۷ (7)

دی اس (DS)

تيـپ‌‌ها

۲۰۱۷

نسل اول

برند لوکس گروه پژو سیتروئن در مراسمی در پاریس از یک محصول جدید رونمایی کرد. این خودرو که DS ۷ Crossback نام گذاری شده، در اتوشوی ژنو نیز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

این خودرو در سگمنتی جای می گیرد که رقبای تثبیت شده ای مثل ب ام و X۳، آئودی Q۵ و مرسدس GLC حاضر هستند.
در نمای جلو این شاسی بلند لوکس فرانسوی شباهت های زیادی با کانسپت DS Drive که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، دارد. در نمای عقب نیز چراغ های کشیده یادآور نماینده DS در نمایشگاه ژنو سال گذشته یعنی کانسپت اسپورت و الکتریکی E-Tense هستند.

جالب اینکه در این بخش شباهت های کلی با محصولات رنو از جمله مگان دیده می شود.

با وجود طراحی جذاب و زیبا، DS 7 Crossback در برابر رقبای قدرتمند آلمانی چندان هیجان انگیز دیده نمی شود. اما به عنوان یک آلترناتیو کمی گران قیمت تر برای پژو 5008 بسیار جلب توجه می کند.

طراحی داخلی این خودرو گویی از اصول اولیه معماری فرانسوی الهام گرفته شده و در عین سادگی، مدرن به نظر می رسد. بدون شک صفحه نمایش غول پیکر 12 اینچی که در وسط داشبورد نصب شده یکی از ویژگی های اصلی کابین این شاسی بلند لوکس فرانسوی محسوب می شود.

نشان دهنده های آنالوگ پشت فرمان نیز جای خود را به یک صفحه دیجیتال بزرگ داده اند.

شاسی بلند جدید DS همانند پژو 3008، 5008، سیتروئن C4 پیکاسو و گرند پیکاسو بر روی پلت فرم EMP2 ساخته شده است. اما با وجود این برای هندلینگ بهتر، در قسمت عقب همانند سدان پژو 508 از سیستم تعلیق چند میله ای مستقل بهره می برد.


در بخش پیشرانه، فرانسوی ها دست پر وارد میدان شده و طیف نسبتا وسیعی از انواع موتورهای کم مصرف اما قدرتمند را برای شاسی بلند جدید خود در نظر گرفته اند.

در مدل پایه، DS 7 Crossback با یک موتور 1.5 لیتری HDi (دیزلی) به قدرت حدودا 130 اسب بخار ارایه می شود؛ وظیفه انتقال نیرو را نیز یک گیربکس 8 دنده خودکار که احتمالا توسط آیسین توسعه یافته، بر عهده خواهد گرفت.

افرادی که نیازمند قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ موتور 2 لیتری BlueHDI بروند. این موتور توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد.

علاوه بر موتورهای دیزلی اشاره شده، این اتومبیل با دو موتور بنزینی به حجم های 1.3 و 1.6 لیتر نیز قابل انتخاب خواهد بود. نمونه 1.3 لیتری Puretech قدرتی در حدود 130 اسب بخار داشته و نمونه 1.6 لیتری توربو در دو نسخه توانایی تولید 177 و 221 اسب بخار قدرت را دارد.

طبق اطلاعات موجود شاسی بلند جدید DS همانند پژو 3008 در ابتدا به صورت دیفرانسیل جلو به بازار می آید. آنطور که اعلام شده در سال 2019، نسخه هیبریدی این خودرو با قدرتی معادل 300 اسب بخار معرفی خواهد شد.

با توجه به حضور برند DS در ایران و مشخصات فنی DS7 به نظر می رسد که می توانیم شاهد عرضه این مدل در ایران نیز باشیم
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.