راین R۳ معرفی شد، ارزان‌ترین خودروی چینی کشور

  شرکت خودروسازی راین به‌تازگی رسماً جدیدترین محصول خود را معرفی کرده است. این خودرو که قرار است با نام R۳ در کشورمان عرضه شود، ارزان‌ترین خودروی چینی بازار محسوب خواهد شد. در ادامه بیشتر با این مهمان جدید بازار خودروی کشور آشنا خواهیم شد.  

شنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴:۵۲ |


معرفی کلی راین R۳
هرچند از راین به‌ عنوان یک کراس هاچ‌بک یاد می‌شود اما این خودرو از لحاظ کلاس‌بندی در اصل یک مینی MPV به‌حساب می‌آید. این خودرو در ابتدا محصولی از چانگان بود که در سال ۲۰۱۰ با نام CX۲۰ رونمایی شد. سپس چانگان در نمایشگاه خودروی شانگهای سال ۲۰۱۳ نسخه فیس‌لیفت CX۲۰ را با تغییراتی جزئی در طراحی چراغ‌های جلو، سپرها و داخل معرفی کرد. چانگان در سال ۲۰۱۶ به تولید این خودرو پایان داد اما یک شرکت کوچک و گمنام چینی بنام لارک اتو امتیاز آن را خرید و CX۲۰ را با نام Q۱ به بازار فرستاد. این خودرو همچنان بدون تغییر خاصی در حال تولید است و بنابراین خودرویی کاملاً قدیمی محسوب می‌شود.

لارک Q۱ که حالا باید آن را با نام راین R۳ صدا بزنیم، با ۳,۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۱۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۳۰ میلی‌متر ارتفاع، خودرویی در کلاس B و تقریباً هم‌اندازه پژو ۲۰۷ است. سیستم تعلیق R۳ در جلو مک‌فرسون و در عقب مستقل با فنرهای پیچشی است. ترمزهای خودرو نیز در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای است که برای یک خودروی ارزان‌قیمت چینی چندان عجیب نیست ولی در بازار ایران در برابر رقبایی مثل پژو ۲۰۷ شاید نقطه‌ای منفی باشد. R۳ روی رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های ۱۸۵ پوشیده شده است.

پیشرانه و گیربکس راین R۳
راین R۳ به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ مجهز است که تنها ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ مطابقت دارد. هرچند این خودرو تنها ۱۰۶۰ کیلوگرم وزن دارد اما چنین قدرتی برای این جثه کم به نظر می‌رسد. بااین‌حال، نقطه قوت R۳ برخورداری از یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که نیرو را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تجهیزات راین R۳
راین تیپ فول R۳ را برای عرضه در کشورمان انتخاب کرده و لیست تجهیزات آن را شامل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، نمایشگر ۹ اینچی لمسی با سیستم‌عامل اندروید، پورت USB، وای فای و ناوبری، مانیتور راننده برای نمایش اطلاعات رانندگی، آینه‌های جانبی برقی، دی‌لایت LED، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، سانروف برقی با تنظیم دو حالته، دوربین دید عقب، سنسور دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع، تنظیم چهار جهته دستی صندلی راننده، بلوتوث برای اتصال گوشی هوشمند اعلام کرده است که برای این رده قیمتی و در مقایسه با رقبا قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

قیمت و رقبای راین R۳
لارک Q۱ در چین با قیمتی از ۶۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۰ هزار دلار تا ۷۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۰,۹۰۰ دلار عرضه می‌شود درحالی‌که راین برای عرضه در بازار کشور قیمت ۴۴۹ میلیون تومانی را برای آن در نظر گرفته است تا R۳ به ارزان‌ترین خودروی چینی بازار ایران تبدیل شود. با این قیمت، اصلی‌ترین رقیب این خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک خواهد بود درحالی‌که در خودروهای غیر هاچ‌بک نیز جک J۴ را می‌توان یکی از رقبای R۳ برشمرد درحالی‌که با کمی افزایش بودجه به حدود ۵۰۰ میلیون تومان، ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای را هم می‌توان به این لیست اضافه کرد. راین همراه با این خودرو یک کارت خدمات ۱۰ میلیون تومانی را هم به خریداران می‌دهد که در محل نمایندگی‌های این خودروساز برای دریافت خدمات و یا خرید قطعات موردنیاز قابل‌استفاده است. قرار است فروش راین R۳ از هفته آینده با گارانتی سه‌ساله یا ۶۰ هزار کیلومتر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت خودروسازان راین در مورد R۳ گفته است:

این خودرو ظرفیت داخلی سازی زیادی دارد که قابل‌دستیابی است و هم‌اکنون چندین گروه حرفه‌ای مهندسی مشغول کار و برنامه‌ریزی برای افزایش ضریب داخلی سازی قطعات این خودرو هستند و به موفقیت‌های چشم‌گیر و اثربخشی دست یافته‌اند. این مزیت علاوه بر این که برتری رقابتی خوبی ایجاد می‌کند، هزینه خدمات و نگهداری را کاهش داده، فراوانی و قیمت مناسب قطعات مصرفی، علاوه بر افزایش رضایتمندی مالکین، موجب استقبال خوب بازار خودروهای دست‌دوم از آن خواهد شد.

وی تأکید کرد:

شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان راین در سراسر کشور توسعه خواهد یافت و بهبود مستمر کیفیت تولید از طریق دریافت بازخورد از مشتریان در واحد خدمات پس از فروش و پیگیری مداوم و جدی از قطعه‌سازان و شرکت مادر انجام می‌شود. فروش محصولات را فقط زمانی انجام خواهیم داد که خودرو آماده تحویل به مشتری باشد و تعهد تحویل خودرو را زمانی متقبل خواهیم شد که از تولید باکیفیت محصول اطمینان داشته باشیم.


راين R۳ معرفي شد، ارزان‌ترين خودروي چيني كشور
راين R۳ معرفي شد، ارزان‌ترين خودروي چيني كشور
راين R۳ معرفي شد، ارزان‌ترين خودروي چيني كشور


راین R۳ معرفی شد، ارزان‌ترین خودروی چینی کشور
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۱۲

ارسال: شنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴:۵۲

به روز شده: شنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹:۰۸

کلید واژه‌‌ها: راین R۳، خودرو چینی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۱۵

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.