید خودروهای لوکس فعالیت می‌کند.

این شرکت در سال ۱۹۰۹ به‌وسیله ویلهلم مایباخ در شهر اشتوتگارت، آلمان تأسیس شد و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت دایملر است.

شرکت دایملر در دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی به تولید خودرو تحت برند مایباخ پایان داد و علت آن را فروش ناچیز این خودرو و زیان‌ده بودن در فاصلهٔ زمانیِ سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ میلادی اعلام کرد.

تاریخچه

کارخانه خودرو سازی می باخ مجموعه تولیدی آلمانی است که به تولید خودروهای تشریفاتی و لوکس می پردازد. این شرکت در سال 1909 توسط ویلهلم می باخ و پسرش تاسیس شد . این شرکت در ابتدا به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت Luftschiffbau Zeppelin GmbH بود که در آن دوره تا سال 1912 به نام Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH مشهور بود . امروزه این شرکت تحت مالکیت دایملر ای جی اداره می شود و در اشتوتگارت واقع است . 

ویلهلم می باخ تا سال 1907 که این شرکت را ترک کند به عنوان رییس بخش فنی شرکت Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) فعالیت می کرد . وی در تاریخ 23 مارچ 1909 شرکتی را تحت عنوان Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH تاسیس نمود که پسر وی نیز به عنوان عضوی از هیئت مدیره در ان فعالیت می کرد . ترجمه نام این شرکت شرکت ساخت موتور هواپیما است . 

در سال 1912 آنها نام شرکت را به Maybach-Motorenbau GmbH ( که به معنای ساخت موتور می باخ است ) تغییر دادند. این شرکت در ابتدا به ساخت و توسعه موتورهای بنزینی و دیزل برای بالون مبادرت ورزید و در سالهای بعد وارد صنعت تولید ماشینهای ریلی شد. موتورهای تولید شده توسط این شرکت به نامMaybach Mb.Iva در هواپیماها و کشتی های هوایی در جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می گرفت. 

این شرکت نخستین محصول تجربی خود را در سال 1919 ساخت . همچنین در این سال نخستین محصول تولیدی خود را در نمایشگاه موتور آلمان به نمایش گذاشت. بین سالهای 1921 تا 1940 این کمپانی به ساخت مدلهای متفاوتی از خودروهای کلاسیک مشغول بود . همچنین این کمپانی ساخت موتورهای سنگین دیزلی برای استفاده در صنایع معدن و ماشین های ریلی را ادامه داد. 

بعد از جنگ جهانی دوم این کمپانی به مرمت و بازسازی خود پرداخت اما هرگز از آن زمان به بعد تولید خودرو از سر گرفته نشد و بیست سال بعد این کمپانی به MTU Friedrichshafen تغییر نام داد . این شرکت در سال 1960 توسط شرکت دایملر بنز خریداری شد . 

در سال 1997 شرکت مرسدس بنز تحت نام جدید Mercedes-Benz Maybach کانسپت جدید خود را ارائه داد . این مدل آزمایشی در نمایشگاه موتور توکیو به عنوان یک خودرو تشریفاتی به نمایش گذاشته شد . این خودرو با 12 سیلندر و حجم موتوری معادل با 5987 سی سی توانایی تولید قدرتی معادل با 550 اسب بخار را دارا بود. شرکت مرسدس بنز تصمیم گرفت تا تولید این خودرو را تحت برند انحصاری می باخ گسترش دهد و به بازار معرفی نماید. 

در سالهای اول دهه 2000 این کمپانی دوباره تحت عنوان یک برند به فعالیت در عرصه تولید بازگشت. این بازگشت با تولید دو محصول جدید پیگیری شد . این مدلها به عنوان میباخ 57 و میباخ 62 به همگان معرفی شدند . این شماره ها در نامگذاری مدل این محصولات نمایانگر طول اتوموبیل در واحد یک دهم متر بودند . در سال 2005 مدل جدید دیگری تحت عنوان 57S روانه بازار شد . این خودرو دارای 12 سیلندر به حجم شش لیتر و bi-turbo بود . این موتور توان تولید قدرتی معادل با 604 اسب بخار و گشتاوری معادل 999 نیوتن –متر را دارا بود . همچنین در این خودرو امکان تجهیز به سیستمهای مختلف لمسی جهت ایجاد حس راحتی بیشتر برای مشتریان فراهم بود. 

این شرکت امکان انتخاب سیستمها وگزینه های رفاهی متعدد ومتفاوتی را برای مشتریان خود فراهم آورده است. همچنین برای این سری از محصولات امکان نصب تجهیزات متفاوتی , بسته به انتخاب مشتری فراهم است . 

جهت گسترش و توسعه خط تولید جدید می باخ شرکت مرسدس بنز شروع به انتشار شکلها و طرحهای جدیدی برای معرفی این شرکت به عنوان نماینده ای از برند هایی همچون Maybach heir Ulrich Schmid-Maybach و golfer Nick Faldo کرد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.