خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
چهارشنبه، ۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
مهمترین خودروهای تاریخ کدامند؟
یکشنبه، ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
بررسی کوتاه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰؛ هاچبک داغ فرانسوی + فیلم
یکشنبه، ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
برترین suv های ۴x۴ جهان
شنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
هایما ۸S، کراس اوور جدید ایران خودرو
ایرانخودرو تاکنون توانسته بیش از ۴۹ هزار دستگاه انواع مدلهای کراساوور هایما را در کشور به فروش برساند که موفقیت خوبی برای این برند نوپا در برابر رقبایی چون چری و جک در بازار داخلی محسوب میشود. هایما که سابقه آن از سال ۱۹۹۲ فراتر نمیرود بهواسطه جوینت ونچر با مزدا و استفاده از پلتفرمهای قدیمی این شرکت توانسته بهخوبی خود را مطرح نماید.
دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲:۲۱ |
هایما S۵ و S۷ هر دو با تغییراتی در سال جدید راه خود را ادامه خواهند داد اما ایرانخودرو برای پرکردن خلأ محصولات در کلاس رقابتی با فیدلیتی و تیگو ۷ و کراساوورهای چینی دیگر، تصمیم گرفته تا یک محصول رده بالاتر را وارد بازار کند. این خودرو که پیشبینی شده از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ وارد بازار کشور شود، هایما ۸S نام دارد. تستهای ۸S در ایران شروع شده و قرار است در کارخانه ایرانخودروی خراسان مونتاژ شود. معرفی هایما ۸S هایما ۸S برخلاف دیگر برادران خود ترتیب نامگذاری متفاوتی دارد. این نام درواقع به معنی ۸ ثانیه بوده و اشاره به شتاب جالب این خودرو دارد. البته این خودرو حدود چهار سال پیش و در ابتدا با نام SG۰۰ رونمایی شده بود. نسخه نهایی و تولیدی S۸ نیز در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شد. هایما این کراساوور اسپرت را روی پلتفرم جدیدی ساخته که از مزدا تریبیوت سال ۲۰۰۰ برداشته شده و اصلاح شده است. طراحی هایما ۸S در جلو، یادآور نسل جدید سانتافه است. البته این سبک طراحی تبدیل به مد روز شده و در بسیاری از محصولات سواری و شاسیبلند دیده میشود. چراغهای LED باریک جداگانه در بالا و مجموعه چراغهای اصلی در سپر جای گرفتهاند. چهار چراغ مکعبی کوچک کریستالی در این مجموعه قرار دارند. جلوپنجره نیز طرحی کهکشانی دارد. خطوط روی کاپوت و گلگیرها نیز مشابهتی با خودروهای کراساوور مزدا دارند. در نمای جانبی، سقف با شیب ملایمی به سمت عقب کشیده شده و خطوطی بیهدف و نامنظم هم روی دربها طراحی شدهاند. فرم اسپرتی که مد نظر طراح بوده با گنجاندن ایده سقف شناور و امتداد یافتن پنجرههای کناری تا انتهای ماشین آسیب دیده و یک دوگانگی بین ایده اسپرت و خانوادگی ایجاد شده است. درواقع نمای جانبی بیشتر مناسب یک استیشن به نظر میرسد تا شاسیبلند. در نمای پشتی هم چراغهای باریک به هم پیوسته در قابی مشکی و برجسته جای گرفتهاند. در اینجا هم طراحان با قرار دادن جای پلاک در سپر عقب، باعث سادگی بیش از حد درب پشتی شده و آن را مشابه مینی ونها نمودهاند. طراحی کابین هایما ۸S، خشن و نسبتاً مدرن است و البته مثل سایر قسمتهای این خودرو از الگوهای مختلفی از سایر خودروها در آن استفاده شده و حتی ردپای طراحی پژو و لامبورگینی هم در آن محسوس است. سه عدد دریچه تهویه مرکزی شش ضلعی که درون قابی نقرهای قرار گرفتهاند، بیش از سایر قسمتها جلب توجه میکنند. یک نمایشگر نسبتاً بزرگ هم در بالای داشبورد جا خوش کرده است. نمایشگر پشت آمپر هم در نسخه فول، تمام دیجیتالی است. در قسمت کنسول، یک هلال نقرهای براق تا قسمت زیر دریچههای تهویه امتداد یافته است. فرمان هم در قسمت زیرین تخت یا بهاصطلاح دی کات است. کابین کاملاً تیره رنگ بوده و در ترکیب با تم نقرهای براق و مشکی پیانویی، لوکس به نظر میرسد. مشخصات فنی هایما ۸S این خودرو یک کراساوور کامپکت یا جمعوجور با ۴, ۵۶۵ میلیمتر طول، ۱, ۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱, ۶۸۲ میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتر است. این ابعاد، ۸S را عریضتر و کم ارتفاعتر و البته طویلتر از دو خودروی S۵ و S۷ قرار میدهد. ایرانخودرو قصد دارد تا بالاترین نسخه پیشرانه این مدل را برای عرضه در کشورمان انتخاب کند. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TGDI هایما ۸S میتواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. این قوا برای خودرویی با وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم نسبتاً مطلوب بوده و طبق آزمایشهای انجام شده، شتاب صفر تا صد ۷.۸ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعتی را برای آن به ارمغان میآورد. مصرف سوخت این نسخه طبق اعلام سازنده ۹.۸ لیتر در شهر و ۶.۳ لیتر در جاده و ۷.۲ لیتر بهصورت میانگین در هر صد کیلومتر است. ویژگیها و امکانات هایما ۸S مهمترین ویژگی هایما ۸S سیستم ایمنی فعال ADAS است که شامل مجموعهای از سیستمهای دستیار رانندگی و ایمنی میشود. بعلاوه دوربین ۳۶۰ درجه، ESP، پایش باد لاستیکها، کروز کنترل تطبیقی، تعویض دنده الکترونیکی با پدل شیفترهای پشت فرمان، سقف پانوراما، صندلیهای برقی در جلو، درب عقب برقی، پشت آمپر تمام دیجیتالی و سیستم اطلاعات و سرگرمی، شارژر بیسیم گوشی موبایل، ترمز پارک برقی، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و چراغهای جلوی LED با DRL هم ازجمله امکانات فراوان این مدل به شمار میروند. گرانترین مدلهای فول مجهز به چرخهای ۱۹ اینچی، ترمز اکتیو، هشدار نقاط کور، چراغهای خودکار نوربالا و نورپایین، ۱۰ ایربگ و غیره هم میشوند. رقبای هایما ۸S در ایران هرچند هایما ۸S در کلاس ابعادی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج قرار میگیرد اما باوجود پلتفرم قدیمی و نداشتن سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل باید آن را تنها با کراساوورهای چینی همانند بهمن فیدلیتی، چری تیگو ۷ و لاماری مقایسه نمود. قیمت هایما ۸S قیمت مدلهای دنده اتومات هایما ۸S در بازار چین از ۹۰ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار شروع میشود و گرانترین مدل آن هم ۱۲۵,۹۰۰ یوان معادل ۱۹,۷۷۰ دلار است در بازار ایران، هایما ۸S مونتاژ ایران خودرو با قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان فروخته خواهد شد؛ چراکه هایما S۷ توربو پلاس حدود ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. هایما ۸S در بازار چین، همقیمت فیدلیتی و دیگنیتی است.
کد محتوا: ۲۲۵۰۹
ارسال: دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲:۲۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶:۲۳
کلید واژهها: هایما، هایما ۸S، کراس اوور، ایران خودرو
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۸۰۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.