۲۰۱۲ - ۲۰۱۶ . نسل سوم

هیوندایی   ::   سانتافه

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۶۸۹میلی متر

طول

۴۶۸۹میلی متر

عرض

۱۸۸۰میلی متر

کلاس بدنه

شاسی بلند

وزن

۱۶۴۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۲۳۵۹سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۹۰اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۱۹۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۱۰/۹ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۰/۲لیتر در صد کیلومتر

سانتافه از سال ۲۰۰۰ وارد بازارهای جهانی شده است. هیوندای، در سال ۲۰۱۳، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت، با نام‌های SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد. مدل سانتافه اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط به‌حساب می‌آید و با دو ردیف صندلی و گنجایش ۵ سرنشین ارائه شده است. نمونه دیگر سانتافه که گرند سانتافه نام دارد، دارای ابعاد بزرگ‌تر و فاصله محورهای طولانی‌تر و ظرفیت ۷ نفر (دارای سه ردیف صندلی) ارائه شده است. همان‌طور که می‌دانید مدل ix۵۵ وراکروز چندی پیش از گردونه تولیدات هیوندای حذف شد و مدل گرند سانتافه در خط تولید SUV فول سایز هیوندای با نام ix۴۵ قرار گرفت و این مدل جایگزین برادر بزرگ‌تر خود، یعنی وراکروز گردید. سانتافه‌های وارد شده به ایران، بیشتر از گونه اسپرت هستند اما به تازگی مدل ۷ نفره این خودرو وارد بازار ایران شده است. همچنین فیس لیفت جدید سانتافه که بیشترین تغییرات را در نمای ظاهری داشته است نیز تحت مدل ۲۰۱۶ این روزها وارد بازار ایران شده است.

طراحی بدنه

سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می‌برد، در نمای جلو اولین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره ۶ ضلعی معروف هیوندای می‌باشد که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز دیده بودیم و به نوعی امضای طراحان هیوندای به شمار می‌رود. در کنار آن چراغ‌های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد یافته‌اند، قرار دارند که در خود مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن، HID و LED ‌های مخصوص روز را جای داده‌اند ضمن اینکه چراغ‌های مه‌شکن نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو شکل گرفته‌اند. سپر از طرحی زیبا و کاملاً هماهنگ با پیکره‌ی خودرو برخوردار می‌باشد که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌اند.

در نمای جانبی خط برجسته‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته است به همراه شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل طرحی زیبا و فرمی دینامیک به خودرو داده‌اند. البته رینگ‌های ۱۸ اینچی سانتافه نیز به زیبایی این قسمت افزوده است.

طراحی عقب نیز با چراغ‌های کشیده و زیبایی که همانند قسمت جلو است و درب صندوقی که خطوط به کار رفته بر روی ان طراحی این قسمت را از سادگی خارج کرده و طرحی زیبا به آن بخشیده ضمن اینکه از طرح زیبای سپر و اگزوز دوقلو خودرو نیز به سادگی نمی‌توان گذشت. در مجموع سانتافه از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است که ایراد گرفتن از آن بسیار سخت است. در مجموع سانتافه از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است که ایراد گرفتن از آن بسیار سخت است.

هیوندای، سانتافه جدید را در ۲ گونه اسپرت و معمولی(گرند) تولید می‌کند. مدل اسپرت ۵ نفره بوده و فاصله محورهایش از مدل معمولی کمتر است.

تغییرات مدل فیس لیفت (مدل ۲۰۱۶)

 همان طور که در معرفی خودروی سانتافه گفته شد، کمپانی هیوندای، فیس‌لیفت جدید سانتافه را در سال ۲۰۱۵ در کره جنوبی به نمایش گذاشت. این خودرو بیشترین تغییرات را در بخش ظاهری داشته است. جلوپنجره نسل قبلی سانتافه از پنج میله کروم تشکیل می‌شد حالا این پنج میله به سه میله ضخیم کاهش پیداکرده است. چراغ‌های جلوی جدید و چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های مه شکن جدید و رینگ‌های خاکستری ۱۰ پره بخش‌های جدید این خودرو هستند.

هیوندای در کنار بهبودهای ظاهری، شاسی این خودرو را تقویت کرده است. با توجه به این‌که شاسی جدید با استفاده از فولاد مقاومی دوباره طراحی‌شده انتظار داریم که این خودرو نتایج تست تصادف بهتری را ثبت کند. سانتافه جدید ویژگی‌های امنیت جدیدی نظیر چراغ‌های متصل و پویا، مانیتور ۳۶۰ درجه ای اطراف، ترمز خودکار اضطراری، رانندگی خودکار و ایمن در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند و پیشرفته، تشخیص نقاط کور و… به مشخصات خود اضافه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی پریمیوم JBL اشاره کرد.

کابین و امکانات رفاهی

با باز کردن درب خودرو اولین موردی که جلب توجه می‌کند نوشته سانتافه بر روی رکاب‌ها و درب‌ها می‌باشند که حس خوبی به بیننده القا می‌کنند. طراحی کابین زیبا و مدرن می‌باشد که مانند دیگر محصولات هیوندای از خطوط شکسته و اشکال هندسی تشکیل شده است.

طراحی برخی قسمت‌ها از جمله کیلومتر شمار و دریچه‌های هوا ما را به یاد دیگر محصولات این کمپانی کره‌ای می‌اندازد. غربیلک فرمان نیز زیبا و هماهنگ با کابین شکل گرفته و دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی و نمایشگر چند منظوره بر روی آن قرار دارد. دست دنده و روکش صندلی‌ها از جنس چرم می‌باشند که کیفیت مناسبی دارند، اما در مقابل قسمت‌هایی که در آن‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.
یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های طراحی یک کراس‌اوور، SUV و خودروهای اصطلاحا شاسی‌بلند، چگونگی جایگیری ادوات داخلی، چیدمان و طراحی جزئیات است. ایجاد فضاهای کاربردی و رعایت اصول ارگونومی برای راحتی بیشتر در سفرهای داخل و خارج شهری، از مهم‌ترین اهداف طراحان کابین (Interior Designer) در خلق یک خودروی جدید است. اصول ارگونومی در داخل کابین سانتافه به خوبی رعایت شده و به همین منظور کار با ادوات داخل خودرو راحت است.

در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین صفحه نمایشگر، کلید فلاشر، سیستم تهویه مطبوع قرار دارد ضمن اینکه در پشت دسته دنده نیز دو جا لیوانی وجود دارد. نمایشگر ۴.۲ اینچی لمسی روی کنسول جلو از کیفیت بالایی برخوردار است و نمونه ۸ اینچی به همراه سیستم صوتی اینفینیتی هم برای این مدل قابل سفارش است. البته مانیتور بعضی سانتافه‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس و عمان با نمونه عادی تعویض می‌شود و متاسفانه در کشور با عنوان سفارشی عرضه می‌شود.

فضای کابین هم برای سرنشینان جلو و هم عقب عالی بوده و هیچ کمبودی از نظر فضای پا و بالای سر برای سرنشینان وجود ندارد ضمن اینکه صندلی‌های راحت و ارگونومیک سانتافه نیز به راحتی سرنشینان می‌افزاید. سانتافه توانایی حمل هفت سرنشینان را دارد (در مدل ۷ نفره) که صندلی‌های انتهایی به خوبی در صندوق خودرو جا سازی شده‌اند ضمن اینکه برای سرنشینان آن دریچه سیستم تهویه با تنظیم شدت هوا نیز وجود دارد.

از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی سانتافه با تیپ‌های زیاد و البته گیج‌کننده به داخل کشور راه یافته است، مدل مدل پایه این خودرو دارای تجهیزات رفاهی نظیر کروز کنترل، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، درب صندوق برقی، پدال پایی ترمز دستی، سیستم eco برای کاهش مصرف سوخت، وجود جک‌های هیدرولیکی برای کاپوت و درب صندوق، کامپیوتر سفری، نمایشگر چند منظوره، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل با سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، روکش چرم صندلی‌ها، شیشه‌ها و آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سیستم تهویه همراه با دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب با قابلیت فعال و غیر فعال می‌باشد که در مدل‌های فول امکاناتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، گرمکن صندلی های عقب، سیستم اتو پارک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های برقی همراه با حافظه، تعداد بیشتر ایربگ ها، ترمز دستی به صورت الکترونیکی و تنظیم نرمی فرمان در ۳ حالت و … نیز وجود دارد.

مشخصات فنی

هیوندای سانتافه در بازار ایران دارای پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه به حجم ۲.۴ لیتر می‌باشد. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۷۶ اسب‌بخار و ۲۳۵ نیوتن متر در دورهای ۶۰۰۰ و ۳۷۵۰ دور در دقیقه ایجاد کند. این قدرت توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میابد. البته در بازارهای جهانی سانتافه با موتور ۲.۴ لیتر از نوع GDI با قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار عرضه شده است که این مدل هم به تازگی توسط وارد کننده های داخلی به بازار ایران راه یافته است. گفتنی است، این خودرو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو و در صورت تمایل با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

اگر تجربه رانندگی با سانتافه نسل قبل را داشته باشد، حتما هماهنگی گیربکس و موتور را خوب به یاد دارید و کشش و شتاب مناسبش را تجربه کرده‌اید. اما‌ این ذهنیت مثبت شما با راندن نسل جدید کمی ‌تغییر خواهد کرد زیرا دیگر خبری از آن پیشرانه ۳.۵ لیتری پر توان در سینه سانتافه نیست زیرا هیوندای به منظور کاهش مصرف سوخت قابلیت‌های فنی سانتافه را فدا کرده است. به همین دلیل نباید انتظار شتاب اولیه بالای را داشته باشد چراکه گیربکس ۶ سرعته‌ این خودرو دقیقا به منظور کاهش مصرف سوخت برنامه‌ریزی شده است. البته با این حال هنوز هم مصرف سوخت هیوندای سانتافه چیزی در حدود ۱۲.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری (۱۱.۱ لیتر در سیکل ترکیبی) است که اگر در کلانشهرها زندگی می‌کنید، شاید برایتان مشکل‌ساز باشد.
اما در بحث کیفیت سواری باید گفت نسل جدید خودروی راحت‌تر و بی‌صداتری است. راحتی سواری و عایق بندی کابین نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است. در طراحی سیستم تعلیق سانتافه جدید، راحتی سرنشینان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و در سانتافه جدید خبری از تکان‌ها و سر و صداهای اتاق که در سانتافه قدیمی‌ دیده می‌شد، نیست. فرمان در ۳ حالت نرمال، کامفورت و اسپرت تنظیم می‌شود. هم‌چنین با فشردن دکمه ECO ACTIVE در کنار فرمان، همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند. سیستم HAC در عبور از سربالایی‌ها به کمک راننده می‌آید و در مسیرهای آفرودی، سامانه DBC اجازه نمی‌دهد دور موتور از حد خاصی بیشتر بالا رود.

ایمنی

تجهیزات ایمنی مورد استفاده در این خودرو عبارتند از: هفت عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به منظور پایداری بیشتر و جلوگیری از سرخوردن، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی ترمز نیرو (EBD). همچنین یک سیستم تشخیص نقاط کور به منظور جلوگیری از حوادث وجود دارند که فراتر از نیاز شما به امور رانندگی توجه می‌کنند. با این حال اگر یک حادثه رخ دهد نباید زیاد نگران باشید چراکه سانتافه ۲۰۱۵ در برابر ضربه به سرنشینان بسیار مقاوم بوده و در تست‌های تصادف انجام شده توسط ترافیک بزرگراه اداره ملی ایمنی (NHTSA) و موسسه EURONCAPاروپا، بالاترین رتبه یعنی ۵ ستاره کامل ایمنی را به دست آورده است. همچنین در تست موسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، با بالاترین امتیاز در تمام آزمون‌های صورت گرفته سربلند بیرون آمده است. بنابراین از نظر ایمنی هم می‌توانید روی سانتافه۲۰۱۵ جدید حساب ویژه ای باز کنید.

جمع بندی

بایستی پذیرفت هیوندای و کیا مانند چند سال گذشته خودرسازان کوچکی نیستند و امروزه تا جایی پیش رفتند که می‌توانند غول‌های صنعت خودروسازی را نیز به مبارزه دعوت کنند و حتی گاهی آن‌ها را به چالش بکشند! در مجموع هیوندای سانتافه خودرویی می‌باشد با طراحی ظاهری و داخلی زیبا، تجهیزات خوب و مناسب به ویژه در مدل‌های فول، کیفیت سواری راحت، هندلینگ خوب، عملکرد مناسب موتور و گیربکس، فضای بزرگ و راحت و همچنین نکات منفی همچون کند بودن گیربکس در معکوس دنده‌ها و قیمت بالای آن در بازار داخلی (که البته این روزها گریبان‌گیر تمام خودرو‌های موجود در بازار شده است). اگر به دنبال یک خودروی شاسی‌بلند با حسی شبیه به خودروهای سواری هستید و البته از آن انتظار آفرود و بیابان‌گردی را نداشته باشید، هیوندای سانتافه می‌تواند انتخاب قابل قبول در بازار کشور باشد. طیف متنوع آپشن های نصب شده روی سانتافه جدید ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ،‌به شما قدرت خرید با هر بودجه ای بین ۱۸۲ تا ۲۲۰ میلیون را می دهد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.