معرفی کامل ۴ خودروی جدید سوزوکی + قیمت احتمالی

  شرکت راساموتور خاورمیانه که به عنوان عرضه کننده محصولات سوزوکی ژاپن و جی ای سی چین در ایران فعالیت می‌کند شب گذشته از ۴ محصول جدید سوزوکی رونمایی کرد. با خودرونویس همراه باشید تا به معرفی این خودروها بپردازیم.  

دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱:۲۵ |


۴ محصول جدید سوزوکی شامل دو مدل ۳ و ۵ در جیمنی، گرند ویتارا و فرانکس توسط راساموتور خاورمیانه رونمایی شد. پیش از این هم شاهد عرضه مدل‌های سیاز و بالنو سوزوکی بودیم.

معرفی سوزوکی جیمنی
سوزوکی جیمنی یکی از محبوب‌ترین خودروهای نه تنها سوزوکی بلکه در بین کل برندهای خودروساز جهان محسوب می‌شود. آنطور که اعلام شده تاکنون بیش از ۳ میلیون دستگاه سوزوکی در جهان فروخته شده است. این خودروی جذاب ژاپنی از باب جعبه‌ای بودن شباهت‌هایی به محصول پرطرفدار مرسدس بنز یعنی جی کلاس دارد. به نوعی می‌توان گفت جیمنی، جی کلاس ژاپنی محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد این خودرو در دو نسخه ۳ در و ۵ در به بازار ایران آمده و به زودی شاهد عرضه آن در سامانه یکپارچه خواهیم بود. در نمای بیرونی جیمنی کاملا مشخص است که با یک خودروی آفرود مواجه هستیم. نوع طراحی سپر و چراِغ‌های جلو و عقب و همچنین قرارگیری زاپاس روی در صندوق مشابه خودروهای آفرودی است.

در نمای داخلی جیمنی همانطور که انتظار می‌رود شاهد طراحی عجیب و غریبی نیستیم. طراحی کابین کاملا ساده است و خبری از المان‌های لوکس نیست؛ موردی که در یک خودروی آفرود هم قرار نیست شاهد آن باشیم. اما نکته مهم این است که کیفیت کالبین و مواد به کار رفته در حد و اندازه خودروهای ژاپنی است و می‌توان روی دوام آن حساب ویژه ای باز کرد.

از جمله امکانات رفاهی مهم جیمنی می‌توان به فرمان چرمی، سیستم دو دیفرانسیل allgrip، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، سنسور نور، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه صفحه نمایش و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد.

در بخش فنی هم جیمنی از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۰۱ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن.متر گشتاور بهره می‌برد. این توان توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به محورها منتقل می‌شود.

مصرف سوخت جیمنی روی حدود ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر قرار دارد و شتاب صفر تا صد اعلام شده برای آن حدود ۱۵.۱ ثانیه است.

معرفی سوزوکی گرندویتارا
نسل جدید سوزوکی گرندویتارا هم بالاخره به ایران رسید. البته دیگر خبری از آن خودروی ساده نیست و شاهد یک کراس‌اوور مدرن شهری هستیم. این خودرو در دو نسخه مایلد هیبرید و اسمارت هیبرید در بازار جهانی عرضه شده است.

در بین محصولات جدید سوزوکی که رونمایی شد شاید بتوان گفت یکی از جذاب‌ترین خودروها گرندویتارا است. این خودرو در نمای جلو و عقب از طراحی جدید و ترند روز خودروسازان استفاده می‌کند. چراغ‌های عقب به صورت به هم پیوسته است و در نمای جلو هم شاهد استفاده از دی لایت در بخش بالایی و چراغ‌های جلو در سپر قرار گرفته است. جلوپنجره بزرگ به همراه نوارهای کرومی هم باعث شده ظاهر این خودرو جذاب‌تر شود.

در بخش امکانات رفاهی گرند ویتارا هیبرید جزو فول آپشن‌ترین‌های ژاپنی محسوب می‌شود. این خودرو به آپشن‌های نظیر کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های ال ای دی، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس، تعویض دنده پشت فرمان، قابلیت انتخاب ۴ حالت رانندگی، سنسور نور، سقف پانوراما بازشونده، سیستم پایش فشار باد تایرها و آینه داخلی تیره شونده مجهز است.

در بخش فنی شاهد استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی هستیم که در کنار آن یک موتور الکتریکی با توان ۲ کیلووات هم قرار دارد. این پیشرانه‌ها در هماهنگی با یکدیگر می‌توانند حداکثر ۱۰۲ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن.متر گشتاور تولید کنند. گیربکس هم از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است. مصرف سوخت ویتارا هیبرید به واسطه استفاده از سیستم هیبرید روی حدود ۵.۶ لیتر قرار دارد که بسیار عدد قابل قبولی است.

معرفی سوزوکی فرانکس
سوزوکی فرانکس محصولی است که شاید کمتر اسم آن را شنیده باشید؛ کراس اووری جذاب و به روز که به زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود. نمای بیرونی سوزوکی فرانکس هم مانند ویتارا حاصل استفاده از جدیدترین ترندهای روز طراحی خودرو است. چراغ‌‌های جلو به صورت دو تکه طراحی شده که ظاهر خشنی به این خودرو داده است. رینگ‌ها هم از نوع ۱۶ اینچی است و در بخش عقب شاهد استفاده از چراغ‌های به هم پیوسته هستیم. استفاده از یک دیفیوزر بزرگ نقره‌ای رنگ در سپر عقب نیز ظاهر خودرو را متمایز کرده است.

فرانکس در زمینه امکانات رفاهی از آپشن‌هایی نظیر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم ورود بدون کلید، آینه داخلی تیره شونده، هدآپ دیسپلی، سیستم پایش فشار باد تایرها و کروز کنترل بهره می‌برد.

این خودرو در بخش فنی مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۰۱ اسب بخار توان و ۱۳۷ نیوتن.متر گشاور تولید می‌کند.گیربکس از نوع ۶ سرعته اتوماتیک و مصرف سوخت روی حدود ۵.۴ لیتر قرار دارد. این مصرف سوخت پایین به دلیل بهره‌گیری از سیستم هایبرید است که همانند ویتار در این خودرو هم شاهد آن هستیم.

قیمت سوزوکی‌های جدید
ارزش گمرکی خودروهای سوزوکی در حال حاضر اعلام شده است اما هنوز مشخص نیست که این خودروها با چه قیمتی عرضه می‌شوند. سوزکی ویتارا هایبرید ۱۹۳۰۰ یورو، سوزوکی فرانکس هایبرید ۱۷۵۰۰ یورو و سوزوکی جیمنی با گیربکس اتوماتیک ۱۹۰۰۰ یورو است. به این ترتیب با محاسبه نرخ آزاد یورو در بازار می‌توان گفت قیمت ویتارا هایبرید ۱.۲ میلیارد تومان، سوزوکی فرانکس ۱.۱ میلیارد تومان و سوزوکی جیمنی ۱.۲ میلیارد تومان خواهد بود.


معرفی کامل ۴ خودروی جدید سوزوکی + قیمت احتمالی
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۵۳

ارسال: دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱:۲۵

به روز شده: دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵:۱۰

کلید واژه‌‌ها: سوزوکی، راسا موتور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.