(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ادامه مطلب
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
یادی از شورلت کامارو توربو Z سال ۱۹۸۱، آخرین و کمیابترین کامارو ینکو
دوازده سال پس از ساخت آخرین کامارو ینکو نسل اول، توربو Z ساخته شد که هرچند بهاندازهٔ سلف خود وحشی نبود اما همچنان یک شورلت پرفورمنس بالای عالی محسوب میشد.
دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲:۰۶ |
«دان ینکو» یک رانندهٔ مسابقه بود که دو قهرمانی SCCA را در کارنامه داشت. وی همچنین پسر یک فروشندهٔ مشهور محصولات شورلت در پنسیلوانیا بود و در سن سیسالگی مدیریت یکی از نمایندگیهای خانواده را در دست گرفت. در کمتر از یک دهه، این نمایندگی ینکو به لطف جادوی دان ینکو به کانون توجه علاقهمندان به شورلتهای پرفورمنس در سراسر آمریکا تبدیل شد زیرا ینکو به ساخت نسخههای قدرتمندی از مدلهای شورلت شول، نوا و مهمتر از همه کامارو با موتورهای V۸ بلوک بزرگ میکرد. کامارو ینکو ابتدا در سالهای ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ در نمایندگی ینکو از طریق تعویض موتور و کمی تیونینگ ساخته میشد اما در سال ۱۹۶۹ به لطف نفوذ دان در سیستم سفارش تولید دفتر مرکزی شورلت یا COPO که پیشرانههای قدرتمند را در اختیار برخی نمایندگیها قرار میداد، کامارو ینکو بهصورت کارخانهای با موتور ۷ لیتری L۷۲ ساخته شد. بااینحال، در سال ۱۹۷۰ هرچند این نمایندگی برای کسانی که هنوز یک شورلت ینکو میخواستند نوا دیوس را ارائه میکرد اما عرضهٔ کامارو ینکو خاتمه یافت. عصر توربوشارژر برخلاف موستانگ که در سال ۱۹۷۴ در نسل دوم از نماد باشکوه ماسل کارها به یک خودروی اقتصادی بر اساس فورد پینتو تبدیل شد، نسل دوم کامارو که در سال ۱۹۷۰ معرفی شده بود، تا یک دهه بعد همچنان تولید میشد. بااینحال، در این دوران نسخههای قدرتمند قبل به دلیل آلایندگی زیاد، مصرف سوخت بالا و هزینهٔ بیمهٔ گران، منقرض شدند. تنها اثری که از پرفورمنس همچنان در خانوادهٔ کامارو دیده میشد، Z۲۸ بود که هرچند از پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V۸ با چهار کاربراتور استفاده میکرد اما تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشت. بااینحال، آن سالها شروع دوران توربوشارژر بود و بسیاری از خودروسازان استفاده از این تکنولوژی را برای دستیابی به قدرت بیشتر بدون آلایندگی بالا در خودروهای تولیدی خود آغاز کرده بودند. حتی در آمریکا هم پونتیاک در فایربرد از موتور توربو استفاده کرد. به همین دلیل، دان که پتانسیل توربو را دیده بود، تصمیم به توسعهٔ یک کاماروی جدید با پرفورمنس بالا گرفت. تولد دوبارهٔ کامارو ینکو دوازده سال پس از عرضهٔ آخرین کامارو ینکو توسط نمایندگی مشهور دان در پنسیلوانیا، ینکو یک کاماروی قدرتمند جدید دیگر را برای دود کردن لاستیکها آماده کرد. این خودرو که توربو Z نام گرفت، بر اساس Z۲۸ مدل ۱۹۸۱ ساخته شد که آخرین کاماروی پرفورمنس نسل دوم بود. توربو Z در ظاهر به لطف برچسبها کناری و اسپویلر جلو که از کاماروهای مسابقهای IROC گرفته شده بود، بهراحتی از نسخههای معمولی متمایز شده بود. ینکو توربو Z را در دو نسخه عرضه میکرد. نسخهٔ پایه که Stage I نام داشت، فقط تغییرات ظاهری و ارتقاء موتور را تجربه میکرد اما پکیج کامل با نام Stage II، کامارو Z۲۸ را به یک رقیب تمامعیار برای خودروهای اسپرت اروپایی تبدیل کرد. این خودرو به کمکفنرهای قابل تنظیم Koni مجهز شد که باعث بهبود هندلینگ میشد. علاوه بر این، Stage II از رینگهای ۱۵ اینچی دوتکه Weld با لاستیکهای گودیر، صندلیهای چرمی Kamp و غربیلک فرمان ریسمارک هم بهره میبرد. پیشرانهٔ V۸ کوچک با قدرت بالا ینکو برای ساخت توربو Z بدون استفاده از سیستم COPO، موتور ۵.۷ لیتری LM۱ را انتخاب کرد که قدرت آن در حالت استاندارد به تنها ۱۷۵ اسب بخار کاهش پیدا کرده بود. بااینحال، ینکو با استفاده از کیت القای اجباری ساخت توربو اینترنشنال، قدرت این موتور را افزایش داد. این سیستم توربو که طبق استانداردهای امروزی بسیار ابتدایی بود، ۷ psi هوای فشرده را از طریق کاربراتور چهار دهنه به موتور میرساند. برای جلوگیری از ناک زدن هم موتور به سیستم تزریق آب مجهز شد. این کیت قدرت پیشرانه را بهطور چشمگیری افزایش داد درحالیکه با تمام قوانین آلایندگی آمریکا مطابقت داشت. ینکو هیچگاه قدرت دقیق توربو Z را اعلام نکرد اما تخمینها به ۲۵۰ اسب بخار اشاره داشت. این خودرو در آزمایشهای واقعی توانست ۴۰۰ متر را ظرف ۱۴.۵ ثانیه طی کند که نهتنها نزدیک به عملکرد ماسل کارهای دوران طلایی بود بلکه دو ثانیهٔ کامل از Z۲۸ استاندارد سریعتر بود. دان ینکو قصد داشت ۲۰۰ نمونه کامارو توربو Z را با قیمت ۱۰,۵۰۰ دلار معادل ۵۵,۱۰۰ دلار امروز برای نسخهٔ Stage I و ۱۷,۳۰۰ دلار معادل ۶۱,۵۰۰ دلار امروز برای Stage II تولید کند. بااینحال، قیمت گران، نگرانیها در مورد سیستمهای توربوی اولیه و کاهش محبوبیت نسل دوم کامارو در آخرین سال تولید درحالیکه نسل سوم در نزدیکی عرضه به بازار قرار داشت، باعث ناکامی توربو Z شد. درنهایت، ینکو موفق به فروش تنها ۱۹ دستگاه از این خودرو شد که از این تعداد فقط سه دستگاه به پکیج Stage II مجهز بودند. قیمت امروز کامارو توربو Z هرچند توربو Z کمیابترین کامارو ینکو محسوب میشود اما ارزش آن خیلی افزایش پیدا نکرده است بهگونهای که یک نمونهٔ تمیز و کمکار Stage II آن اوایل امسال با قیمت تنها ۶۶ هزار دلار در حراجی فروخته شد درحالیکه کامارو ینکو مدل ۱۹۶۹ این روزها بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد. البته توربو Z مدل ۱۹۸۱ حتی اگر بهاندازهٔ پیشینیان خود محبوب نباشد اما همچنان یک کامارو ینکوی واقعی بود و در دورانی که به نظر میرسید صنعت خودروسازی آمریکا رو به انقراض است، پرفورمنس را بازگرداند.
کد محتوا: ۲۲۶۶۳
ارسال: دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲:۰۶
به روز شده: دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲:۳۱
کلید واژهها: شورلت
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۲۳۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.