خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
هفت خودروی کپی برداری شده از خودروهای موفق دنیا که در ایران وجود دارد
سهشنبه، ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
چهارشنبه، ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
خاص ترین "ب ام و" سری۷ در جهان
چهارشنبه، ۱۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مشهورترین و جذابترین خودروهای دو سیلندر تاریخ، از ژیان تا مورگان
علاقهمندان به خودرو معمولاً بیشتر به مدلهای قدرتمند دوازده سیلندر، ده سیلندر، هشت سیلندر و یا نهایتاً شش سیلندر توجه دارند و وقتی حرف از خودروهای جذاب میشود قطعاً هیچکس به یاد مدلهای دو سیلندر نمیافتد. بااینحال، در طول تاریخ موتورهای دو سیلندر به برخی از جذابترین، عجیبترین و جالبترین خودروها نیرو دادهاند ولی هیچکس به آنها توجهی نداشته است. به همین دلیل، قصد داریم در اینجا بهترین، مشهورترین و جذابترین خودروهای دو سیلندر تاریخ را معرفی کنیم.
چهارشنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵:۴۶ |
آبارث ۶۹۵ SS فیات ۵۰۰ که در سال ۱۹۵۷ به بازار آمد، از یک پیشرانهٔ ۴۸۰ سیسی دو سیلندر با تنها ۱۳ اسب بخار قدرت استفاده میکرد. این کوچولوی ایتالیایی به لطف ترکیبی بینقص از وزن سبک، مصرف سوخت مناسب و عملکرد سرزنده، طی سه سال ۱۸۰ هزار دستگاه فروخت و به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. در سال ۱۹۵۸، مدل اسپرت با یک پیشرانهٔ ۵۰۰ سیسی به بازار آمد که قدرت را به ۲۱ اسب بخار افزایش داد اما در سال ۱۹۶۴ بود که مدل واقعاً هیجانانگیز آبارث ۶۹۵ SS معرفی شد. در این نسخه به لطف ارتقاءهای متعدد پیشرانه مثل افزایش حجم به ۶۹۰ سیسی، قدرت به ۳۸ اسب بخار رسیده بود و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را برای این فلفل کوچک فراهم میکرد. سیتروئن ۲CV سیتروئن ۲CV را برای فرانسه مثل فولکسواگن بیتل برای آلمان میدانند. مثل فولکسواگن، این سیتروئن کوچک هم در دههٔ ۳۰ خودرویی برای عموم مردم بود و آنقدر محبوب شد که بیش از چهار دهه روی خط تولید باقی ماند. اولین نمونههای ۲CV با یک پیشرانهٔ دو سیلندر تخت هوا خنک ارائه میشدند که کمتر از ۱۰ اسب بخار قدرت داشت اما با ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۴۲۵ سیسی در سال ۱۹۵۵ و سپس ۶۰۲ سیسی در سال ۱۹۷۰، قدرت این ماشین نهایتاً به ۳۲ اسب بخار رسید که برای وزن ۶۰۰ کیلوگرمی خودرو کاملاً کافی بود. در سال ۱۹۶۷ نیز سیتروئن مدل جدید دیان را بر اساس ۲CV معرفی کرد که در کشورمان با نام ژیان عرضه شد. تویوتا Sport ۸۰۰ زمانی که در نمایشگاه خودروی توکیو ۱۹۶۲ کانسپت تویوتا پابلیکا اسپرت رونمایی شد، سروصدای زیادی به راه انداخت. این کوپهٔ کوچک جذاب سرانجام سه سال بعد با نام Sport ۸۰۰ به تولید رسید و تغییر چندانی را نسبت به نمونهٔ کانسپت تجربه نکرده بود. هرچند این ماشین از لحاظ اندازه کوچک بود اما چیزهای بزرگی در چنته داشت. Sport ۸۰۰ نهتنها اولین خودروی اسپرت تویوتا بود بلکه یکی از اولین خودروهای دنیا یا سقف تارگا محسوب میشد. این ماشین در ابتدا با پیشرانهٔ ۲۸ اسب بخاری متعلق به مدل پابلیکا به بازار عرضه شد اما بعداً حجم پیشرانهٔ دو سیلندر تخت هوا خنک آن به ۸۰۰ سیسی افزایش یافت و به دو کاربراتور مجهز شد که قدرت را به ۴۵ اسب بخار رساند. این نیروی برای خودرویی که تنها ۵۸۰ کیلوگرم وزن داشت واقعاً عالی بود. پانهارد ۲۴ هرچند پانهارد یکی از قدیمیترین خودروسازان جهان است اما در دههٔ ۶۰ پس از عرضهٔ کوپهٔ جذاب ۲۴ به خاطرهها پیوست. حتی ساخت نسخهٔ چهاردر این خودرو هم برنامهریزی شده بود که هیچگاه به نتیجه نرسید. ۲۴ به یک پیشرانهٔ ۸۵۰ سیسی دو سیلندر تخت مجهز بود که در جلو نصب شده و ۴۲ یا ۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. این کوپهٔ فرانسوی هرچند بدنهٔ جدیدی داشت اما پیشرانهٔ آن اولین بار در سال ۱۹۵۲ در مدل Dyna X مورد آزمایش قرار گرفته بود. ازآنجاییکه این پیشرانه هوا خنک بود و به رادیاتور نیازی نداشت، طراحان پانهارد توانستند بدنهای ساده و امروزی طراحی کنند. بامو ۷۰۰ شاید امروز باورش سخت باشد اما بامو در سالهای پس از جنگ جهانی دوم به ورشکستگی بسیار نزدیک شد تا اینکه مدل کوچک و جذاب ۷۰۰ توانست به ناجی این شرکت تبدیل شود. این خودرو که صرفاً بهصورت دودر اما در نسخههای سالن، کوپه و کانورتیبل عرضه میشد، بر اساس شاسی کشیدهٔ مدل ۶۰۰ ساخته شده و خودرویی موتور عقب بود. بامو ۷۰۰ که در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۵۹ رونمایی شد، هم در بازار فروش و هم موتوراسپرت موفقیت بزرگی را به همراه داشت. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۶۹۷ سیسی دو سیلندر تخت استفاده میکرد که در نسخهٔ اسپرت حداکثر ۴۰ اسب بخار قدرت داشت. ۷۰۰ تا زمان پایان تولید در سال ۱۹۶۵ بیش از ۱۸۸ هزار دستگاه فروخت. آلفارومئو میتو پیشرانههای دو سیلندر فقط در خودروهای دهههای ۵۰ و ۶۰ استفاده نمیشدند و حتی در سالهای اخیر هم میتوان خودروهای دو سیلندری را پیدا کرد. یکی از این خودروها آلفارومئو میتو است که در سال ۲۰۰۸ معرفی و تا سال ۲۰۱۸ تولید شد. برای این خودرو موتورهای چهار سیلندر مختلفی ارائه میشد اما در بین آنها یک نمونهٔ ۸۷۵ سیسی دو سیلندر توربوشارژ خطی هم وجود داشت که در نسخههای ۸۵ و ۱۰۵ اسب بخاری ارائه میشد. این پیشرانه که از تکنولوژیهای مدرنی مثل زمانبندی متغیر سوپاپها برخوردار بود و ضریب تراکم بسیار بالایی داشت، در سال ۲۰۱۱ برندهٔ جایزهٔ بهترین پیشرانهٔ زیر ۱ لیتر و بهترین پیشرانهٔ سبز شد. این موتور ۰.۹ لیتری در دیگر محصولات گروه فیات مثل ۵۰۰ و لانچیا اپسیلون هم ارائه میشد. مورگان سهچرخه تاریخ مورگان با مدلهای سهچرخ عجین شده است زیرا اولین محصول این شرکت یک مدل سهچرخ با پیشرانهٔ دو سیلندر متعلق به موتورسیکلت پژو بود. چندین دهه بعد در سال ۲۰۱۱ مورگان دوباره مدل سهچرخهٔ خود را احیا کرد که این بار برای عصر مدرن ساخته شده بود. مورگان سهچرخه که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست، طبق همان ایدهٔ اولیه یعنی استفاده از پیشرانهٔ موتورسیکلت ساخته شده بود اما حالا یک پیشرانهٔ ۲ لیتری V شکل قدرتمند ساخت هارلی دیویدسون روی دماغۀ آن نصب شد که ۸۲ اسب بخار قدرت تولید میکرد و این مورگان سهچرخ را ظرف تنها هشت ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. در نسل جدید مورگان سهچرخه اما یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر فورد جایگزین موتور V۲ قبلی شده است. فولکسواگن XL۱ و در آخر به یکی دیگر از خودروهای دو سیلندر مدرن و عجیب لیست میرسیم. این خودرو فولکسواگن XL۱ است که عنوان کممصرفترین خودروی جهان را یدک میکشد. نسخهٔ تولیدی این خودرو که پس از معرفی چند کانسپت در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شد، از شاسی فیبر کربنی استفاده میکرد و تنها ۷۹۵ کیلوگرم وزن داشت. ضریب درگ این ماشین نیز رقم فوقالعادهٔ ۱.۱۸۶ بود. XL۱ از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکرد که از یک پیشرانهٔ ۸۰۰ سیسی دو سیلندر دیزلی با ۴۷ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۷ اسب بخار قدرت تشکیل شده بود. پیشرانهٔ دیزلی که در وسط خودرو جای گرفته بود، در اصل از نصف کردن پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی گلف پدید آمده بود. مصرف سوخت XL۱ تنها یک لیتر در هر صد کیلومتر بود. از این خودرو در تعداد محدود ۲۵۰ دستگاه تولید شد که هرکدام حدود ۱۴۰ هزار دلار قیمت داشتند.
کد محتوا: ۲۲۵۳۹
ارسال: چهارشنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵:۴۶
به روز شده: شنبه، ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶:۳۵
کلید واژهها: دو سیلندر، سیتروئن، تویوتا، بامو، آلفارومئو، فولکسواگن
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۶۳۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.