۳ (3)

دی اس (DS)

تيـپ‌‌ها

۲۰۱۶ - ۲۰۱۷

نیو فیس نسل اول

با شنیدن نام DS ناخود آگاه به فکر خودروی سیتروئن DS۲۱ با طراحی انقلابی و جلوتر از زمان خود می افتیم. یک اتوموبیل موتور جلو که توسط کمپانی سیتروئن، از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ عرضه گردید. این خودرو جهت سامانه تعلیق هیدروپنوماتیک در زمان خود یکی از برترین ها و در حال حاضر ماشینی خاطره انگیز به شمار می آید. DS۲۱ توسط طراح نابغه ایتالیایی یعنی آقای فلامینیو برتونی و مهندس هواشناسی فرانسوی آقای Lufiro Andre طراحی و ساخته شد و نمونه هایی از سیتروئن DS در آن سال ها به کشور ما نیز راه یافت که نمایندگی آن در شرکت سیرمات در تهران واقع شده بود.

این خودرو جوایز ارزشمند متعددی را دریافت کرده و آخرین آن اخذ نشان برترین موتور سال 2017 از سوی مجله بین المللی فناوری موتور بوده است. کوچک ترین، جدیدترین و ارزانترین محصول کمپانی DS که اواخر سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران برای نخستین بار رونمایی شد. یک هاچ بک نیمه لوکس که توسط  «مارک لویید» طراح بریتانیایی در مرکز دیترویت سیتروئن طراحی شده است.سال 2009 برند DS به عنوان زیر مجموعه سیتروئن به مدل های دیگر اضافه شد و شروع به کار کرد. سال 2012 در چین DS به عنوان یک برند تازه به کار ادامه داد و در سال 2015 از سیتروئن جدا گردید و به صورت مستقل به ادامه فعالیت پرداخت؛ اما از فراز و نشیب های کمپانی DS که بگذریم، محصولات این برند طی سالهای حضور در کشورمان مورد توجه بوده اما هنوز هم مسیری سخت را در بازار خودروی کشور و در کنار رقبای کره ای، ژاپنی و اروپایی خویش پیش رو دارد.


طراحی خارجی

طراحی متفاوت DS3 نسبت به دیگر رقبا امتیازی ارزشمند به حساب می آید. چراغ های جلو با طرح ترافیکی خاص اولین نگاه ها را به سمت خود جلب می کند، نزدیک تر که می روید می توانید طرح همیشگی برند DS یعنی خطوط لوزی شکل بالای چراغ ها را روی این مدل هم مشاهده می کنید. دی لایت ها یا چراغ های روشنایی مخصوص روز به صورت عمودی و به طرز زیبایی داخل سپر فرو رفته اند و در جلوی آنها دو عدد مه شکن گرد قرار داده شده که چهره جسور و تهاجمی را به این کوچولوی فرانسوی داده است.

نوار کرومی بزرگ روی سپر که در وسط آن ورودی هوای موتور طراحی شده، به ما یادآور می شود که DS در کنار طراحی اسپرت هم چنان به فکر لوکس جلوه دادن این برند است. طراحان سعی کرده اند با متورم کردن تمام پنل ها و اجزای بدنه، چهره خود را بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهند.

طراحی نمای جانبی در نگاه اول برای این کلاس خودرویی جدید ومتفاوت محسوب می شود. برای سهولت سوار و پیاده شدن سرنشینان عقب، درهای خودرو کشیده و بزرگ طراحی شده که حس یک خودروی کوپه را تداعی می کند. سبک طراحی ستون های خودرو هم از نکات قابل توجه نمای جانبی است. ستون B خودرو به صورت نصفه طراحی شده و ستون C در شیشه عقب کاملا محو شده است. وجود نوار کرومی زیر درها لوکس و اسپرت بودن را به رخ می کشد. نمای عقب خودرو ساده طراحی شده و جذاب ترین بخش آن چراغ های بزرگی است که با چیدمان مربع شکل نوارهای نورانی در داخل آن طرح جالب و زیبایی به وجود آورده است.

طراحی داخلی

همانطور که کمپانی DS در لوکس جلوه دادن نمای بیرونی موفق عمل کرده، هنگام ورود به خودرو به جای لوکس بودن نشانه های اسپرت شدن را مشاهده می کنید و طراحی ساده کابین در لحظه ورود متفاوت از شکل بیرونی است. وجود یک صفحه نمایش لمسی و سه دایره کنترل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع تمام دارایی کابین است. طراحی جذاب نشان دهنده ها و فرمان D شکل و همچنین استفاده از مواد درجه یک در کابین باعث می شود حس خوبی داشته باشید.

گردگیر دسته دنده اندکی دگرگون شده، همچنین طراحان داخلی DS3 تلاش کرده اند اهرم ترمز دستی را در بدترین نقطه ممکن قرار بدهند! نکته ناخوشایند دیگر دسته تنظیم چراغ ها، برف پاک کن و کروز کنترل بوده که دقیقا نمونه استفاده شده در پژو 206 است. فضای سرنشینان در عقب و جلوی خودرو برای این کلاس کاملا قابل قبول است و می توان گفت کابین DS3 یکی از جادارترین ها در این کلاس محسوب می شود وشرایط مناسب و راحتی برای حضور چهار سرنشین فراهم می کند. فضای بار صندوق 285 لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب این فضا به 980 لیتر هم می رسد.

امکانات ایمنی و رفاهی

تجهیزات و امکانات DS3 در سطح قابل قبولی است. امکاناتی مانند: کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی ها، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تهویه خودکار، تصفیه هوا، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک عقب و جلو، کامپیوتر سفری، 6 ایربگ راننده، سرنشینان جلو، جانبیف پرده ای، کول باکس، سیستم اعلام خطر SOS، کمک ترمزاضطراری، سامانه کنترل پایداری ESC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، ضد قفل ترمز ABS، ایزوفیکس، سیستم صوتی قدرتمند با 6 بلندگو، Apple car play، بلوتوث و پورت usb، استفاده از چرم ناپا در صندلی ها و... که این لیست تجهیزات موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از سوی Euro N-CAP، شده است.

آزمایش فنی

وقت آن است که توانایی های این هاچ بک را به چالش بکشیم. خبری از دکمه استارت نیس و پیشرانه را با چرخندان سوئیچ باید از خواب بیدار کنیم. با قرار دادان اهرم تعویض دنده در حالت D، خودرو با کمی لرزش اولیه شروع به حرکت می کند. خوشبختانه مسیر تست تمام پارامترهای لازم برای یک انجام آزمایش رانندگی مناسب را دارد. DS3 با 6 نوع پیشرانه در بازارهای جهانی عرضه می شود که نمونه وارد شده به ایران، یک پیشرانه 3 سیلندر 1/2مجهز به توربو شارژر بوده که قدرتی برابر با 110 اسب بخار دارد.

گشتاور طبق اعلام کمپانی عدد 205 نیوتن متر است که از یک رانندگی اسپرت و هیجان انگیز خبر می دهد. چندین بار اقدام  به معکوس دادن و شتاب گیری کردیم که با یک تاخیر قابل لمس مواجه شدیم. پدال گاز کمی بازیگوش است، اما بعد از گوش به فرمان شدن خودرو از شتاب و کشش قابل قبولی برخوردار است و این شتاب به لطف گشتاور خوب در دور موتورهای بین 3 تا 4 هزار حتی در شیب ها کاملا احساس می شود.

این ماشین چابک به لطف سامانه تعلیق اسپرت و دیواره کوتاه تایرها پایداری خوبی در سر پیچ ها نشان می دهد و فرمان کاملا آماده کوچک تین اشاره است. وقتی صخبت از سواری اسپرت می شود، باید کوبش بیشتر ناهمواری های مسیر را به کابین قبول کرد و این قاعده در این خودرو هم مستثنی نیست و احساس می شود. ابعاد خودرو طوری طراحی شده که خیلی زود به آن عادت می کنید و برای رانندگی در شهرهای پرترافیک به لطف میدان دید مناسب کار راحتی دارید.

سیتروئن DS3 به عنوان ارزان ترین محصول DS شناخته مخی شود و در بازار فرانسه به خاطر مصرف سوخت پایین و طراحی منحصر به فرد مورد استقبال قرار گرفته است. اما نکته قابل توجه این که برند DS هنوز جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا نکرده و قطعا در آینده از آن بیشتر خواهید شنید.


در ارزیابی نهایی اگر به دنبال یک خودروی هاچ بک متفاوت هستید، DS3 را پیشنهاد می کنیم زیرا شما با پرداخت مبلغی نسبتا مناسب صاحب یک ماشین با ظاهری لوکس، سطح آپشن قابل قبول، پیشرانه مناسب و خدمات پس از فروش مطلوب خواهید شد.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.