مزدا

MAZDA

تاسیس: ۱۹۲۰

ژاپن

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال 2006 حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند.

نام‌گذاری

جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا که علاقه ویژه‌ای به آئین زرتشت داشته‌است با الهام از اهورامزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر محصولات خود گذاشته است. این شرکت در داخل ژاپن به نام ماتسودا شناخته می‌شود و بیشتر ژاپنی‌ها از جنبه دیگر نام مزدا بی‌اطلاعند. بر پایه اظهارنظر سایت مزدا دلیل نام‌گذاری این شرکت این طور بیان شده‌است: «نام شرکت مزدا برگرفته از نام اهورامزدا خدای اولین تمدن‌های غرب آسیا است. ما اهورامزدا را به خدای خرد، اندیشه و هماهنگی تفسیر کردیم. به عنوان منشاء هر دو تمدن شرقی و غربی و همینطور به عنوان نمادی از فرهنگ خودرو. این آمیختگی از تمایل به دستیابی به صلح جهانی و توسعه صنعت خودرو انجام شد.

تاریخچه

شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال 1920 پایه گذاری شد و از سال 1931 به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار نمود. اولین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا360 در سال 1960 وارد بازار شد. مزدا انژکتور دو گابن از سال 1386 وارد بازار ایران شد.

مزدا در ایران

اتومبیل‌های سواری و وانت‌های مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. مزدا 929 کوپه به یکی از اتومبیل‌های کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانت‌های مزدا نیز از آن زمان تاکنون در ایران مورد استفاده بوده‌اند.

گروه بهمن از سال 1338 به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت 200 کیلوگرم و پس از آن از سال 1350 به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های مزدا شامل مدل‌های 1000 و مدل 1600 پرداخته‌است.

این شرکت از آن زمان (با نام‌های شرکت اتومبیل سازی مزدا و ایران وانت) به مونتاژ خودروهای مزدا ادامه داده و از سال 1378 سواری مزدا 323F و 323SL را تولید نمود. سپس با عرضهٔ سواری مزداFL 323 تا سال 1386 در پنج تیپ و با موتور 1600 سی‌سی توانست فروش خود را گسترش دهد و خط مونتاژ سواری محبوب مزدا 3 با موتور 2000 سی سی را از شرکت ژاپنی گرفته و آن را در سه تیپ ارائه کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.