۶ (6)

دی اس (DS)

تيـپ‌‌ها

۲۰۱۴ - ۲۰۱۷

نسل اول

کمپانی DS مدتی است با افتتاح نمایندگی رسمی در در کشورمان اتومبیل های این برند را منطبق بر استانداردهای شرکت فرانسوی عرضه می کند و هم اکنون مدل DS ۶ پرفروش ترین محصول DS در ایران است. اگر تمایل به خرید یک دستگاه DS۶ دارید راهنمایی هایی که در پی می آید. آگاهی های لازم را به شما خواهد داد. نمونه مورد بررسی مدل ۲۰۱۶ است.

طراحی ظاهری:

چراغ های جلو به شکل بومرنگ بوده  که جلو پنجره 6 ضلعی کرومی آن به داخل چراغ ها رفته است. نوشته DS به شکل خاصی روی جلو پنجره جلوه می کند. چراغ های روشنایی روز به صورت نواری در بالای این بخش خودنمایی می کند. خطوط روی کاپوت با هنرنمایی  طراح از بالای جلو پنجره به شیشه جلو ختم می شود که چهره خودرو را عضلانی نشان می دهد.

از نکات جالب چراغ های جلو، عدسی زنون داخل آن بوده که با چرخش فرمان حتی در سرعت های پایین تغییر زاویه داده تا سطح بیشتری از جاده در پیچ را با زاویه 75 درجه روشن کند . حتی مه شکن مورد نظر در پیچ نیز به کمک آمده و با روشن شدن، امنیت خاطر در پیچیدن را فراهم می کند. ابعاد شیشه جلو بزرگ تر از خودروهای هم رده قیمتی خود بوده  که دیدی عالی برای راننده ایجاد می کند و فرم باز و بسته شدن برف پاک کن ها جلو که روی یکدیگر جمع می شوند نشان از این است که فرانسوی ها خود را خاص تر از بقیه می دانند.

نمای کناری بسیار گیراست، به طوری که آیینه ها با پایه کرومی و رنگ مشکی متالیک قاب دلربا بوده و نصب شدن آنها روی بدنه باعث شده با وجود شیشه لچکی روی درهای جلو، دید کناره ها بسیار بیشتر شود. رینگ های آلومینیومی طرح الماس 5 پره به شکل پره های توربینی است. از نکات مثبت ، استفاده از پلاستیک مشکی رنگ  در زیر سپرها ، رکاب و دور گلگیرها بوده که علاوه بر ایجاد تضاد و زیبایی باعث شده موقع تصادف آن قسمت به راحتی تعویض شود و جزء بدنه برای صافکاری و افت قیمت حساب نشود.

چراغ های عقب ترکیبی از LED و نوار نئون قرمز رنگی است که داخل نوار کرومی را احاطه کرده و در شب جلوه ای 3 بعدی و زیبا دارد.رفتن به سمت در راننده با روشن شدن چراغ زیر آینه کناری و داخل خودرو همراه بوده که سیستم خوش آمد گویی محسوب می شود.

طراحی داخل:

فضای داخل از صندلی ها، درها، داشبورد و کنسول ها همگی با چرم درجه یک ناپا دو رنگ مشکی و نسکافه ای پوشانده شده و بوی آن مدهوش کننده است. استفاده از آلومینیوم مات در قاب فرمان، سردنده، دستگیره درها، کنسول مرکزی و دور دریچه های تهویه جلوه زیبا و خاصی به خودرو داده است. هم چنین از پلاستیک ها با طرح فیبر کربن در درها و پنل مانیتور سیستم صوتی استفاده شده که کیفیت بالایی دارد. نورپردازی فضای پا سرنشینان جلو به همراه نور قرمز رنگ داخل درها که موقع حرکت در شب نیز روشن بوده  جلوه ای بی نظیر به آن می بخشند.

پلت فرم خودرو محصول مشترک گروه PSA بوده  که در خودروهای دیگر نظیر پژو 3008  وDS5 استفاده شده است.

 با وجود جثه کوچک تر نسبت به رقبا ، فاصله محوری 2732 میلی متری فضای خوبی را برای سرنشینان به وجود آورده و 10 درجه بیشتر زاویه پشتی صندلی های عقب فضا را دلبازتر کرده است. در صندوق عقب به صورت برقی باز شده و با داشتن حجم مناسب 500 لیتری که با خوابانیدن صندلی های عقب ، فضای کافی را برای سفر خانوادگی در اختیار می گذارد . ماساژور صندلی های جلو به همراه گرمکن لذت بی نظیری از رانندگی آرامش بخشی را در زمستان نوید می دهد.

پیشرانه 6/1 لیتری به صورت مشترک با کمپانی ب ام و ساخته شده و با سیستم توربو شارژ، قدرتی معادل یک نمونه  4/2 لیتری تولید می کند که با داشتن سیستم خاموش و روشن شدن اتوماتیک موتور به هنگام توقف (stop/start) مصرف سوخت کمتری دارد. جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت کمپانی Aisin ژاپن است که با داشتن ضرایب دنده منطقی و هماهنگ با پیشرانه ، شتاب قابل قبولی را برای جثه 1525 کیلوگرمی DS6فراهم می کند.

تمامی گشتاورموتور از دور 1400 در دسترس بوده و به طور ثابت تا 4 هزار دور حفظ می شود. جعبه دنده دارای حالت های رانندگی  برف و اسپرت بوده که از خصیصه های خودروهای فرانسوی است. اما این گیربکس ساخت ژاپن بوده و نقایص تعویض دنده و ضربه زدن به اتاق همانند آنچه در پژو 206 است را ندارد و در حالت اسپرت با تعویض دنده در دورهای بالاتر موتور شتاب بهتری خواهد داشت . سامانه فرمان خودرو الکتروهیدرولیک با تنظیم متغیر بوده که کمی نسبت به نمونه برقی سفت تر است.

یکی از مشکلات و بدقلقی های سیتروئن به سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک آن برمی گردد . نمونه ای که در سیتروئن زانتیا تعبیه شده بود که با وجود اینکه اتومبیل مورد اشاره با تنظیم ارتفاع تعلیق بسیار نرم ، سواری و هلدینگ فوق العاده ای ارائه می داد و با تنظیم ارتفاع در مسیرهای سنگلاخ از پس آن برمی آمد ، اما بعد از گذشت 3 تا 4 سال از کارکرد به روغن ریزی افتاده و هزینه سنگینی بابت تعمیر به مالک تحمیل میکرد. اما این سامانه در DS  حذف شده تا ارامش خاطر را برای مالکین فراهم کند.

استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و غیر مستقل  در جلو و غیر مستقل محور پیچشی که در خودروهای امروزی مرسوم است ، سواری با هندلینگ بالایی را به راننده اعطا می کند ، اما کمی خشک بوده که با روح اسپرت و موتور توربو شارژ آن جور است. ترمزهای خودرو به صورت دیسکی در هر چهار چرخ بوده که قدرت بالایی در توقف دارد و اصلا احساس ضعف نخواهید کرد . این خودرو دیفرانسیل جلو بوده که شاید گفته شود برای یک کراس اوور از ناکارامدی ان مخصوصا در جاده های لغزنده محسوب می شود.

اما سیتروئن برای رفع این مورد راهکارهایی در نظر گرفنه است : سود بردن از تایرهای 4 فصل میشلن با حداکثر پایداری  روی آسفالت ، استفاده از کلید دوار در کنار دسته دنده با 5 حالت رانندگی شامل عادی ، برفی، گل و لای، شن و ماسه و خاموش کردن کنترل کشش که ضمن تعامل با سامانه های پایداری الکترونیکی خودرو، مانع از سر خوردن در مسیرهای برفی و لغزنده میشود . سیستم تهویه به صورت دو منطقه ای  برای سرنشینان جلو بوده  و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب تعبیه شده که با داشتن دستگاه تصفیه هوا و پخش کردن یون های منفی در کابین آرامش عجیبی مخصوصا در هوای آلوده این روزها به ارمغان آورده و عایق بندی خوب اتاق صدای مزاحم در ترافیک را از شما دور می کند.

ترمز دستی خودرو الکترونیکی بوده و داشتن کنترل حرکت سربالایی اطمینان بخش است. مانیتور خودرو به اندازه 7 اینچ کیفیت مطلوبی دارد که همراه با سیستم بلوتوث برای موبایل ، پخش موزیک و DVD بوده و کیفیت باندهای سیستم صوتی برای کابین عالیست. ستون  A به خوبی طراحی شده و راننده دید خوبی به اطراف مخصوصا با شیشه های لچکی روی درهای جلو و رادار نقطه کور در آینه های کناری کناری دارد و داشتن سنسور تشخیص فاصله در جلو و عقب همراه با دوربین عقب ، کار را برای انجام پارک راحت می کند . دید شیشه عقب نیز مناسب است . آپشن های دیگر خودرو شامل : بالابر برقی اتوماتیک برای هر 4 شیشه ، آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن ، کروز کنترل به همراه محدود کننده سرعت ، چراغ مطالعه سرنشینان جلو وعقب، سنسور نور و باران و سامانه کنترل باد تایرها هستند.

 نمایندگی DS:

با وارد شدن به نمایندگی فروش آن در انتهای خیابان اندرزگو، کاملا متوجه خواهید شد که طراحی و چیدمان فضای نمایشگاه یک سر و گردن از نمایشگاه خودروهای لوکس دیگری چون مرسدس، ب ام و و لکسوس بالاتر بوده که حتی رینگ های مختلف به همراه چرم های صندلی بر دیوار نمایندگی برای انتخاب مشتری نصب شده است . بخش خدمات پس از فروش آن نیز در خیابان آجودانیه به سرویس های دوره ای را متناسب با استاندارد فرانسه در محیطی حرفه ای انجام می دهند و طبق گفته نمایندگی اگر قطعه ای در انبار موجود نباشد شرکت سازنده متعهد است ظرف مدت 3 روز کاری با پست هوایی مرسوله را ارسال کند . سرویس های دوره ای باید هر 5 هزار کیلومتر انجام شود که شامل تعویض روغن موتور، فیلتر هوا و بسته به نوع مصرف فیلتر تهویه مطبوع است . سرویس اولیه هزینه ای در حدود 400 هزا تومان  و در دوره بعد حدود 600 هزار تومان است که طبق اظهارات نمایندگی باید هر 6 ماه خودرو سرویس شود و با احتساب 2 بار سرویس در سال با تعرفع فعلی هزینه آن حدود 5/1 میلیون تومان می شود.

رقبای DS6:

این خودرو برند لوکس سیتروئن بوده پس اگر قرار است رقبای آن در بازار مشخص شوند باید در ابتدا با اصالت و لاکچری باشند . شاید بتوان از لکسوس NX به عنوان نزدیک ترین رقیب آن نام برد که همانند DS6 برند لوکوس خودرو سازی دیگر یعنی تویوتاست. مقایسه آن از لحاظ قیمت نشان می دهد که بدون اغراق پول دو خودروی DS6 را برای NXباید پرداخت . علاوه بر این با طول بیشتر لکسوس شاید در نگاه اول این برداشت شود که فضای سرنشینان عقب لکسوس برای آن بیشتر است در صورتی که فردی با قد 180 سانتی متری مخصوصا در فضای عقب لکسوس دچار تنگی فضا بوده و سر کاملا با سقف برخورد می کند ، در صورتی که DS6  کاملا ما را متعجب می کند.

اما با مقایسه قیمت ، رقیب آن کولئوس بوده. آن هم طول بیشتری داشته و فضای سرنشینان عقب کمتری دارد ، ولی در عوض فضای کنسول وسط و صندوق آن نسبت به DS  بیشتر بوده و مانیتور مالتی مدیا بزرگتر با سیستم صوتی Bose دارد. رقیب دیگر سانتافه بوده که این روزها   با لقب پرفروش ترین شاسی بلند همچنان خود را یکه تاز می داند. قیمت توسان ، دیگر رقیب DS نیز رشد چشمگیری داشته  و آن هم جزء پرفروش های بازار است ، ولی از لحاظ آپشن نسبت به وزن و جنس مواد داخل اتاق به پای  DS6 نمی رسد.تویاتا C-HR هم با طراحی کوپه- شاسی بلند ، بیشتر خودرویی 2 نفره بوده تا ماشینی برای خانواده  است. DS6 با داشتن گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر در کنار جعبع دنده ژاپنی ، پیشرانه ای با همکاری مشترک ب ام و و حذف سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک ، هزینه های نگهداری و استفاده از آن تا حدودی معقول و منطقی شده است.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.