ارزان‌ترین خودروهای دنده اتوماتیک بازار ایران تا یک میلیارد تومان

  ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک در بازار کشورمان هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و تا حدود یک میلیارد تومان می‌توان از بین شش تا هفت گزینهٔ مختلف انتخاب کرد.  

شنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰:۰۳ |

در بازار خودروی کشورمان همیشه خودروهای اتوماتیک اختلاف قیمت قابل‌توجهی با نمونه‌های دستی داشته‌اند اما طی چند سال اخیر با پرواز قیمت‌ها، خودروهای اتوماتیک از دسترس بخش بزرگی از جامعه خارج شده‌اند تا جایی که هم‌اکنون در بازار برای خرید یک سدان اتوماتیک باید بیش از ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد. علاوه بر این، انتخاب‌ها تا بازه حدود یک میلیارد تومان هم بسیار محدود است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک بازار کشورمان آشنا شویم.

شاهین اتوماتیک
ارزان‌ترین سدان اتوماتیکی که هم‌اکنون در بازار ایران می‌توان خرید سایپا شاهین است. قیمت کارخانه‌ای این خودرو نزدیک به ۶۴۲ میلیون تومان است اما این رقم در بازار به حدود ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که بیش از صد میلیون تومان از نسخهٔ دستی گران‌تر است. در قبال این مبلغ، همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ توربوشارژ را دریافت خواهید کرد که حالا به یک گیربکس CVT تیپ ترونیک ۸ سرعته متصل شده است. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد که هرچند با تأخیر توربو مواجه است اما وقتی توربوشارژ وارد عمل شود در کنار گیربکس CVT می‌تواند کشش مناسبی را فراهم کند. شاهین اتوماتیک همچنین از چند آپشن بیشتر نسبت به نسخهٔ دستی شامل آنتن کوسه‌ای، کروز کنترل، نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰ اینچی و تریم بیرونی کرومی هم بهره می‌برد.

جک J۴
J۴ ارزان‌ترین سدان چینی حال حاضر بازار ایران است که فقط به‌صورت اتوماتیک تولید می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. این قوای محرکه‌ای کاملاً اقتصادی است که مزیت مهم آن استهلاک پایین خواهد بود. بااین‌حال، خریداران J۴ باید با طراحی قدیمی و تجهیزات اندک آن که صرفاً در مواردی مثل آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، کنترل پایداری و سنسور پارک عقب خلاصه می‌شود کنار بیایند. قیمت کارخانه‌ای این سدان چینی هم‌اکنون ۷۸۰ میلیون تومان است اما در بازار باید مبلغی در حدود ۸۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرد که J۴ را به رقیب مستقیم شاهین اتوماتیک تبدیل می‌کند.

تارا اتوماتیک
ارزان‌ترین سدان اتوماتیک ایران‌خودرو در حال حاضر تارا است که در تیپ‌های V۲ و V۴ قابل خریداری است. تیپ V۲ که تقریباً هم‌زمان با تیپ V۱ دستی به بازار آمد، هم‌اکنون در بازار بین ۸۸۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تیپ V۴ اما بسیار گران‌تر بوده و قیمت آن در بازار با عبور از مرز یک میلیارد تومان به یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است تا وارد قلمروی سدان‌های چینی مثل آریزو ۶ شود. تارا V۴ از گرافیک جدید چراغ‌های عقب و تجهیزات بیشتری مثل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی‌های جلو و سنسور پایی برای باز کردن در صندوق بهره می‌برد درحالی‌که در داخل هم دکمه‌های بالابر شیشه از روی داشبورد به روی درها منتقل شده است. هردو تیپ تارا اتوماتیک از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر TU۵ پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک
ایران‌خودرو نسخهٔ اتوماتیک دنا را فقط با پیشرانهٔ توربوشارژ عرضه می‌کند و امکان خرید این خودرو با موتور EF۷ تنفس طبیعی وجود ندارد. پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری توربوشارژ این ماشین ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که از سدان‌های اتوماتیک هم‌قیمت آن بیشتر است و شتاب و کشش خوبی را فراهم می‌کند و ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما هزینه‌های نگهداری بالاتری هم خواهد داشت. دنا پلاس توربو هم از همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تارا استفاده می‌کند. ایران‌خودرو به‌تازگی نسخهٔ آپشنال این خودرو را هم ارائه کرده است که از امکانات بیشتری مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، غربیلک فرمان D شکل و تنظیم برقی ۸ جهته صندلی‌های جلو بهره می‌برد و قیمت آن در بازار به نزدیک یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است اما نسخهٔ معمولی را می‌توان با حدود ۹۷۰ میلیون تومان خرید.

فردا ۵۱۱
یکی از سدان‌های اتوماتیکی که شاید خیلی‌ها از وجود آن در بازار کشورمان خبر نداشته باشند فردا ۵۱۱ است. این خودرو در اصل چانگان السوین نام دارد که در سال ۱۴۰۰ توسط فردا موتور راهی بازار کشورمان شد اما پس از مدتی تولید آن متوقف شد و حالا به‌تازگی دوباره به خط تولید فردا موتور بازگشته است. به همین دلیل، ۵۱۱ علیرغم برخورداری از ویژگی‌های مثبتی مثل گیربکس پنج سرعته دوکلاچه، طراحی بروز و امکانات قابل‌قبول، نتوانست در بازار کشورمان مطرح شود. حال اما که ۵۱۱ به بازار بازگشته است، با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان می‌تواند رقیبی برای تارا و دنا باشد هرچند که قطعاً بازار دست‌دوم یا گستردگی قطعات این دو سدان ایران‌خودرو را نخواهد شد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. سانروف، دو ایربگ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دنده عقب و چراغ‌های خودکار ازجمله تجهیزات این سدان چینی هستند.

آریزو ۵ اسپرت
آریزو ۵ یکی از سدان‌های چینی باسابقهٔ بازار است که از اواسط دههٔ ۹۰ شمسی در کشورمان عرضه می‌شود و خودروی شناخته‌شده‌ای است. مدیران خودرو اما به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را با نام آریزو ۵ اسپرت به بازار فرستاده که جایگزین نسخهٔ قبلی شده است. در بخش قوای محرکه این نسخهٔ جدید تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در کنار گیربکس CVT قرار می‌گیرد و شتاب کشش مناسبی را فراهم می‌کند. آریزو ۵ اسپرت از تجهیزات مناسبی مثل سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سانروف برقی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت، ترمز پاک برقی با اتوهلد، گرم‌کن صندلی‌های جلو و ۶ ایربگ بهره می‌برد. قیمت کارخانه‌ای آریزو ۵ اسپرت یک میلیارد و ۹۲ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود یک میلیارد ۳۴۰ میلیون تومان است.

ام وی ام X۲۲ پرو
هرچند این مطلب به سدان‌های اتوماتیک اختصاص دارد اما در حال حاضر، با حدود یک میلیارد تومان می‌توان ام‌وی‌ام X۲۲ پرو اتوماتیک را هم خرید که می‌تواند برای بسیاری جذابیت بیشتری نسبت به سدان‌های مذکور داشته باشد. همچنین این خودرو هم‌اکنون تنها کراس‌اوور زیر یک میلیارد تومان بازار محسوب می‌شود. برخلاف X۲۲ دستی که از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند، نسخهٔ اتوماتیک به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی صورت می‌گیرد. X۲۲ پرو که از تجهیزات قابل‌قبولی مثل نمایشگر لمسی ۹ اینچی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، سانروف و… بهره می‌برد، با قیمت کارخانه‌ای ۸۷۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این رقم در بازار حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است.


ارزان‌ترین خودروهای دنده اتوماتیک بازار ایران تا یک میلیارد تومان
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۶۵۷

ارسال: شنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰:۰۳

به روز شده: شنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸:۲۶

کلید واژه‌‌ها: خودرو دنده اتوماتیک، شاهین اتوماتیک، جک J۴، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربو اتوماتیک، فردا ۵۱۱، آریزو ۵ اسپرت، ام وی ام X۲۲ پرو

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۶۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.