پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت معرفی شد، موتورهای پاک و چهره جدید

  پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت رونمایی شد. این خودرو از سال ۲۰۲۴ میلادی در قالب سه تیپ الکتریکی، هیبریدی و درون‌سوز به فروش خواهد رسید.  

شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶:۱۳ |


پژو ۲۰۰۸ یکی از خودروهای نام آشنا در بازار اتومبیل ایران محسوب می‌شود. نسل نخست این خودرو در قالب نسخه فیس‌لیفت توسط ایران خودرو مونتاژ شد و توانست نظر مثبت مشتریان ایرانی را نسبت به خود جلب کند. پژو ۲۰۰۸ علاوه بر ایران، در سایر نقاط جهان نیز یک خودرو محبوب و پرفروش از این برند به حساب می‌آید. حال نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۱۹ در بازار حضور دارد، مورد فیس‌لیفت و به روزرسانی قرار گرفته است. جلوپنجره جدید، امکانات تازه در کابین و همچنین افزایش تنوع پیشرانه‌ها از جمله به روزرسانی‌های این خودرو هستند.

قوای فنی پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت
بیشترین سهم تغییرات در خانواده پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت سهم نسخه الکتریکی این خودرو شده‌اند. این نسخه که با نام پژو e-۲۰۰۸ شناخته می‌شود، ۱۷ درصد از کل سهم فروش این خانواده را در اختیار دارد. در نسخه‌های فیس لیفت، پژو e-۲۰۰۸ از مشخصات فنی مشابهی با پژو e-۲۰۸ بهره خواهد برد. این پیشرانه الکتریکی در مقایسه با نسخه ساده توانایی بیشتری دارد و ۱۵۴ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مطابق اعلام پژو، صفر تا صد این نسخه ۸.۵ ثانیه خواهد بود.

همچنین پکیج باتری‌های پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت الکتریکی نیز بزرگتر شده است و ۵۴ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. استفاده از پکیج باتری بزرگتر سبب شده است تا برد e-۲۰۰۸ از ۳۴۴ کیلومتر به ۴۰۶ کیلومتر افزایش یابد. این پکیج باتری در پژو ۳۰۸ الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وجود مزایای بسیار، فاقد قابلیت شارژ فوق سریع ۱۰۰ کیلووات است. بنابراین شارژ شدن باتری‌های این خودرو با شارژر سه فاز حدود سی دقیقه و با برق شهری حدود ۷.۵ ساعت به طول خواهد انجامید.

مشخصات نسخه‌های هیبریدی و بنزینی
پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت علاوه بر نسخه الکتریکی، در نسخه هیبریدی نیز شاهد تغییراتی بوده است. این پیشرانه هیبریدی از نوع خفیف ۴۸ ولتی است که با موتور ۱.۲ لیتری بنزینی ترکیب می‌شود. بنابر ادعای پژو، این تیپ می‌تواند در نیمی از مواقع به عنوان یک خودرو تمام الکتریکی فعالیت کند. همچنین مصرف سوخت این مدل در مقایسه با نسخه درون‌سوز، حدود ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. این پیشرانه هیبریدی در قالب دو تیپ عرضه خواهد شد که به ترتیب ۹۹ اسب بخار و ۱۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. موتور الکتریکی قرار گرفته در این دو تیپ نیز ۲۸ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس شش سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت را در آن‌ها انجام می‌دهد.

برای افرادی که به فناوری‌های جدید و گیربکس اتوماتیک علاقه‌ای ندارند، تیپ پایه پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت در دسترس است. این تیپ با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژر ۹۹ اسب بخاری و گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شود. البته می‌توان همین پیشرانه را در تیپ بالاتر با ۱۳۰ اسب بخار قدرت در اختیار گرفت. امکان ترکیب این دو پیشرانه با گیربکس اتوماتیک نیز برای مشتریان فراهم شده است.

تغییرات ظاهر خارجی و داخلی
به روز رسانی‌های پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت در نمای جلو گسترده هستند. جلوپنجره بزرگ و سبک سه گانه چراغ‌های پژو که شبیه به پنجه یک گربه‌سان است، در بخش جلوی این کراس‌اوور قابل مشاهده هستند. تمامی خودروها در قسمت عقب چراغ‌های LED سه گانه را جای داده‌اند. با این حال اگر می‌خواهید در نمای جلو نیز از همین چراغ‌ها بهره ببرید، بایستی تیپ GT‌ را خریداری کنید که چراغ‌های تمام LED دارد.

تغییرات کابین نیز محدود اما راضی کننده هستند. روکش چرمی صندلی‌ها عوض شده است و پنل ابزار ۱۰ اینچی نیز گرافیک جدیدی دارد. اگر تیپ‌های بالارده همچون GT‌ را خریداری کنید، این پنل با الگوی گرافیکی سه بعدی مزین می‌شود. همچنین تمامی تیپ‌های این خودرو اکنون به صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی مجهز هستند. پژو اکنون قابلیت‌های بیشتری را به برنامه MyPeugeot اضافه کرده است. برای مثال رانندگان ۲۰۰۸ این امکان را دارند تا نسخه‌های دیجیتالی تمام صورت‌حساب‌های تعمیر و نگهداری را ذخیره کنند. همچنین آن‌ها می‌تواندد جزئیات مسیریابی را از گوشی‌های هوشمند خود قبل از سفر به سیستم رهیاب خودرو ارسال کنند.


پژو ۲۰۰۸ فیس‌لیفت معرفی شد، موتورهای پاک و چهره جدید
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۷۶

ارسال: شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶:۱۳

به روز شده: شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹:۱۴

کلید واژه‌‌ها: پژو، پژو ۲۰۰۸، فیس لیفت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: digiato

بازدید: ۳۸۴

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.