میتسوبیشی

MITSUBISHI

تاسیس: ۱۸۷۰

ژاپن

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

میتسوبیشی، (به ژاپنی: 三菱グループ) شرکت خوشه‌ای ژاپنی است، که مالکیت شمار زیادی از شرکت‌های فعال در صنایع مختلف را برعهده دارد.



تاریخچه

شرکت میتسوبیشی در ابتدا در قالب یک شرکت حمل‌ونقل، توسط ایوازاکی یاتارو (1834-1885) در سال 1870 تاسیس شد. میتسوبیشی به معنای سه لوزی (الماس) است.

هم‌اکنون شرکت‌های تابعه میتسوبیشی، در عرصه‌های معدن، کشتی‌سازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، صنعت خودروسازی، املاک و مستغلات ، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی فعالیت می‌نمایند.

از شرکت‌های زیرمجموعه میتسوبیشی می‌توان به: گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی، میتسوبیشی کورپوریشن، صنایع سنگین میتسوبیشی، نیکون، شرکت آساهی گلس، نیپون اویل، میتسوبیشی الکتریک، میتسوبیشی کمیکال، جی‌اکس هولدینگز، میجی یاسودا لایف، میتسوبیشی استیت، توکیو مارین، میتسوبیشی پیپر، چیودا کورپوریشن، کیرین، میتسوبیشی فیزو، میتسوبیشی متریالز، نیپون یوسن، میتسوبیشی لجستیک و میتسوبیشی موتورز اشاره کرد.

شرکت میتسوبیشی در جریان جنگ جهانی دوم از اسرای نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به عنوان نیروی کار اجباری استفاده می‌کرد.


 شــــرکــــت خودروسازی میتسوبیشی در سال 1870 توسط Yataro Iwasaki به وجود آمد. این شرکت در ابتدای تاسیس یک شرکت کشتیرانی بود و لذا در همان سال وارد تجارت زغال‌سنگ برای سوخت کشتی‌هایش شد و همچنین به تعمیر و نگهداری کشتی‌های قدیمی نیز می‌پرداخت.

شرکت در سال 1881 موفق به خرید یک معدن زغال سنگ شد چراکه در آن زمان سوخت گرانی محسوب می‌شد. شرکت میتسوبیشی علاوه بر این در صنایع بانکداری، بیمه، گمرک و کارهای تجاری دیگر نیز فعال بود و لذا نقش کلیدی در صنایع ژاپن داشت.

با شروع جنگ جهانی دوم، میتسوبیشی به تولید هواپیماهای جنگی نیز پرداخت. شرکت میتسوبیشی به عنوان تولیدکننده خودرو کار خود را در حوزه خودروسازی عملا در سال 1917 آغاز کرد و در همان سال خودروی مدل A را معرفی و عرضه کرد که به منزله اولین سری خودرو در ژاپن محسوب می‌شد و پس از آن خودروی Saden که براساس خودروی فیات 3 ساخته شده بود، به بازار عرضه شد که با استقبال خوبی مواجه شد.

در سال 1934 شرکت میتسوبیشی با شرکت هواپیمایی میتسوبیشی ترکیب شد و به کارخانه‌ای عظیم در ژاپن تبدیل شد. در سال 1953 خودروی میتسوبیشی 500 نیز تولید شد. در طی این دهه شرکت میتسوبیشی موفق به تولید 75000 خودرو در سال شد.

از سال 1970 شرکت با تغییر در استراتژی‌هایش تصمیم به افزایش صادرات گرفت به طوری که در سال 1971 خودروی گالانت را به طور گسترده به آمریکا صادر کرد و پس از آن نیز این خودرو به استرالیا صادر شد.

در طی سال‌های 1973 تا 1978 میتسوبیشی توانست محصولاتش را به بازارهای اروپا نیز صادر کند. میتسوبیشی در سال 1980 موفق به تولید یک میلیون خودرو در سال شد. در سال 1989 میتسوبیشی موفق شد تولید خود را به 1.5 میلیون در سال برساند و در سال 1990 خودروی معروف پاجرو Pajero را نیز به تولید انبوه رساند.

در طی 100 سال اخیر مجموعه شرکت‌های میتسوبیشی علاوه بر این که در ژاپن از صنایع عظیم و برجسته به شمار می‌آید، در دنیا نیز با تاسیس شرکت‌های چندملیتی عظیم در کشورهای مختلف بسیار شهرت دارد و امروزه با بیش از 80 کشور جهان داد و ستد تجاری دارند.

مجموعه شرکت‌های میتسوبیشی امروزه بیش از 500 شرکت نه‌تنها در زمینه خودرو که در زمینه‌های مختلف صنعتی و تجاری مثل صنایع هوایی، فلزات سنگین، گمرک، بیمه، بانکداری و حتی صنایع غذایی دارد و در سراسر دنیا فعال است.


 

 

 
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.