(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
مشهورترین خودروهای بلوک شرق، ماشینهای وحشتناک کمونیستی از لادا تا ترابانت
در اروپای شرقی هماکنون خودروهای خیلی خوبی ساخته میشود اما زمانی که پردهٔ آهنین وجود داشت، همهچیز متفاوت بود.
دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰:۰۶ |
صنعت خودروسازی هماکنون یک تجارت جهانی است اما همیشه اینطور نبوده است. در دوران جنگ سرد تا سال ۱۹۸۹، نقشهٔ جهان کاملاً متفاوت بود و کشورهای اروپای شرقی پشت پردهٔ آهنین محصور شده بودند. سپس در نوامبر همان سال، دیوار برلین فروریخت و زنجیرهای از وقایع را آغاز کرد که درنهایت پایان اتحاد جماهیر شوروی را رقم زد. تا قبل از این اتفاق، اروپای شرقی صنعت خودروسازی بسیار ضعیفی داشت و خودروهای بلوک شرق عمدتاً مدلهایی ارزانقیمت، ساده و فاقد هرگونه امکانات بودند. در ادامه قصد داریم با مشهورترین خودروهای بلوک شرق آشنا شویم یعنی خودروهایی که در دوران جنگ سرد منظرهای آشنا در خیابانهای کشورهای اروپای شرقی بودند. یوگو: یوگوسلاوی طی چند سال اخیر، کرواسی با هایپرکار الکتریکی نورا تأثیر بزرگی روی خودروسازی جهانی گذاشته است اما از دههٔ ۷۰ تا ۹۰، کرواسی یکی از بخشهای یوگسلاوی بود یعنی یک جمهوری فدرال سوسیالیستی بزرگ که یوگو ۴۵ را به جهان تحمیل کرد. این خودرو در اصل نسخهای کوتاه شده از فیات ۱۲۷ بود و توسط شرکت زاستاوا در صربستان تولید میشد. یوگو از یک پیشرانهٔ ۴۵ اسب بخاری استفاده میکرد و از مشکل زنگزدگی رنج میبرد. این خودرو حتی در بریتانیا و ایالاتمتحده هم عرضه شد اما موفقیتی به دنبال نداشت. از یوگو بهعنوان یکی از بدترین خودروهای تاریخ یاد میشود. ترابانت: آلمان شرقی این روزها نمونههای باقیماندهٔ ترابانت به یکی از جاذبههای گردشگری برلین تبدیل شدهاند اما با نوستالژی نمیتوان گذشتهٔ وحشتناک این خودرو را فراموش کرد. ترابانت که اولین بار در سال ۱۹۵۷ معرفی شد، یک خودروی بسیار ابتدایی ناخوشایند با پیشرانهٔ دو زمانهٔ ضعیف و شاسی یکپارچه بود. بدنهٔ ترابانت از دوروپلاست ساخته شده بود یعنی یک کامپوزیت رزین پلاستیکی که در آن زمان نوآورانه بود ولی ترابانت حتی از امکانات ابتدایی مثل آمپر سوخت و کمربند ایمنی هم بیبهره بود. تولید این خودرو برای چندین دهه ادامه داشت و در سال ۱۹۸۹ صدوپنجاه هزارمین دستگاه آن ساخته شد زیرا تقاضا همچنان برای ترابانت بالا بود اما زمانی که در اکتبر ۱۹۹۰ آلمان شرقی و غربی یکپارچه شد، پایان ترابانت رقم خورد. لادا نیوا: شوروی لادا نیوا که اولین بار در سال ۱۹۷۷ به بازار آمد، برخلاف دیگر خودروهای این لیست، هنوز بدون تغییر بزرگی در حال تولید است. نیوا در دهههای ۸۰ و ۹۰ رسماً در بریتانیا عرضه میشد و حتی تا اوایل سال ۲۰۲۲ قبل از حملهٔ پوتین به اوکراین و تحریم روسیه، همچنان در غرب به فروش میرسید. نیوا با وجود ساختار یکپارچه و طراحی قدیمی، تواناییهای آفرود بالایی دارد اما امروزه بهجز قیمت ارزان هیچ دلیل دیگری برای خرید آن نمیتوان پیدا کرد. FSO پولونز: لهستان بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۱، نسخهای سادهشده و تغییریافته از فیات ۱۲۵ در لهستان با نام پولسکی فیات ۱۲۵p تولید میشد. سپس در سال ۱۹۷۹، مدل جدیدی بنام پولونز با استفاده از شاسی و پیشرانههای سدان قدیمی ۱۲۵p معرفی شد. در این پروژه اما مردان بزرگی شامل «جورجتو جوجارو» و «والتر دسیلوا» رئیس طراحی سابق فولکسواگن نقش داشتند و بدنهٔ هاچبک پولونز را طراحی کردند. بااینحال، این خودرو نمیتوانست ریشههای ماقبل تاریخی خود را پنهان کند. البته پولونز تا سال ۲۰۰۲ تولید شد و تا زمانی که لهستان به اتحادیهٔ اروپا پیوست همچنان در این کشور محبوب بود. داچیا ۱۳۰۰: رومانی امروزه عادت کردهایم که محصولات داچیا را در بین پرفروشترین خودروهای اروپا ببینیم ولی در دوران بلوک شرق خودروهای این شرکت اصلاً جالب نبودند. محصول اصلی داچیا در آن سالها، خودرویی بنام ۱۳۰۰ بود که بر اساس رنو ۱۲ سال ۱۹۶۹ ساخته شده بود. این خودرو حتی در بازارهای غربی مثل بریتانیا و آلمان هم عرضه شد اما به دلیل کیفیت پایین توفیقی پیدا نکرد. هرچند داچیا ۱۳۰۰ و نسخهٔ جدیدتر آن یعنی ۱۳۱۰ میلیونها رومانیایی را صاحب خودرو کرد اما بسیار عقبتر از خودروهای غربی آن دوران بود. این خودرو تا سال ۲۰۰۴ که با لوگان جایگزین شد همچنان تولید میشد. واتربورگ ۳۵۳: آلمان شرقی واتربورگ هرچند بهاندازهٔ ترابانت بدنام نیست اما این هم خودروی خانوادگی جادار ولی بسیار سادهای بود که اولین بار در اواسط دههٔ ۶۰ در آلمان شرقی عرضه شد. مثل اکثر خودروهای این لیست، واتربورگ هم به دلیل کمبود منابع در پشت پردهٔ آهنین، به شکلی ارزان تولید و عرضه شد. این خودرو با فروش حدود ۱.۲ میلیون دستگاه بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۸، بسیار موفق بود و علاوه بر زادگاهش، در مجارستان، لهستان و بلغارستان هم عرضه شد. واتربورگ حتی در بریتانیا هم عرضه شد اما به دلیل آلایندگی بالای پیشرانهٔ سه سیلندر دو زمانه، واردات آن در سال ۱۹۷۶ متوقف شد. پولسکی فیات ۱۲۶p: لهستان فیات ۱۲۶ خودروی کوچکی بود که در سال ۱۹۷۲ بهعنوان جانشین فیات ۵۰۰ معرفی شد. نسخهای از این خودرو از سال ۱۹۷۳ به مدت ۲۷ سال با نام پولسکی فیات ۱۲۶p توسط شرکت لهستانی FSM (مخفف کارخانهٔ تولید خودروهای کوچک) تخت لیسانس فیات در لهستان تولید شد. هرچند این خودرو تنها ۲۳ اسب بخار قدرت داشت اما به لطف قیمت ارزان، بیش از ۲.۶ میلیون دستگاه از آن ساخته شد. ۱۲۶p همچنین هرچند با مشکل زنگزدگی مواجه بود اما به یکی از نمادهای لهستان تبدیل شد. کارخانهٔ تولید این خودرو در لهستان هماکنون به تولید جیپ اونجر مشغول است. اشکودا ۱۲۰: چکسلواکی هرچند محصولات اشکودا قبل از اینکه در سال ۱۹۹۱ به مالکیت گروه فولکسواگن درآید با خودروهای پیشرفتهای که امروز به آنها عادت کردهایم فاصلهٔ زیادی داشتند اما نسبت به اکثر خودروهای بلوک شرق برتری داشتند. یکی از این خودروها اشکودا ۱۲۰ بود که در مدلهای ۱۰۵ و ۱۲۵ هم تولید شد. این یک خودروی خانوادگی کوچک موتور عقب بود که به لطف جانسختی و سهولت نگهداری، حتی در بریتانیا هم حدود ۱۲۰ هزار خریدار پیدا کرد. هرچند اشکودا ۱۲۰ بهاندازهٔ سوپرب کنونی جذاب نبود اما قطعاً بهاندازهٔ دیگر خودروهای این لیست شایستهٔ تمسخر نیست. لادا سامارا: شوروی سامارا اولین خودروی دیفرانسیل جلوی لادا بود که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد. ویژگی مهمتر سامارا این بود که برخلاف تمام محصولات قبلی لادا، ارتباطی با فیات ۱۲۴ نداشت. هدف از توسعهٔ سامارا ساخت خودرویی بود که امکان فروش در بازارهای اروپای غربی را داشته باشد. این خودرو در سراسر جهان از استرالیا گرفته تا کانادا و اکثر کشورهای اروپایی عرضه شد و هرچند کاستیهایی داشت اما کیفیت ساخت آن از اکثر خودروهای اروپای شرقی بهتر بود. سامارا سه سال پس از آغاز عرضه در شوروی، راهی بازار بریتانیا شد و به دلیل قیمت پایینتر از رقبای غربی، فروش مناسبی را تجربه کرد. مسکوویچ ۴۰۸: شوروی در سال ۱۹۶۴ شرکت آزلک (مخفف کارخانهٔ خودروسازی جوانان کمونیست لنینیستی) در شوروی تولید سدان جدید مسکوویچ ۴۰۸ را آغاز کرد. این یک خودروی خانوادگی کوچک بود که در نسخههای سدان، استیشن و ون ساخته شد. مسکوویچ از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر OHV استفاده میکرد که از پیشرانهٔ اوپل ۱۹۳۸ مشتق شده بود. این موتور با ۵۰ اسب بخار قدرت، حدود پنج ماه طول میکشید تا مسکوویچ را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته بعداً در سال ۱۹۶۷ مدل ۴۱۲ با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری قویتر برگرفته از بامو ارائه شد. این سدان شرقی هرچند در پیچها عملکرد وحشتناکی داشت اما در شوروی و همینطور دیگر کشورهای بلوک شرق فروش خوبی را تجربه کرد و حتی در بازارهای صادراتی مثل بریتانیا هم عرضه شد.
کد محتوا: ۲۲۶۶۹
ارسال: دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰:۰۶
به روز شده: دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵:۴۶
کلید واژهها: اشکودا، فیات، داچیا،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۲۶۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.