جانشین دو خودروی C کلاس کوپه و E کلاس کوپه

مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴ رونمایی شد

  با اینکه تصور می کردیم دیگر چنین روزی را نخواهیم دید، اما مرسدس بنز سرانجام خودروی کاملا جدید CLE کوپه ۲۰۲۴ را رونمایی کرده است.  

شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹:۳۳ |


پس از انتشار تصاویر جاسوسی متعدد از این خودروی دو درب کوپه سقف فلزی، سرانجام مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴ رونمایی شد. این خودرو قرار است که جانشین دو خودروی C کلاس کوپه و همچنین E کلاس کوپه شود. البته ظاهرا در آینده نزدیک مرسدس بنز نسخه کانورتیبل این خودرو را نیز با سقف بازشو رونمایی می کند.

مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴ یک C کلاس دو درب نیست. این خودرو در حالیکه فاصله بین دو محور ۱۱۲.۸ اینچی مشابه با C کلاس را حفظ کرده، اما طول کلی آن ۴ اینچ بیشتر شده و به ۱۹۱ اینچ رسیده است. بدین ترتیب این خودرو نه تنها ۶.۵ اینچ از نسل قبلی مرسدس بنز C کلاس کوپه کشیده تر شده، بلکه نسبت به مرسدس بنز E کلاس کوپه قبلی هم ۰.۶ اینچ طول بیشتری دارد. ضمن اینکه این خودروی دو درب تنها ۱.۱ اینچ نسبت به نسخه لانگ C کلاس که در چین به فروش می رسد طول کمتری دارد.

مشخصات فنی مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴
مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴ با پیشرانه شش سیلندر در تریم CLE ۴۵۰ به بازار عرضه می شود. این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ قادر به تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی آن نیز به هر چهار چرخ منتقل می شود. این خوردو دارای ژنراتور استارتر یکپارچه بوده و نیروی تولیدی موتور و این ژنراتور استارتر توسط گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود. مرسدس ادعا کرده که سعی داشته وزن سیستم تمام چرخ محرک این خودرو را نسبت به C کلاس کوپه نسل قبل کاهش دهد.

نسخه پایه تریم CLE ۳۰۰ بوده که آن هم دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. این نسخه به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل هم به گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته و سیستم تمام چرخ محرک انحصاری بنز موسوم به ۴Matic مجهز شده است. هنوز هیچ مطلبی در خصوص عملکرد این دو مدل منتشر نشده، اما می دانیم که نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو در بازار آمریکا روی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

مرسدس بنز CLE کوپه در مقایسه با C کلاس سدان حدود ۰.۶ اینچ به سطح زمین نزدیکتر است. سیستم تعلیق دارای چهار بازوی اتصالی برای هر چرخ در جلو بودخ و در عقب نیز سیستم تعلیق از نوع مولتی لینک است. مرسدس در کنار سیستم تعلیق استاندارد، گزینه اسپرت تری را هم تدارک دیده که برای مدل شش سیلندر به صورت استاندارد نصب شده و برای نسخه ۴ سیلندر در قالب پکیج AMG به صورت آپشنال نصب می شود. این تعلیق دارای فنربندی سخت تری بوده و فرمانپذیری خودرو را بهبود می دهد.

طراحی ظاهری و داخل کابین مرسدس بنز CLE ۲۰۲۴
از نظر طراحی مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴ بسیار شبیه به C کلاس جدید است. اما تغییراتی هم در بخش ستون A، کوتاهتر شدن اورهنگ جلو و طولانی تر شدن اورهنگ عقب و آرک چرخ های بزرگتر دارد که باعث شده استایل این خودرو دو درب نسبت به C کلاس معمولی جذابتر به نظر برسد.

کابین این خودرو یک کپی تمام عیار از C کلاس جدید بوده و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا در میان داشبورد قرار گرفته و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی قرار دارد. صندلی های جلو طراحی کاملا متفاوتی دارند و دیزاین آنها مختص به همین CLE است. این صندلی ها دارای دو بلندگو در بخش پشت سری هستند. سیستم صوتی این خودرو هم به صورت استاندارد از برند Burmester بوده که کیفیت خارق العاده ای دارد.


جانشین دو خودروی C کلاس کوپه و E کلاس کوپه
مرسدس بنز CLE کوپه ۲۰۲۴ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۹۱

ارسال: شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹:۳۳

به روز شده: شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹:۴۲

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز، کوپه، مرسدس بنز CLE کوپه

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۰۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.