خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
برترین خودروهای چینی برای آمریکا
دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
چگونگی تعویض دنده ها در اتومبیل های مجهز به گیربکس اتوماتیک
شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
با سریعترین و قویترین شاسیبلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید
پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بهترین خودروهای جدید که سال ۲۰۲۵ معرفی میشوند، از FJ کروز تا جانشین لافراری
طی سال آینده، خودروهای هیجانانگیز زیادی از هایپرکارهای فراری و پورشه گرفته تا بامو M۳ الکتریکی و لامبورگینی روئلتو SVJ معرفی خواهند شد.
دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷:۱۰ |
پیشبینی برنامههای خودروسازان برای سالهای آینده دشوار است زیرا ایدهها دائماً تغییر میکنند و با توجه به اینکه بسیاری از شرکتها از برنامههای الکتریکیسازی عقبنشینی کردهاند، کسی نمیداند چشمانداز بازار خودرو در یک دههٔ آینده چه خواهد بود. بااینحال، با مرور خبرها، گزارشات و تصاویر جاسوسی، حداقل میتوانیم بهترین خودروهایی انتظار میرود سال آینده معرفی شوند را پیشبینی کنیم. البته زمان دقیق معرفی این خودروها مشخص نیست ولی مطمئن هستیم که بهزودی راهی بازار خواهند شد. نسل جدید آلفارومئو جولیا با الکتریکی شدن دوج چارجر، آلفارومئو جولیا خودروی بعدی استلانتیس خواهد بود که الکتریکی میشود. نسل جدید جولیا روی همان پلتفرم STLA Larg ساخته خواهد شد که در چارجر و چند خودروی الکتریکی دیگر استلانتیس مورداستفاده قرار گرفته است و به گفتهٔ مدیرعامل آلفارومئو، در دو نسخهٔ بنزینی و الکتریکی تولید خواهد شد. نسخهٔ الکتریکی میتواند در مدل کوادریفولیو تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد درحالیکه نسخهٔ بنزنی بهاحتمالزیاد از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین استفاده خواهد کرد که هماکنون در خودروهای جیپ، رم و دوج چارجر دیده میشود. بامو M۲ CS بامو هماکنون در حال آزمایش نسخهٔ جدید M۲ CS است که یعنی میتوانیم اوایل سال آینده آن را ببینیم. طبق گزارشها، این کوپهٔ کوچک اسپرت ۵۲۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت و همچنان دیفرانسیل عقب باقی خواهد ماند. علاوه بر این، انتظار میرود M۲ CS ارتقاءهایی را در سیستم تعلیق و ترمزها هم تجربه کند. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت این خودرو زده نشده اما با توجه به اختلاف قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری بین M۳ معمولی و M۳ CS، قیمت ۹۰ هزار دلاری برای M۲ CS دور از ذهن نخواهد بود. بامو M۳ EV M۳ با استفاده از پلتفرم نئو کلاس بامو، الکتریکی خواهد شد. به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، این سدان پرفورمنس الکتریکی میتواند به باطریهایی از ۷۵ تا ۱۵۰ کیلووات ساعتی مجهز شود. M۳ جدید در نسخهٔ پایه حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که این رقم میتواند حداکثر به ۱۳۶۰ اسب بخار برسد. M۳ الکتریکی میتواند اواخر سال آینده پس از معرفی سری ۳ الکتریکی جدید، رونمایی و در سال ۲۰۲۶ راهی بازار شود. برای این خودرو احتمالاً باید انتظار جهش قیمت بزرگی را نسبت به قیمت پایهٔ ۷۷ هزار دلاری M۳ بنزینی کنونی داشته باشیم. شورلت کوروت زورا هرچند کوروت ZR۱ تازه معرفی شده اما شورلت برنامههای بزرگتری برای کوروت C۸ دارد. کوروت زورا که مدتها است در مورد آن میشنویم، ممکن است سال آینده رونمایی شود. در این نسخه، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربوی قدرتمند ZR۱ با سیستم هیبریدی E-Ray ترکیب خواهد شد تا مجموع خروجی به حداقل ۱۲۲۰ اسب بخار قدرت برسد و سامانهٔ چهارچرخ محرک فراهم شود. به گفتهٔ مهندس کوروت، «اگر خوششانس باشیم میتوانیم کوروت زورا را در سال ۲۰۲۵ ببینیم». انتظار میرود این نسخهٔ پرچمدار کوروت حداقل ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. سوپراسپرت الکتریکی فراری فراری دو سوپرکار جدید در آیندهٔ نزدیک معرفی خواهد کرد که یکی از آنها تمام الکتریکی است. به گفتهٔ مدیرعامل فراری، اولین خودروی الکتریکی این شرکت حسی بینظیر خواهد داشت و همچنان تجربهٔ رانندگی هیجانانگیز و لذتبخشی را ارائه خواهد کرد. اولین سوپرکار الکتریکی فراری میتواند دو یا چهار موتور الکتریکی و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و حتی از امضای صوتی ویژهای برخوردار خواهد بود. سوپرکار الکتریکی فراری تابستان آینده رونمایی خواهد شد و انتظار میرود قیمت پایهای بیش از ۵۰۰ هزار دلار داشته باشد. جانشین فراری لافراری هایپرکار جدید فراری که جانشین لافراری خواهد بود، قرار است سال آینده رونمایی شود. طبق شایعات، این اولین هایپرکار فراری از زمان F۴۰ خواهد بود که کمتر از دوازده سیلندر دارد. قوای محرکهٔ هایپرکار جدید فراری ممکن است V۸ هیبریدی و یا حتی V۶ هیبریدی باشد که از ۲۹۶ GTB گرفته میشود. بااینحال، جانشین لافراری هنوز هم بسیار قدرتمند خواهد بود و بهراحتی از مرز ۱۰۰۰ اسب بخار عبور خواهد کرد. همچنین مثل SF۹۰، این خودرو هم از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی برخوردار خواهد بود. از هایپرکار جدید فراری تنها ۳۰ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام میتواند تا دو میلیون دلار قیمت داشته باشد. لامبورگینی روئلتو SVJ لامبورگینی روئلتو با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V۱۲ در کنار سه موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، بهخودیخود خودروی بسیار چشمگیری است ولی مثل اونتادور، همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. طبق شایعات، ممکن است اوایل سال آینده اونتادور SVJ را ببینیم زیرا ازآنجاییکه تمام ظرفیت تولید روئلتو تا اواسط سال ۲۰۲۵ فروخته شده است، لامبورگینی ممکن است برای ایجاد هیجان و جلبتوجه دوباره به سوپرکار پرچمدار خود، یک نسخهٔ جدید از آن را معرفی کند. SVJ قطعاً قویتر و گرانتر از روئلتوی معمولی خواهد بود ولی فعلاً اطلاعاتی در مورد آن نداریم. ابرخودروی الکتریکی پورشه هایپرکار بعدی پورشه که جانشین ۹۱۸ میشود، مدلی تمام الکتریکی خواهد بود. این خودرو که بر اساس کانسپت میشن X ساخته میشود که سال گذشته رونمایی شد، میتواند تا ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و ظرف تنها ۲ ثانیه و یا حتی کمتر از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مثل تمام هایپرکارهای تولید محدود پورشه، این خودرو هم بسیار گران خواهد بود و میتواند بین ۲ تا ۳ میلیون دلار قیمت داشته باشد. انتظار میرود بتوانیم اولیا سال آینده این هایپرکار الکتریکی را ببینیم. لکسوس LFR تویوتا قصد ساخت نسخهٔ جادهای خودروی مسابقهای آیندهٔ GR GT۳ را دارد که احتمالاً با نام لکسوس LFR عرضه خواهد شد. تصاویر جاسوسی نشان دادهاند که این ماشیم یک کوپهٔ کشیده و جذاب است که شباهت زیادی به کانسپت GR GT۳ دارد. هنوز مشخص نیست که زیر کاپوت LFR چه خبر خواهد بود اما پیشبینی میشود این سوپرکار جدید از همان موتور خودروی مسابقهای GR GT۳ استفاده کند. تصاویر جاسوسی نشان دادهاند که یک پیشرانهٔ V۸ توئین توربو در سینهٔ این خودروی مسابقهای قرار دارد که میتواند به سیستم هیبریدی هم مجهز باشد. تویوتا FJ کروزر بیش از یک سال از زمانی که تویوتا تصاویر یک شاسیبلند آفرودی جدید را نشان داد میگذرد. ممکن است این خودرو در زمان عرضه نام FJ کروزر را نداشته باشد ولی این شاسیبلند جدید احتمالاً خانوادهٔ لندکروزر را گسترش خواهد داد. تیزر اسرارآمیز این خودرو هنگام رونمایی از نسل جدید لندکروزر پرادو در آگوست سال گذشته ظاهر شد و شاسیبلندی را نشان داد که با فرم جعبهای شکل، عناصر طراحی کانسپت کامپکت کروزر را قرض گرفته بود. این شاسیبلند کوچک احتمالاً عضو ارزانقیمتی در خانوادهٔ لندکروزر خواهد بود و انتظار میرود با پیشرانههای هیبریدی عرضه شود.
کد محتوا: ۲۲۶۹۷
ارسال: دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷:۱۰
به روز شده: دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸:۴۲
کلید واژهها: فراری، لامبورگینی، بامو، آلفارومئو، شورلت کوروت، پورشه، لکسوس، تویوتا
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۳۳۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.