همزاد جادارتر و کاربردی تر فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴

نسل جدید اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ معرفی شد

  اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ پس از یک کمپین تیزری بسیار طولانی معرفی شده است. این خودرو همزاد جادارتر و کاربردی تر و البته ارزانتر فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴ بوده و در نسل جدید در بخش طراحی نسبت به نسل پیشین تکامل یافته و شاهد کابین بروزرسانی شده و با نمایشگرهای دیجیتالی متعددی هستیم و البته خوشبختانه همچنان کلیدهای فیزیکی در این خودرو حفظ شده اند.  

شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۴۴ |


اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ سرانجام به پیشرانه پلاگین هیبریدی هم مجهز شده که البته یکی از موتورهای قابل نصب روی این خودرو محسوب می شود.

طراحی ظاهری
اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبلی ۶۱ میلی متر طول بیشتری دارد و طول کلی آن به ۴۷۵۸ میلی متر رسیده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۹۷۱ میلی متر است. برخلاف خودروهای امروزی که هر نسل نسبت به نسل قبلی از همه جهت رشد می کند، این خودرو نسبت به نسل پیشین خود ۱۸ میلی متر عرض کمتری دارد و عرض آن به ۱۸۶۴ میلی متر رسیده و ارتفاع آن نیز به ۱۷ میلی متر کاهش به ۱۶۵۹ میلی متر رسیده است.

این اسیووی ساخت جمهوری چک با رینگ های آلیاژی مختلفی از ۱۷ تا ۲۰ اینچ در رنگ های مختلفی عرضه می شود. برای بدنه نیز ۹ رنگ مختلف شامل طلایی Bronx متالیک قابل سفارش است. مجهزترین نسخه این خودرو مدل اسپرت لاین بوده که در قسمت های مختلف بدنه آن قطعات با تریم مشکی رنگی دیده می شود. این قطعات شامل ستون D کاملا مشکی بوده که نخستین بار است که در یک اشکودا چنین تریمی را مشاهده می کنیم. ریل های سقفی، فریم پنجره ها، قاب آینه های جانبی، قاب اطراف جلوپنجره، دیفیوزر عقب و تمام لوگوها در این نسخه به رنگ مشکی هستند. همچنین مدل اسپرت لاین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ به رینگ ۱۹ اینچی با دیزاین منحصر به فرد و رنگ مشکی براق مجهز شده و به صورت آپشنال می توان آن را با رینگ ۲۰ اینچی و کاور آیرودینامیک سفارش داد.

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ طراحی ارتقا یافته ای نسبت به نسل قبلی داشته و در قسمت عقب دارای چراغ های به هم پیوسته است. اشکودا نسل دوم چراغ های LED ماتریکس را در چراغ های جلو نصب کرده که ۵۰ درصد المان های روشنایی بیشتری داشته و ۱۵ درصد نیز نور خروجی آنها بیشتر شده است. این چراغ های جلو هوشمند به صورت استاندارد روی نسخه اسپرت لاین نصب می شوند و یک نوار LED افقی از بالای جلوپنجره آنها را به یکدیگر متصل می کند.

داخل کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴
با ورود به کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ همان ابتدا متوجه تغییرات اجرا شده می شوید که مهمترین آن یک نمایشگر لمسی بزرگ در میان داشبورد است. شیفتر دنده از کنسول میانی به ستون فرمان منتقل شده و فضای بیشتری در بین صندلی های جلو فراهم شده است. تعداد کلیدهای فیزیکی در کابین این خودرو نیز کاهش یافته و اشکودا سعی کرده با استفاده از کلیدهای هوشمند در کنسول میانی از تعدد کلیدهای سنتی بکاهد.

در بخش میانی داشبورد کلیدهایی برای تنظیم دمای کابین، گرمکن صندلی ها و سردکن صندلی های جلو تعبیه شده و در میان آنها یک نمایشگر کوچک بوده که می تواند ولوم سیستم صوتی، دور فن، جهت پرتاب باد و سیستم تهویه هوشمند این خودرو را نشان دهد. در میان داشبورد یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی نصب شده و به صورت آپشنال امکان نصب نمایشگر دیجیتالی ۱۳ اینچی در این قسمت وجود دارد. در مقابل راننده هم یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی قرار دارد و به صورت آپشنال می توان هد آپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده را برای این خودرو سفارش داد.

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ از نظر فضای داخلی و کاربردی بودن در این سگمنت کاملا بی رقیب است. این خودرو دارای ۹۱۰ لیتر فضای بار در نسخه دو ردیف صندلی آن هم بدون خواباندن فضای بار بوده که ۷۵ لیتر نسبت به نسل قبلی افزایش داشته است. در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم فضای بار این خودرو به ۲۱۰۵ لیتر افزایش می یابد که ۴۰ لیتر از نسل قبلی اشکودا کودیاک بیشتر شده است. در صورت سفارش نسخه هفت نفره هم پشت ردیف سوم ۳۴۰ لیتر فضای بار دارید که ۷۰ لیتر نسبت به نسل قبلی بیشتر است. در صورت خواباندن صندلی های ردیف سوم فضای بار به ۸۴۵ لیتر می رسد که ۸۰ لیتر بیشتر از نسل قبلی بوده و در صورت خواباندن ردیف دوم و سوم فضای بار نسخه هفت نفره به ۲۰۳۵ لیتر می رسد که ۳۰ لیتر بیشتر از نسل قبلیست.

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ به عنوان یک اسیووی هفت نفره تجهیزات زیادی را ارائه می دهد که شامل چهار پورت USB تایپ C با توان ۴۵ وات، یک پورت USB تایپ C با توان ۱۵ وات یکپارچه با آینه میانی، ۹ بلندگو به صورت استاندارد و به صورت آپشنال هم ۱۴ بلندگو Canton، پد شارژ بدون سیم با توان ۱۵ وات با قابلیت خنک سازی و فضای کافی برای دو تلفن همراه، ماساژور صندلی های جلو و … است.

مشخصات فنی اشکودا کودیاک ۲۰۲۴
پیشرانه های مختلفی برای این خودرو قابل سفارش بوده که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با تکنولوژی هیبریدی ملایم بوده که دارای سیکل Miller است و از توربوشارژ با ژئومتری متغیر بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت بوده و از تکنولوژی غیر فعالسازی سیلندر فولکس واگن هم بهره می برد که می تواند دو سیلندر را در زمانی که نیاز به قدرت آنها نیست خاموش کند و در زمان نیاز هم طی یک چشم به هم زدن وارد مدار می آیند.

اگر نیازی به قدرت بیشتری داشته باشید می توانید نسخه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت را سفارش دهید که دارای سیستم تمام چرخ محرک است. اما نسخه ۱.۵ لیتری تنها دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. افرادی هم که به پیشرانه دیزلی علاقه دارند می توانند نسخه ۲ لیتری توربودیزل را با ۱۴۸ یا ۱۹۰ اسب بخار قدرت خریداری کنند. نسخه دیزلی ضعیفتر تنها دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بوده و نسخه قدرتمندتر دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. جدا از اینکه چه پیشرانه ای را انتخاب می کنید، تمام مدل ها دارای گیریکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه هستند.

مهمترین تغییر فنی نسل جدید اشکودا کودیاک ۲۰۲۴، اضافه شدن پیشرانه پلاگین هیبریدی بوده که متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۴۸ اسب بخاری و یک موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت هستند. همچنین یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۵.۷ کیلووات ساعت بوده که در حالت فول شارژ انرژی لازم برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت در آن ذخیره می شود. باتری این خودرو امکان شارژ با شارژر AC با توان ۱۱ کیلوواتی و شارژر DC با توان ۵۰ کیلوواتی را دارد.


همزاد جادارتر و کاربردی تر فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴
نسل جدید اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۱۴

ارسال: شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۴۴

به روز شده: شنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹:۵۵

کلید واژه‌‌ها: اشکودا، فولکس واگن، تیگوان

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۴۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.