بهمن خودرو

BAHMAN KHODRO

تاسیس: ۱۳۳۱

ایران

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

«گروه بهمن» در سال 1331 تحت عنوان «شرکت سهامی ایران خلیج‌کو» با سرمایه‌ی اولیه 600 هزار ریال با نوع فعالیت حمل‌و‌نقل از جمله حمل‌و‌نقل دریایی و حق‌العمل‌کاری نمایندگی‌های تجاری، تاسیس و شروع به‌کار نمود.

این شرکت از سال 1338 اقدام به مونتاژ وانت سه‌چرخ مزدا با ظرفیت 200 کیلوگرم نمود و سپس در سال 1350 با افزایش سرمایه، حوزه فعالیتش را به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های مزدا تغییر داد.

در این سال نام شرکت به کارخانه اتومبیل‌سازی «مـزدا» تغییر یافت. بعد از آن در سال 1363 وانت مزدا 1600 سی‌سی نیز به انواع تولیدات شرکت اضافه شد و نام شرکت به «ایران‌وانت» تغییر یافت. در سال‌های· 66- 65، شرکت به مونتاژ وانت مزدا 1800 سی‌سی پرداخت و از اواخر سال 1372 در پی واگذاری سهام به بخش خصوصی، دگرگونی قابل‌ملاحظه‌ای در روند فعالیت‌های شرکت به‌وجود آمد و حوزه‌ی فعالیتش، با هدف تنوع‌بخشی در تولید محصولات، به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های‌ مزدا و خودروهای سواری مزدا تغییر یافت.

در تاریخ 28/4/1378 و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و با تغییر اساسنامه، نقطه عطف دیگری برای شرکت محقق شد و با تغییر نام آن به «گروه بهمن» به عنوان یک هلدینگ، حوزه فعالیت‌هایش را به حوزه‌های تولیدی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری گسترش داد.

در سال 1383، گروه بهمن با هدف تولید کامیون‌های سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و مینی‌بوس، با تاسیس شرکت بهمن‌دیزل و تولید کامیونت‌هایی تحت برند ایسوزو ژاپن پا به عرصه‌ی تولید خودروهای تجاری نهاد و پس از مدت کوتاهی سهم عمده بازار این نوع خودروهای تجاری را در اختیار گرفت و افتخاراتی نظیر خودروساز نمونه و یکی از صد شرکت برتر کشور را کسب کرد.

در سال 1384 گروه بهمن با راه‌اندازی خط مونتاژ خودروی سواری پاجرو دو دیفرانسیل تحت برند میتسوبیشی ژاپن وارد بازار خودروهای SUV شد و در سال 1385 به منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور، اولین سری از خودروهای ون مسافربری را با نام نارون تولید نمود.

گروه بهمن در سال 1386 در راستای توسعه و گسترش محصولات خود همگام با فناوری روز جهان، تولید مزدا 3 را آغاز کرد. در همان سال و به‌منظور تنوع‌بخشی در سبد محصولات، با تأسیس مرکز کاربری‌سازی، طراحی و تولید انواع کاربری کامیونت‌های ایسوزو را در دستور کار قرار داد.

در سال 1386 شرکت سیبا موتور تاسیس شد که در حال حاضر دو گروه بزرگ صنعتی کشور، گروه بهمن و تراکتورسازی ایران، سهامداران این شرکت می‌باشند. تولید و فروش انواع کِشنده‌های تک‌محور و جفت‌محور و کامیون‌های سنگین و نیمه‌سنگین از محصولات این شرکت است.

گروه بهمن در ادامه روند رو به رشد خود، در سال 1388 موفق شد وانت دوکابین‌ کاپرا را در دو مدل تک‌ و دو دیفرانسیل و همچنین مینی‌بوس ایسوزو ژاپن با نام سحر را تولید کند و در سال 1389 مزدا 3 جدید را همگام با دیگر کشورهای جهان به بازار ارائه کرد.

در سال 1391 گروه بهمن با عرضه خودروهای مزدا 2، مزدا 3 جدید، کامیون ایسوزو مدل  FVR، وانت تک‌کابین کاپرا، مزدا 3 با موتور 1600، کشنده J6 و سواری آسا موفقیت‌های خود را در عرصه صنعت خودرو استمرار بخشید.

در سال 1393 خودروهای وانت کارا 1700 سی‌سی، سواری آسا B50F با موتور 1800 سی‌سی، مینی‌وانت کارو و در حوزه خودروهای تجاری، کامیونت شیلر 6تن، کمپرسی شاسی J6، شاسی‌بلند لندمارک، مینی‌بوس مکسوس به سبد محصولات این شرکت  اضافه شد.

این شرکت با اجرای پروژه احداث پالایشگاه نفت فوق‌سنگین قشم به منظور تولید قیر و سایر فرآورده‌های نفتی پا به عرصه صنعت نفت نهاده است. همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مالی با شرکت در عرضه‌های اولیه سهام جدید و خرید سهام شرکت‌های بنیادین و حضور موثر در  واسطه‌گری‌های مالی با کسب سودآوری بالا به فعالیت خود همانند دوره‌های گذشته جهت برآورده کردن منافع ذینفعان ادامه می‌دهد.

گروه بهمن با تمام تلاش سعی دارد با اتخاذ راهبردهای مناسب، سیاست‌های کارآمد و اقدامات به موقع، رشد و توسعه خود را تضمین نماید. در همین راستا با راه‌اندازی خطوط تولید انواع مختلف خودروهای مورد نیاز کشور و منطقه، انواع شاسی، تولید قطعات صنعتی و ریخته‌گری، انواع موتورسیکلت، دوچرخه و انجام فعالیت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری مختلف، موفق به اخذ رکوردهای کم‌نظیری گردیده است.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.