دوج

DODGE

تاسیس: ۱۹۰۰

آمریکا

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

دوج (به انگلیسی: Dodge) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که در سال ۱۹۰۰ توسط جان فرانسیس داج و هوراس الجین دوج تاسیس شد. این شرکت امروزه از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی کرایسلر به‌شمار می‌آید.

شرکت دوج هم‌اکنون تولیدکننده خودروهای مینی‌ون و اس‌یووی است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آبرن هیلز، میشیگان قرار دارد. پس از خریداری شرکت کرایسلر، توسط شرکت فیات، دوج نیز به فیات واگذار گردید و در حال حاضر توسط شرکت ایتالیایی فیات، مدیریت می‌شود.

تاریخچه

این شرکت اتومبیل سازی در سال 1900 توسط دو برادر دوچرخه ساز به نامهای جان داج و هوراس دوج در شهر دترویت در میشیگان تاسیس شد.

ماسل کار

دوج در سالهای 1968 تا 1974 خودروهایی در کلاس ماسل کار تولید کرد.

یک ماسل کار (یا خودروی عضلانی)، در کامل‌ترین تعریف یک خودروی سایز متوسط، چهار نفره، دارای توانایی‌هایی حرکتی در حد مشخص، مجهز به یک موتور وی-8 بلوک بزرگ و صد البته یک قیمت مناسب به طوری که قابل ابتیاع توسط اکثر افراد جامعه بوده و مثل بسیاری از خودروهای اسپرت منحصر به قشر خاصی از جامعه نباشد.

اکثر این خودروها روی مدل‌های تولید عادی پایه گذاری شده‌اند. البته این خودروها به طور معمول جزو ماسل کار قرار نمی‌گیرند. حتی هنگامی که مجهز به موتور وی-8 باشند. اگر خودروی مورد نظر از نظر عملکرد در سطح بالایی قرار داشته باشد آنگاه جزو این دسته از خودروها قرار می‌گیرد.


تعریف دقیق تنها شامل خودروهای سایز متوسط می‌شود. در واقع تا سال 1964 از مدل‌های سایز متوسط خبری نبود. قبل از آن سازندگان با افزایش قدرت و توانایی‌های مدل‌های فول سایز، آنها را تبدیل به ماسل کار می‌کردند. به همین خاطر در ابتدا خودروهای فول سایز تقویت شده توسط این کمپانی، ماسل کار نامیده می‌شدند.

علاوه بر مدلهای فول سایز و سایز متوسط مدلهای کوچکی هم بودند که توانایی‌های خود را به رخ بقیه می‌کشیدند. این مدلهای جدید به اصطلاح پونی کارز نام گرفتند (که به معنی اسب کوچک می‌باشد) این خودروها تنها در صورتی جزو دستهٔ ماسل کارز قرار می‌گیرند که توانایی‌های انها در بالاترین حد ممکن و در حد ماسل کارهای واقعی باشد.

اگرچه خودروهای لوکسی نیز وجود داشتند که به علت عملکرد فوق العادهٔ موتور و لوازم انها در مقابل ماسل کارز حرفهایی برای گفتن داشتند ولی با این حال جزو این گروه قرار نمی‌گیرند.

خودروهای اسپرت دو نفره مثل شورلت کوروت و فورد تاندربرد MUSCLE CARS نیستند به خاطر قیمت بالا و ماهیت متفاوتشان از بقیهٔ خودروها. تنها استثنا AMC AMX است که مدل ارزان قیمتی بوده و بر اساس مدل جاولین شکل گرفته‌است.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.