کولئوس (Koleos)

رنو (RENAULT)

تيـپ‌‌ها

۲۰۱۶ - ۲۰۱۸

نسل دوم

۲۰۱۲ - ۲۰۱۵

نیو فیس نسل اول

۲۰۰۷ - ۲۰۱۱

نسل اول

رنو کولیوس یک خودروی شاسی بلند (سو) ساخت شرکت فرانسوی رنو است که در ابتدا به عنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۰۰ و پس از آن در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد.

اولین نسل از رنو کولیوس توسط مهندسین رنو طراحی و با همکاری شریک تجاری این شرکت یعنی نیسان ژاپن توسعه داده شد. بخش عمده تولید این خودرو در سایت تولیدی رنو سامسونگ موتورز در پوسان کره جنوبی انجام می‌شد. این مدل بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ توسط این شرکت فرانسوی و شرکای تجاریش تولید و به بازار عرضه شد. رنو کولیوس در سایت‌های بوسان (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶) در کره جنوبی، چنای هند (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶) و مسکو در روسیه (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) تولید می‌شد.

رنو کولیوس خودروی جدیدی بود که رنو پس از فروش رنو سنیک و رنو کانگو به ناوگان خودروهای شاسی بلند خود اضافه کرد. این خودرو توسط پاتریک لوکومنت ( Patrick Le Quément ) طراحی شده بود. وی طراحی خودورهایی مانند فورد سیرا، رنو توئینگو و نسل اول رنو سنیک را نیز در کارنامه خود دارد. نسل اول این خودرو بر اساس پلتفرم C که مشترکا توسط رنو و نیسان توسعه پیدا کرده بود ساخته شده است.

این خودرو ۴۵۲۰ میلیمتر طول، ۱۸۵۵ میلیمتر عرض و ۱۶۹۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۶۹۰ میلیمتر بود.

رنو در جولای سال ۲۰۱۱ خبر از ارائه نسخه فیس لیفت شده کولیوس داد و دو ماه بعد در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از این محصول رونمایی کرد. رنو کولیوس با وجود رنو سامسونگ موتورز به عنوان شریک تجاری در بازار کره جنوبی با نام رنو سامسونگ QM5 عرضه شد.

نسل اول رنو کولیوس با دو مدل موتور بنزینی و دیزلی معرفی شد  به علاوه اینکه این موتورها با جعبه دنده دستی و خودکار ۶ سرعته همراه بودند.

رنو پس از گذشت یک دهه از تولد این خودرو تصمیم به معرفی نسل دوم آن گرفت و کارلوس گون مدیر عامل این شرکت در نمایشگاه خودروی پکن سال ۲۰۱۶ از آن پرده برداری کرد. در آن زمان شایعاتی به گوش می‌رسید که رنو قرار است نام محصول جدید خود را ماکستون ( Maxthon ) نامگذاری کند اما در نهایت این شرکت تصمیم گرفت تا از همان نام کولیوس استفاده کند.


در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.