نسل جدید ب ام و X۲ ۲۰۲۴ با استایلی کوپه رونمایی شد

  ب ام و مدتی بود که تیزرهای نسل دوم کراس اوور X۲ ۲۰۲۴ را منتشر می کرد و سرانجام این کراس اوور جذاب آلمانی رسما رونمایی شده است.  

شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۱۱ |

نسل جدید ب ام و X۲ ۲۰۲۴ قرار است که از ماه مارس سال آتی به بازارهای جهانی عرضه شود. این خودرو با پیشرانه هایی متفاوت از قبل و با استایلی جدید و همچنین کوهی از تکنولوژی وارد بازار می شود. نخستین رونمایی فیزیکی این خودرو هم نمایشگر موبیلیتی شو توکیو در تاریخ ۲۶ اکتبر خواهد بود.


طراحی ظاهری
ب ام و X۲ ۲۰۲۴ حالتی کوپه استایل دارد که این موضوع را از تصاویر جاسوسی منتشر شده پی برده بودیم. پروفیل جلو عریض و مرتفع، گلگیرهای حجم پردازی شده و طراحی عضلانی قسمت عقب چهره نسل جدید X۲ را به مراتب زیباتر از نسل قبل جلوه می دهند. دیزاین چراغ های جلو ویژه این مدل بوده و جلوپنجره دوتایی این خودرو نیز دیزاین کاملا متمایزی نسبت به ب ام و X۱ دارد. این خودرو نخستین کراس اوور کامپکت ب ام و بوده که امکان سفارش آن با رینگ های ۲۱ اینچی هم وجود دارد.

ب ام و X۲ ۲۰۲۴ دارای بدنه با طراحی صاف و کمترین میزان خطوط شکسته بوده و دستگیره درب ها نیز صورت هم راستا با بدنه طراحی شده اند. نسل جدید X۲ از نظر ابعاد بزرگتر شده و طول این خودرو با ۷.۹ اینچ افزایش نسبت به نسل قبل به ۱۷۹.۸ اینچ رسیده است.

داخل کابین ب ام و X۲ ۲۰۲۴
به محض ورود به کابین متوجه جادارتر بودن فضای کابین نسل جدید ب ام و X۲ ۲۰۲۴ نسبت به نسخه قبلی می شوید. به عنوان مثال فضای زانو در ردیف عقب حدود ۲.۵ سانتی متر بیشتر شده و فضای صندوق عقب نیز در حالتی که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند به ۷۱۷ لیتر رسیده است. در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم نیز فضای بار این خودرو تا ۱۴۶۴ لیتر افزایش پیدا می کند.

تمرکز ب ام و در طراحی کابین X۲ ۲۰۲۴ عملکرد لمسی و فرمانپذیری صوتی در نمایشگر لمسی نصب شده روی داشبورد و همچنین سیستم دستیار هوشمند ب ام و بوده است. این سیستم موسوم به iDrive ۹ بوده که نخستین بار در ماه ژوئن روی ب ام و X۱ نصب شده و متشکل از یک یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتالی در پشت  فرمان و یک نمایشگر لمسی ۱۰.۷ اینچی در میان داشبورد که پشت شیشه ای خمیده به یکدیگر متصل شده اند.

مشخصات فنی ب ام و X۲ ۲۰۲۴
ب ام و X۲ جدید در بازار آمریکا با دو موتور مختلف عرضه می شود که تریم پایه xDrive X۲۸ دارای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه قادر است طی ۶.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه قدرتمندتر تریم M۳۵i xDrive بوده که دارای موتور ۲ لیتری توربو قدرتمندتر با توان ۳۱۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل قادر است طی ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این موتور قدرتمندتر در مقایسه با مدل ضعیف تر دارای میلنگ مقاوم تر، مسیر روغن بهبود یافته برای پیستون ها و بروزرسانی هایی دیگر با هدف بهبود عملکرد بوده است. سیستم خروجی اگزوز M هم برای این نسخه ب ام و X۲ ۲۰۲۴ نصب شده که تجربه رانندگی با این خودرو را لذتبخش تر می کند. در پرانتز باید بیان کنیم که این نسخه M۳۵ در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی توان موتورش روی ۲۹۶ اسب بخار محدود می شود.

ب ام و X۲ ۲۰۲۴ در تمامی مدل ها با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه می شود. این جدیدترین ورژن جعبه دنده هفت سرعته ب ام و بوده که دارای ضرایب دنده وسیع تر و همچنین راندمان بالاتر است. این گیربکس در حالتی که پیشرانه خاموش شود به صورت خودکار روی پارک قرار می گیرد و ترمز پارک برقی خودرو نیز به صورت اتوماتیک وارد مدار می شود. این خودرو دارای دیفرانسیل ضد لغزش مکانیکی بوده تا بیشترین میزان ترکشن و بهترین هندلینگ برای این خودرو به ارمغان آید.


نسل جدید ب ام و X۲ ۲۰۲۴ با استایلی کوپه رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۱۶

ارسال: شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۱۱

به روز شده: شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵:۲۳

کلید واژه‌‌ها: ب ام و، کوپه

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۰۷

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.