تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
آینده سوخت هیدروژن؛ موانع و فرصتها
شنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سریع ترین خودروهای جهان در مسافت ۴۰۰ متری؛ این دونده های سرعت
سهشنبه، ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
رندرهایی جالب از تبدیل خودروهای شاسی بلند به سدان
شنبه، ۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
دوشنبه، ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
خاص ترین "ب ام و" سری۷ در جهان
چهارشنبه، ۱۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم
شرکت تویوتا نسخهی هایبرید RAV۴ را در سال ۲۰۱۵ به بازار ارائه نمود و اگرچه نمونه هایبرید حجم نسبتا کمتری را در فروش کل مدل RAV۴ به خود اختصاص داده، اما با گذر زمان ارزش این مدل رو به فزونی نهاده است.
دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۷ |
تویوتا اخیرا نسخه هایبرید RAV۴ به میدان باز آورده و امید دارد بتواند سهم آن را بین محصولات مشابه موجود در بازار گسترش دهد. نسخه هایبرید در حال حاضر تنها حدود ۱۲ درصد از فروش کل RAV۴ را به خود اختصاص داده اما با توجه به تجربهای که ما از سواری با نسخه جدید آن کسب نمودیم، احتمالا در آینده نسبت بیشتری از فروش را به خود اختصاص خواهد داد. شاسی بلند هایبرید جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۷۶ اسب بخار و ۲۲۱ نیوتن متر نیرو میگیرد. پیشرانه مذکور با یک موتور الکتریکی که قدرتی معادل ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر را به چرخهای جلو و همچنین نیرویی ۵۴ اسب بخاری با گشتاور ۱۲۰ نیوتن متری را به سوی چرخهای عقب گسیل میدارد، همراه شده و در مجموع قدرتی معادل ۲۱۹ اسب بخار که در حدود ۱۶واحد بیشتر از مدل قبلی است را در اختیار راننده میگذارد. سازنده ژاپنی تغییراتی اندک شامل استفاده از ضربهگیرهای جدید برای موتور الکتریکی و ارتقای سیستم خنک کننده متغیر را در سامانه هایبریدی نسخه جدید پدید آورده است. در این سیستم همانند قبل از یک مجموعه باتری نیکل-هیدرید استفاده شده و سامانه انتقال نیروی آن شامل گیربکس CVT خواهد بود. لازم است اشاره کنیم که تمامی نسخه های هایبرید تویوتا راو۴ به طور استاندارد از سامانه تمام چرخ محرک سود خواهند برد. نکته جالب اینکه همزمان با وجود افزایش توان خروجی پیشرانه، میزان مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است. تویوتا ادعا میکند میزان مصرف سوخت تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹ برابر ۶.۳۵ (شهر) و ۵.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر در سطح بزرگراه است که نسبت به مدل قبلی با میزان مصرف ۷.۶ (شهر) و ۶.۹ (بزرگراه)، کاهش چشمگیری را نشان میدهد. در مقام مقایسه شایان ذکر است که مصرف نیسان ایکس تریل هایبرید، چیزی معادل ۷.۶ (شهر) و ۶.۹ (بزرگراه) بوده و میزان مصرف نسخه غیرهیبریدی تویوتا راو۴ ۲۰۱۹ نیز برابر ۹ (شهر) و ۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه است. آن گونه که ما در اینجا بررسی نمودیم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تویوتا راو۴ هایبرید نسخه XSE، چیزی معادل ۷.۵ ثانیه ارزیابی شد که نسبت به مدل قبلی، بیانگر بهبود ۰.۲ ثانیه ای است. همچنین این خودرو به مدت زمانی برابر ۱۵.۴ ثانیه نیاز دارد تا مسافت ۴۰۰ متر را با نهایت سرعت ۱۴۵.۵ کیلومتربرساعت بپیماید. رکورد مدل قبلی مساوی ۱۶ ثانیه و ۱۳۹ کیلومتر بر ساعت بود. تنها جایی که تویوتا راو۴ هایبرید نسبت به مدل استاندارد کمیتش لنگ میزند، تست ترمز است. تویوتا راو۴ هایبرید ۲۰۱۹ برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به مسافتی در حدود ۴۳.۵۸ متر نیاز دارد که این رقم برای مدل غیرهایبرید ۳۹.۹۳ متر خواهد بود. در هر دو نسخه از دیسکهای ترمز ۱۲ اینچی در جلو و ۱۱.۱ اینچی در عقب استفاده شده و شاید اختلاف قدرت ترمزگیری میان این دو را بتوان به اضافه وزن ۷۶ کیلوگرمی نسخه هایبرید نسبت داد. با این وجود بسیاری از کارشناسان ما از رانندگی با نسخه هایبرید لذت بیشتری را تجربه نمودند، چرا که به نظر آنها عملکرد پیشرانه هیبریدی نرمتر، یکپارچهتر و قدرتمندتر احساس میشود. اما از سوی دیگر لازم به ذکر است عملکرد شاسی حین عبور از پیچهای مختلف، پایداری مطلوب را ایجاد نمینماید. برخی تمایزات بصری مانند پسزمینه آبی رنگ لوگوی تویوتا در جلوپنجره، نشان هایبرید در کنارههای بدنه، تودوزی آبیرنگ ادوات کابین و عقربههای آبیرنگ پنل سرعت شمار، از جمله مظاهری هستند که نسخه هیبرید را از مدل استاندارد متمایز مینماید. با وجود قرارگیری پک باتری در قسمت تحتانی صندلیهای عقب، گنجایش فضای داخلی نسخه هایبرید مورد مصالحه قرار نگرفته است. ظرفیت محفظه پشت ردیف دوم نیز برابر با نسخه استاندارد و معادل ۱۰۶۲ لیتر است. در حین رانندگی، با گزینش حالت اسپرت قواعد بازی تا حدودی تغییر میکند و عملکرد پیشرانه دقیقتر و هیجان انگیزتر از قبل خواهد شد. در نقطه مقابل، وضعیت اکو حالتی پایدار با کمترین مصرف سوخت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در حالت تمام الکتریکی (EV) نیز خودرو میتواند مسافت کوتاهی را تنها به کمک نیروی الکتریسیته بپیماید. تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقپذیر، هشدار انحراف از مسیر به همراه سامانه کمکی فرمان، نور بالای خودکار، سامانه ردیابی مسیر و سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، در این خودرو به صورت استاندارد به کار گرفته شده است. نسخه XLE به سامانههای مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر نیز مجهز خواهد بود. بهای نسخه پایه تویوتا راو۴ هایبرید ۲۰۱۹ معادل ۲۸,۷۴۵ دلار است. نسخه XLE معادل ۳۰,۵۴۵ دلار قیمت دارد و بهای نسخههای XSE و لیمیتد نیز به ترتیب از ۳۴,۷۴۵ و ۳۶,۷۴۵ دلار شروع میشود. اتومبیل مورد بررسی در این مقاله نیز ضمن برخورداری از آپشنهایی نظیر: غربیلک فرمان گرم شونده، سنسور باران، پکیج پخش صوت پریمیوم، مونروف پانوراما و پارهای موارد دیگر، از بهایی معادل ۳۸,۰۲۴ دلار برخوردار است.
کد محتوا: ۲۰۷۲۰
ارسال: دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۷
به روز شده: شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۱۹
کلید واژهها: تویوتا، RAV۴
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۸۰۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.