معرفی بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۲۲، مکعب‌های غول‌پیکر چهارچرخ!

  این روزها حمل‌ونقل به یکی از ضرورت‌های زندگی تبدیل شده است و برای کسانی که افراد و وسایل زیادی را جابجا می‌کنند این شاسی‌بلندهای بزرگ می‌توانند ابزاری عالی باشند. این خودروها می‌توانند به‌راحتی هفت تا هشت نفر را با تمام وسایلشان در خود جای دهند. تنها خودروهای دیگری که توان انجام چنین کاری را دارند، مینی‌ون‌ها و ون‌های بزرگ هستند اما شاسی‌بلندهای بزرگ ابهت و جذابیت خاص خود را دارند که در ون‌ها دیده نمی‌شود. همچنین این غول‌های چهارچرخ تنها خودروهای بازار با شاسی مستقل محسوب می‌شوند و به همین دلیل از توانایی‌های آفرود و یدک کشی بالایی برخوردار هستند. اندازهٔ یک شاسی‌بلند بزرگ را به روش‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد اما در اینجا ما بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار را بر اساس طول آن‌ها معرفی کرده‌ایم.  

دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰:۴۳ |

بنتلی بنتایگا EWB
طول: ۵,۳۰۵ میلی‌متر

کوچک‌ترین خودروی این لیست بیش از ۵.۳ متر طول دارد. این خودرو نسخهٔ کشیدهٔ بنتلی بنتایگا است که به‌تازگی با نام EWB معرفی شده و حدود ۱۶ سانتی‌متر طول بیشتری نسبت نسخهٔ معمولی دارد. تمام این طول اضافی به سرنشینان عقب اختصاص داده شده و فضای پای فراوان و صندلی‌های مجللی را برای آن‌ها فراهم کرده که پیشرفته‌ترین صندلی‌های دنیا محسوب می‌شوند. برخلاف نسخهٔ معمولی بنتایگا، برای نسخهٔ کشیده امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم وجود ندارد و تمام تمرکز خودرو روی ایجاد لوکس‌ترین و راحت‌ترین فضای ممکن برای سرنشینان عقب است. بنتایگا EWB حدود ۲۶۰ هزار دلار قیمت دارد.


اینفینیتی QX۸۰
طول: ۵,۳۳۹ میلی‌متر

اینفینیتی QX۸۰ درواقع نسخهٔ لوکس‌تر نیسان آرمادا محسوب می‌شود و از همان پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V۸ برادر ارزان‌تر خود استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این ماشین مثل آرمادا کابین بسیار جادار و راحتی دارد که برای سفرهای طولانی مناسب خواهد بود اما از لحاظ متریال و تکنولوژی یک پله بالاتر همتای نیسانی خود قرار می‌گیرد. شاسی‌بلند پرچم‌دار اینفینیتی به لطف شاسی مستقل می‌تواند تا ۳۸۶۰ کیلوگرم را یدک بکشد و قیمت آن از حدود ۷۵ هزار دلار شروع می‌شود.


رولزرویس کولینان
طول: ۵,۳۴۱ میلی‌متر

کولینان هم مثل بنتایگا شاسی‌بلند فوق لوکسی است که بجای حمل بار و سرنشین زیاد روی فراهم کردن نهایت تجمل برای چهار یا نهایتاً پنج سرنشین تمرکز دارد. در این خودرو با وجود طول ۵.۳ متری، حتی به‌صورت سفارشی هم خبری از صندلی‌های ردیف سوم نیست. کولینان صرفاً با یک پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V۱۲ توئین توربو ارائه می‌شود که در نسخهٔ بلک بج حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هرچند این خودرو فاقد شاسی مستقل است اما هنوز هم می‌تواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. کولینان با قیمت ۳۵۰ هزار دلاری، گران‌ترین خودروی این لیست به حساب می‌آید.


شورلت تاهو
طول: ۵,۳۵۲ میلی‌متر

شورلت تاهو برای چندین نسل پرطرفدارترین شاسی‌بلند فول سایز بازار آمریکا بوده است. این خودرو در طول سال‌ها با تغییر سلیقه‌ها و نیازها به‌طور مداوم بزرگ‌تر شده است. این روزها تاهو برای حمل هشت نفر صندلی دارد و هم‌اکنون برای آن سیستم سوپر کروز هم قابل سفارش است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه‌ها فراهم می‌کند. این ویژگی باعث شده حتی شاسی‌بلندهای لوکس هم در برابر تاهو عقب‌مانده به نظر برسند. این ماشین در جلو بیش از ۱۰۶ سانتی‌متر فضای سر و بیش از ۱۱۱ سانتی‌متر فضای پا دارد و همهٔ این‌ها را با قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلار ارائه می‌کند که به میزان قابل‌توجهی کمتر از شاسی‌بلندهای لوکس این لیست است.


لینکلن نویگیتور L
طول: ۵,۶۲۶ میلی‌متر

نسخهٔ کشیدهٔ لینکلن نویگیتور که با حرف L شناخته می‌شود، مناسب کسانی است که تجمل را همراه با فضای زیاد در یک شاسی‌بلند بزرگ می‌خواهند. این خودرو همچنین از تکنولوژی‌های زیادی هم مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC و سیستم فعال مقابله با سروصدا بهره می‌برد. علاوه بر این، چرم، فلزهای چشمگیر و تریم‌های چوبی واقعی نیز باهم ترکیب شده‌اند و کابین نویگیتور را واقعاً به سطح بالاتری ارتقاء داده‌اند.


فورد اکسپیدیشن مکس
طول: ۵,۶۲۶ میلی‌متر

اکسپیدیشن برادر ارزان‌تر نویگیتور محسوب می‌شود و در نسخهٔ کشیده با نام مکس، طولی دقیقاً هم‌اندازهٔ برادر لوکس خود دارد. شاسی‌بلند بزرگ فورد از این فضا به منظور ارائهٔ صندلی‌های جاداری برای هشت نفر استفاده کرده است. اکسپیدیشن قابلیت سفارشی‌سازی زیادی دارد و در تیپ‌ها و نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود تا پاسخگوی هر نوع نیازی باشد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی هم برخورداری از سیستم رانندگی نیمه خودران بلوکروز است.


جی‌ام‌سی یوکان XL
طول: ۵,۷۲۰ میلی‌متر

جی‌ام‌سی یوکان XL یک غول راحت است که بین شورلت سابربن و کادیلاک اسکالید قرار می‌گیرد. این خودرو می‌تواند تا هشت نفر را در راحتی کامل جابجا کند. کابین یوکان XL به‌اندازهٔ بیرون آن بزرگ است و به همین دلیل وزنی ۲۶۵۰ کیلوگرمی دارد. این خودرو با پیشرانه‌های V۸ بنزینی و یک موتور توربودیزل شش سیلندر سفارشی به بازار عرضه می‌شود اما با وجود همهٔ این‌ها، چیز خیلی بیشتری نسبت به شاسی‌بلندهای فول سایز سطح پایین‌تر جنرال موتورز برای ارائه ندارد.

شورلت سابربن
طول: ۵,۷۳۳ میلی‌متر

شورلت سابربن درواقع نسخهٔ کشیدهٔ تاهو و نسخهٔ ارزان‌تر یوکان XL محسوب می‌شود. این خودرو برای چندین دهه است که وظیفهٔ جابجایی خانواده‌های پرجمعیت آمریکایی را بر عهده دارد. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند شورلت حتی از همتای کمی لوکس‌تر جی‌ام‌سی خود هم طول بیشتری دارد. به همین دلیل، دقیقاً مثل یوکان XL، کابین سابربن هم آنقدر بزرگ است که می‌توان در آن بیسبال بازی کرد! مثل تاهو، برای این ماشین هم سیستم سوپر کروز ارائه می‌شود.


جیپ گرند واگنییر L
طول: ۵,۷۵۸ میلی‌متر

برای کسانی که نسخهٔ استاندارد مدل‌های واگنییر و گرند واگنییر را به‌اندازهٔ کافی بزرگ نمی‌دانند، جیپ نسخهٔ L را با طول بیشتر و کابین جادارتر ارائه کرده است. گرند واگنییر L که یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای فول سایز بازار محسوب می‌شود، بیشتر شبیه یک سالن مجلل روی چرخ به نظر می‌رسد؛ اما این اندازهٔ بزرگ و هشت صندلی جادار در داخل باعث کُندی شاسی‌بلند پرچم‌دار جیپ نشده است زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هورکین، این غول آمریکایی را ظرف تنها ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.


کادیلاک اسکالید ESV
طول: ۵,۷۶۶ میلی‌متر

و سرانجام به بزرگ‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی کادیلاک اسکالید ESV می‌رسیم. نقطهٔ اوج شاسی‌بلندهای فول سایز جنرال موتورز از شهرت و محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است و در جدیدترین نسل خود نیز این شهرت را حفظ کرده است. اسکالید ESV کابین بسیار جادار سابربن و یوکان XL را گرفته و تکنولوژی‌های بیشتر و بهترین متریال جنرال موتورز را به آن اضافه کرده است. هرچند اسکالید به‌خودی‌خود شاسی‌بلند بسیار بزرگی است اما در نسخهٔ ESV نزدیک به ۴۰ سانتی‌متر به طول آن اضافه می‌شود تا طول کلی خودرو به بیش از ۵۷۶ سانتی‌متر برسد. صندلی‌های ردیف اول و دوم اسکالید ESV از تمام شاسی‌بلندهای فول سایز بازار جادارتر هستند اما رقبا نه‌فقط در فضای کابین بلکه در قدرت و پرفورمنس هم حریف این پرچم‌دار جنرال موتورز نمی‌شوند زیرا به‌تازگی اسکالید V با ۶۸۲ اسب بخار قدرت به بازار آمده است.


معرفی بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۲۲، مکعب‌های غول‌پیکر چهارچرخ!
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۲۳

ارسال: دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰:۴۳

به روز شده: دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳:۴۶

کلید واژه‌‌ها: بنتلی، اینفینیتی، رولزرویس، شورلت، فورد، جیپ، کادیلاک،

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۱۲۵۶

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.