خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT
جمعه، ۱۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
ایمنترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۹
شنبه، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همزاد جادارتر و کاربردی تر فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴
نسل جدید اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ معرفی شد
اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ پس از یک کمپین تیزری بسیار طولانی معرفی شده است. این خودرو همزاد جادارتر و کاربردی تر و البته ارزانتر فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴ بوده و در نسل جدید در بخش طراحی نسبت به نسل پیشین تکامل یافته و شاهد کابین بروزرسانی شده و با نمایشگرهای دیجیتالی متعددی هستیم و البته خوشبختانه همچنان کلیدهای فیزیکی در این خودرو حفظ شده اند.
شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۴۴ |
اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ سرانجام به پیشرانه پلاگین هیبریدی هم مجهز شده که البته یکی از موتورهای قابل نصب روی این خودرو محسوب می شود. طراحی ظاهری اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبلی ۶۱ میلی متر طول بیشتری دارد و طول کلی آن به ۴۷۵۸ میلی متر رسیده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۹۷۱ میلی متر است. برخلاف خودروهای امروزی که هر نسل نسبت به نسل قبلی از همه جهت رشد می کند، این خودرو نسبت به نسل پیشین خود ۱۸ میلی متر عرض کمتری دارد و عرض آن به ۱۸۶۴ میلی متر رسیده و ارتفاع آن نیز به ۱۷ میلی متر کاهش به ۱۶۵۹ میلی متر رسیده است. این اسیووی ساخت جمهوری چک با رینگ های آلیاژی مختلفی از ۱۷ تا ۲۰ اینچ در رنگ های مختلفی عرضه می شود. برای بدنه نیز ۹ رنگ مختلف شامل طلایی Bronx متالیک قابل سفارش است. مجهزترین نسخه این خودرو مدل اسپرت لاین بوده که در قسمت های مختلف بدنه آن قطعات با تریم مشکی رنگی دیده می شود. این قطعات شامل ستون D کاملا مشکی بوده که نخستین بار است که در یک اشکودا چنین تریمی را مشاهده می کنیم. ریل های سقفی، فریم پنجره ها، قاب آینه های جانبی، قاب اطراف جلوپنجره، دیفیوزر عقب و تمام لوگوها در این نسخه به رنگ مشکی هستند. همچنین مدل اسپرت لاین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ به رینگ ۱۹ اینچی با دیزاین منحصر به فرد و رنگ مشکی براق مجهز شده و به صورت آپشنال می توان آن را با رینگ ۲۰ اینچی و کاور آیرودینامیک سفارش داد. اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ طراحی ارتقا یافته ای نسبت به نسل قبلی داشته و در قسمت عقب دارای چراغ های به هم پیوسته است. اشکودا نسل دوم چراغ های LED ماتریکس را در چراغ های جلو نصب کرده که ۵۰ درصد المان های روشنایی بیشتری داشته و ۱۵ درصد نیز نور خروجی آنها بیشتر شده است. این چراغ های جلو هوشمند به صورت استاندارد روی نسخه اسپرت لاین نصب می شوند و یک نوار LED افقی از بالای جلوپنجره آنها را به یکدیگر متصل می کند. داخل کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ با ورود به کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ همان ابتدا متوجه تغییرات اجرا شده می شوید که مهمترین آن یک نمایشگر لمسی بزرگ در میان داشبورد است. شیفتر دنده از کنسول میانی به ستون فرمان منتقل شده و فضای بیشتری در بین صندلی های جلو فراهم شده است. تعداد کلیدهای فیزیکی در کابین این خودرو نیز کاهش یافته و اشکودا سعی کرده با استفاده از کلیدهای هوشمند در کنسول میانی از تعدد کلیدهای سنتی بکاهد. در بخش میانی داشبورد کلیدهایی برای تنظیم دمای کابین، گرمکن صندلی ها و سردکن صندلی های جلو تعبیه شده و در میان آنها یک نمایشگر کوچک بوده که می تواند ولوم سیستم صوتی، دور فن، جهت پرتاب باد و سیستم تهویه هوشمند این خودرو را نشان دهد. در میان داشبورد یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی نصب شده و به صورت آپشنال امکان نصب نمایشگر دیجیتالی ۱۳ اینچی در این قسمت وجود دارد. در مقابل راننده هم یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی قرار دارد و به صورت آپشنال می توان هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده را برای این خودرو سفارش داد. اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ از نظر فضای داخلی و کاربردی بودن در این سگمنت کاملا بی رقیب است. این خودرو دارای ۹۱۰ لیتر فضای بار در نسخه دو ردیف صندلی آن هم بدون خواباندن فضای بار بوده که ۷۵ لیتر نسبت به نسل قبلی افزایش داشته است. در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم فضای بار این خودرو به ۲۱۰۵ لیتر افزایش می یابد که ۴۰ لیتر از نسل قبلی اشکودا کودیاک بیشتر شده است. در صورت سفارش نسخه هفت نفره هم پشت ردیف سوم ۳۴۰ لیتر فضای بار دارید که ۷۰ لیتر نسبت به نسل قبلی بیشتر است. در صورت خواباندن صندلی های ردیف سوم فضای بار به ۸۴۵ لیتر می رسد که ۸۰ لیتر بیشتر از نسل قبلی بوده و در صورت خواباندن ردیف دوم و سوم فضای بار نسخه هفت نفره به ۲۰۳۵ لیتر می رسد که ۳۰ لیتر بیشتر از نسل قبلیست. اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ به عنوان یک اسیووی هفت نفره تجهیزات زیادی را ارائه می دهد که شامل چهار پورت USB تایپ C با توان ۴۵ وات، یک پورت USB تایپ C با توان ۱۵ وات یکپارچه با آینه میانی، ۹ بلندگو به صورت استاندارد و به صورت آپشنال هم ۱۴ بلندگو Canton، پد شارژ بدون سیم با توان ۱۵ وات با قابلیت خنک سازی و فضای کافی برای دو تلفن همراه، ماساژور صندلی های جلو و … است. مشخصات فنی اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ پیشرانه های مختلفی برای این خودرو قابل سفارش بوده که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با تکنولوژی هیبریدی ملایم بوده که دارای سیکل Miller است و از توربوشارژ با ژئومتری متغیر بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت بوده و از تکنولوژی غیر فعالسازی سیلندر فولکس واگن هم بهره می برد که می تواند دو سیلندر را در زمانی که نیاز به قدرت آنها نیست خاموش کند و در زمان نیاز هم طی یک چشم به هم زدن وارد مدار می آیند. اگر نیازی به قدرت بیشتری داشته باشید می توانید نسخه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت را سفارش دهید که دارای سیستم تمام چرخ محرک است. اما نسخه ۱.۵ لیتری تنها دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. افرادی هم که به پیشرانه دیزلی علاقه دارند می توانند نسخه ۲ لیتری توربودیزل را با ۱۴۸ یا ۱۹۰ اسب بخار قدرت خریداری کنند. نسخه دیزلی ضعیفتر تنها دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بوده و نسخه قدرتمندتر دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. جدا از اینکه چه پیشرانه ای را انتخاب می کنید، تمام مدل ها دارای گیریکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه هستند. مهمترین تغییر فنی نسل جدید اشکودا کودیاک ۲۰۲۴، اضافه شدن پیشرانه پلاگین هیبریدی بوده که متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۴۸ اسب بخاری و یک موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت هستند. همچنین یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۵.۷ کیلووات ساعت بوده که در حالت فول شارژ انرژی لازم برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت در آن ذخیره می شود. باتری این خودرو امکان شارژ با شارژر AC با توان ۱۱ کیلوواتی و شارژر DC با توان ۵۰ کیلوواتی را دارد.
کد محتوا: ۲۲۶۱۴
ارسال: شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۴۴
به روز شده: شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹:۵۵
کلید واژهها: اشکودا، فولکس واگن، تیگوان
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۶۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.